TROS
Afdeling Communicatie TROS/AVRO
Hilversum, 28-09-2007
Televisie
EENVANDAAG
Uitzending maandag 1 oktober
Nederland 1 - 18.20 uur
ONDERWERPEN EENVANDAAG MAANDAG 1 OKTOBER
0101,0101,0101Borstkankermaand: de vermarketing
van Pink Ribbon
0101,0101,0101Winkels staan vol met Pink
Ribbon producten en op internet zie je overal aanbiedingen die beloven
dat percentages van de omzetten naar borstkanker onderzoek gaan. De
betekenis van Pink Ribbon is veranderd. Bedrijven gebruiken Pink
Ribbon als marketing instrument. Mensen realiseren zich dat Pink
Ribbon symbool staat voor borstkanker bewustzijn en willen hun
bijdrage leveren door Pink Ribbon gelieerde producten te kopen. De
markt maakt hier soms misbruik van. Shoppen zonder daarbij na te
denken is niet voldoende omdat niet bekend is welk deel er
uiteindelijk terechtkomt bij onderzoeksprogramma's. Dit laatste is
immers te vaag omschreven door bedrijven en de positionering is vaak
erg commercieel.
Presentator: Pia Dijkstra
(Onderwerpen onder voorbehoud)
Voor meer informatie: www.eenvandaag.nl