Lancering nieuwe media-ontwikkelingsorganisatie op Festivak


1WE - Een Wereld Idee biedt feest aan voor een betere wereld

ROSMALEN, 20070923 -- 1WE - Een Wereld Idee is een nieuwe media-ontwikkelingsorganisatie, gedragen door het Nederlandse bedrijfsleven. Tijdens Festivak, dé vakbeurs voor de evenementenbranche, wordt de organisatie in het Autotron in Rosmalen officieel gelanceerd.

Met drie dagen lang TV-opnames (op zondag 30 september, maandag 1 en dinsdag 2 oktober 2007) presenteert 1WE - Een Wereld Idee zich op Festivak als dé partner voor de evenementenbranche. Op deze locatie is de organisatie zeker geen vreemde eend in de bijt. Want met verrassende TV-programma's, ontwikkelingsprojecten en evenementen zet 1WE - Een Wereld Idee ontwikkelingssamenwerking in een nieuw daglicht. Voor de evenementenwereld dé kans om aan grootschalige events een maatschappelijk betrokken kaartje te hangen.

Brainstormsessie

Onder het motto `Het gaat stormen' biedt 1WE - Een Wereld Idee bedrijven op de beurs een brainstormsessie aan, waarin evenementenorganisaties op andere gedachten worden gebracht over de invulling van hun event. Hiermee hoopt 1WE een nieuwe tendens in de evenementenbranche teweeg te brengen. Wat te denken van `Rooftop', een kunstzinnig, wereldwijd awarenessproject boven op daken van bedrijfspanden, zichtbaar via Google Earth en gemaakt door kansarme kunstenaars?
Door één van de ontwikkelingsprojecten van Een Wereld Idee aan een evenement te koppelen, heeft de organisator een onderscheidende marketingtool in handen. Consumenten worden dichter bij elkaar gebracht door evenementen in het kader van wereldverbetering te zetten. Door de kracht van televisie en de ludieke invulling van de projecten levert dit bovendien bijzondere exposure op en kan, samen met de evenementenbranche, op grote schaal het verschil worden gemaakt.

Nieuw kanaal

In een flitsend TV-programma krijgen de Festivak-bezoekers verder het verrassende aanbod van 1WE - Een Wereld Idee voorgeschoteld. Met inspirerende programma's en vernieuwende ontwikkelingsprojecten brengt de media-ontwikkelingsorganisatie zowel het bedrijfsleven als de consument in beweging voor een betere wereld. Voor de evenementenwereld is hierin een belangrijke rol weggelegd.
Vanaf oktober zijn de programma's van 1WE te zien op een nieuw digitaal kanaal, met via de kabel een landelijk bereik van 1,6 miljoen huishoudens. Het kanaal gaat woensdag 26 september officieel de lucht in en is opgenomen in het standaardpakket van alle Nederlandse kabelbedrijven. Daarnaast worden de programma's van 1WE uitgezonden op de website www.1we.com.





1WE - Een Wereld Idee