Gemeente Nederbetuwe


Meldingen openbare ruimte

27 sep 2007
Klantvriendelijk systeem in beheer bij receptie gemeentewinkel

Een losliggende tegel, gestort afval, een kapotte lantaarnpaal. Voor normaal onderhoud doorkruisen we regelmatig de hele gemeente. Maar soms is het tussentijds nodig om actie te ondernemen. Bel of mail ons of nog liever -en dat is een geheel nieuwe mogelijkheid- doe uw melding via internet.
De telefonistes en receptionisten zijn speciaal opgeleid om uw melding aan te nemen en door te geven. En bovendien: zij houden in de gaten of het probleem wordt opgelost, houden u tussentijds op de hoogte en melden u als de zaak is afgehandeld.

Nieuw
is de melding via internet. Ga de homepage / linksonder Digitale Balie, formulier nr. 5.

Receptie regelt melding met servicedienst
De meldingen via internet komen, evenals de telefonische meldingen, binnen bij de receptionistes/telefonistes. Zij regelen met de servicemedewerkers dat er actie moet worden ondernomen. Als het kan vaak nog dezelfde dag of als dat om praktische redenen niet mogelijk is binnen een aantal werkdagen.

Registratiesysteem
Uw melding komt in een registratiesysteem. Zodra het probleem is opgelost ontvangt u hierover schriftelijk bericht. Sommige vragen vergen meer tijd; wij informeren u dan tussentijds over de stand van zaken.
Een aantal taken heeft de gemeente uitbesteed aan derden zoals bijvoorbeeld het maaien van de bermen en het onderhoud aan plantsoenen. Een melding over deze werkzaamheden kunt u ook bij ons doen; wij geven het weer door aan de betreffende aannemer.

Uw meldingen zijn ons veel waard
Hoewel wij onze uiterste best doen om de openbare ruimte in een zo goed mogelijke conditie te houden, lukt dat niet altijd. Jammer genoeg krijgen wij pas met een schade of vervuiling te maken als deze door een oplettende inwoner van onze gemeente gezien wordt en deze ons daar op wijst. Door het aanmelden van een storing, schade of andere onrechtmatigheid in onze openbare ruimte kunnen we maatregelen nemen. U kunt een bijdrage leveren om uw omgeving schoon en leefbaar te houden. En kunnen we de dader alsnog achterhalen dan zullen wij dat zeker doen.

Digitale dienstverlening
Wij zijn maatregelen aan het voorbereiden om u als inwoner van onze gemeente (nog) sneller van dienst te kunnen zijn. Verbetering van digitale communicatie neemt daarin een prominente plaats in. Daar schenken wij veel aandacht aan, zoals het hierboven genoemde formulier voor meldingen van schade aan de openbare ruimte. De komende jaren kunt u van ons voor meer gemeentelijke producten een elektronisch formulier verwachten. Deze formulieren kunt u van achter uw computer ophalen, invullen en weer versturen. Met de DigiD-inlogcode, waarmee u nu ook al uw belastingaangifte digitaal verstuurt, kunt u dan de voordelen van digitale overheidsdiensten benutten en wel 24 uur per dag en 7 dagen per week.

Gemeente Neder-Betuwe | Burgemeester Lodderstraat 20 | 4043KM Opheusden | info@nederbetuwe.nl | www.nederbetuwe.nl | © gemeente Neder-Betuwe