Creatieve geesten storten zich op maatschappelijke issues bij The Naked Poodle
Amsterdam, 17 september 2007 - Tijdens de cross media week PICNIC 2007 vindt op 27 september in het Transformatorhuis in Amsterdam de eerste editie plaats van The Naked Poodle. Onder het motto 'don't give a presentation - put on a show' laat The Naked Poodle het naakte creatieve proces zien, ontbloot van vastgeroeste ideeën, wetten en praktische bezwaren. Schrijvers, reclamemakers, ontwerpers en architecten gaan de strijd aan met een aantal actuele maatschappelijke vraagstukken. En met elkaar. The Naked Poodle is een initiatief van Fabrique en Usual Suspects.
The Naked Poodle is een theatrale combinatie van brainstormsessie, speeddaten, simultaanschaken, rap battle en Free Fight gala. Iedere ronde werken vier creatieve teams in een boksring aan een creatieve oplossing voor een actueel maatschappelijk issue. Zij worden daarbij geholpen, gestoord, opgejut, ondervraagd en uitgedaagd door drie steeds wisselende influentials. Deze spraakmakende creatieve hotshots flitsen door de pit van het ene naar het andere team. Om de druk verder op te voeren worden de teams op de vingers gekeken door camera's, zodat het publiek in het Transformatorhuis het creatieve proces op grootbeeldschermen kan volgen. Als resultaat van de creatieve strijd rolt aan het eind van elke ronde van 30 minuten on demand een minizine uit de printers, waarna de uitgeputte deelnemers de ring uit worden gedragen om plaats te maken voor een volgende ronde met vier nieuwe, frisse teams.
The Naked Poodle is een initiatief van het Delfts/Amsterdamse bureau Fabrique Communicatie en Design in samenwerking met Usual Suspects, specialist in experience marketing, evenementen en communicatie. Fabrique en Usual Suspects willen met The Naked Poodle onthullen, confronteren en -vooral - inspireren.
De cross media week PICNIC 2007 wordt van 25 tot en met 29 september gehouden op het Westergasfabriekterrein in Amsterdam. De drie rondes van The Naked Poodle vinden plaats in het Transformatorhuis op donderdag 27 september om 11.00, 13.00 en 15.00 uur. Inschrijven voor het bijwonen van de creatieve sessies kan tot 21 september via
The Naked Poodle wordt mede mogelijk gemaakt door Adobe, HP, Modo van Gelder, Plant hosting & co-location, Van Straaten en Wacom.
>