Gemeente Echt-Susteren
Commissie Ruimtelijke Ordening op 1 oktober
De commissie Ruimtelijke Ontwikkelingen vergadert volgende week op
maandag 1 oktober. De vergadering begint om 19.00 uur en vindt plaats
in de raadszaal van het gemeentehuis, Nieuwe Markt 55 in Echt.
De commissie Ruimtelijke Ontwikkelingen wordt in haar vergadering
geïnformeerd over een raadsvoorstel inzake het Beleidsplan Openbare
Verlichting en een raadsvoorstel over het Beeldkwaliteitsplan Openbare
Ruimte.
De straatverlichting in de voormalige gemeenten Echt en Susteren werkt
nog steeds verschillend. Daarnaast moet de verlichting worden
aangepast aan de eisen van deze tijd. Om te bekijken hoe dit het beste
kan gebeuren, heeft het college samen met Essent Lighting een
Beleidsplan Openbare Verlichting gemaakt. Dit beleidsplan bevat
aanbevelingen. Het voorstel van het college aan de raad is in eerste
instantie drie van deze aanbevelingen uit te voeren.
De gemeente is verantwoordelijk voor het onderhoud van wegen,
parkeerplaatsen, stoepen, riolen en groenstroken (de openbare ruimte).
Om dit onderhoud goed te kunnen plannen en uit te voeren, dient de
raad aan te geven hoe deze wegen, stoepen, riolen en groenstroken
eruit moeten zien (beeldkwaliteit) en wat het onderhoud mag gaan
kosten. Het college heeft een Beeldkwaliteitplan Openbare Ruimte
gemaakt. Hierin zijn de verschillende mogelijkheden voor het onderhoud
beschreven en stelt het college de raad voor om een bepaalde oplossing
te kiezen.
Agenda
1. Opening / mededelingen
2. Vaststellen agenda
3. Spreekrecht publiek
4. Vaststelling verslag vergadering van 20 augustus 2007
5. Raadsvoorstel Beleidsplan Openbare Verlichting
6. Raadsvoorstel Beeldkwaliteitplan Openbare Ruimte
7. Rondvraag
8. Sluiting
De commissievergaderingen zijn openbaar. Iedereen die geïnteresseerd
is in de onderwerpen die aan bod komen, is van harte welkom om deze
vergaderingen bij te wonen. Omdat voor de commissie Ruimtelijke
Ontwikkelingen raadsvoorstellen zijn geagendeerd, kunt u ten aanzien
van deze agendapunten gebruik maken van het spreekrecht. Degene die
van dit spreekrecht gebruik wil maken, dient dit tenminste 48 uur voor
de aanvang van de vergadering te melden aan de griffie.
Alle stukken liggen ter inzage op het gemeentehuis tijdens
openingstijden. Voor informatie over de agendastukken en voor het
tijdig doorgeven dat u gebruik wilt maken van het spreekrecht, kunt u
contact opnemen met de griffie, Martijntje Hermans of Belinda Bakkes,
telefoon: 0475 - 478 478.
De agenda's en alle digitaal beschikbare bijlagen kunt u ook via de
website van de gemeente bekijken: www.echt-susteren.nl, onder `bestuur
& organisatie'.