Universiteit van Amsterdam


Oratie: Relatiemedia moeten transparant en geloofwaardig zijn


Oratie Communicatiewetenschap

Donderdag 27 september, 14.30 uur
Mw. prof. dr. E.G. Smit, bijzonder hoogleraar Customer Media: ver-BINDING; Interne en externe relatiemedia als verbinding tussen mensen en organisaties Wij ontvangen meer relatiemedia dan we zouden denken in de vorm van tijdschriften, nieuwsbrieven, blogs, bedrijfstelevisie of intranet. We krijgen deze media, meestal tijdschriften, gratis en persoonlijk aan ons geadresseerd, omdat we in een bepaalde auto rijden, bij een bepaalde bank bankieren, ergens lid van zijn, geld geven aan goede doelen, of omdat we bij een organisatie werken en daarom het personeelsmagazine in de bus krijgen. Edith Smit spreekt in haar inaugurele rede over deze tijdschriften en andere vormen van relatiemedia. Zij zet een van de vele aspecten van customer media centraal, namelijk de rol die deze media spelen bij het opbouwen en het verstevigen van relaties tussen mensen en organisaties. Relatiemedia zijn in staat het beeld dat de consument van de organisatie heeft te kleuren en de relatie met de ontvanger te bevestigen, mits dit transparant en geloofwaardig gebeurt. De leerstoel Customer Media aan de Universiteit van Amsterdam, afdeling Communicatiewetenschap, is een bijzondere leerstoel. Dit betekent dat de financiering van de leerstoel buiten de universiteit is geregeld. Sponsors van de leerstoel zijn Rabobank, MediaTest, TNT post, Smin, Biegelaar, DDB Amsterdam en Stichting Vrienden van het Vak. De invulling van de leerstoel in termen van onderzoek en onderwijs gebeurt onafhankelijk van de sponsors.
Locatie: Aula van de UvA, Singel 411, Amsterdam

Meer informatie over de items in deze agenda kunt u krijgen bij de afdeling Persvoorlichting, tel. 020 - 525 2695, e-mail: persvoorlichting@uva.nl. Met vragen over plechtigheden Geneeskunde kunt u contact opnemen met AMC Voorlichting, tel. 020 - 566 2929.