Gemeente Nederbetuwe
Meldingen openbare ruimte
27 sep 2007
Klantvriendelijk systeem in beheer bij receptie gemeentewinkel
Een losliggende tegel, gestort afval, een kapotte lantaarnpaal. Voor
normaal onderhoud doorkruisen we regelmatig de hele gemeente. Maar
soms is het tussentijds nodig om actie te ondernemen. Bel of mail ons
of nog liever -en dat is een geheel nieuwe mogelijkheid- doe uw
melding via internet.
De telefonistes en receptionisten zijn speciaal opgeleid om uw melding
aan te nemen en door te geven. En bovendien: zij houden in de gaten of
het probleem wordt opgelost, houden u tussentijds op de hoogte en
melden u als de zaak is afgehandeld.
Nieuw
is de melding via internet. Ga de homepage / linksonder Digitale
Balie, formulier nr. 5.
Receptie regelt melding met servicedienst
De meldingen via internet komen, evenals de telefonische meldingen,
binnen bij de receptionistes/telefonistes. Zij regelen met de
servicemedewerkers dat er actie moet worden ondernomen. Als het kan
vaak nog dezelfde dag of als dat om praktische redenen niet mogelijk
is binnen een aantal werkdagen.
Registratiesysteem
Uw melding komt in een registratiesysteem. Zodra het probleem is
opgelost ontvangt u hierover schriftelijk bericht. Sommige vragen
vergen meer tijd; wij informeren u dan tussentijds over de stand van
zaken.
Een aantal taken heeft de gemeente uitbesteed aan derden zoals
bijvoorbeeld het maaien van de bermen en het onderhoud aan
plantsoenen. Een melding over deze werkzaamheden kunt u ook bij ons
doen; wij geven het weer door aan de betreffende aannemer.
Uw meldingen zijn ons veel waard
Hoewel wij onze uiterste best doen om de openbare ruimte in een zo
goed mogelijke conditie te houden, lukt dat niet altijd. Jammer genoeg
krijgen wij pas met een schade of vervuiling te maken als deze door
een oplettende inwoner van onze gemeente gezien wordt en deze ons daar
op wijst. Door het aanmelden van een storing, schade of andere
onrechtmatigheid in onze openbare ruimte kunnen we maatregelen nemen.
U kunt een bijdrage leveren om uw omgeving schoon en leefbaar te
houden. En kunnen we de dader alsnog achterhalen dan zullen wij dat
zeker doen.
Digitale dienstverlening
Wij zijn maatregelen aan het voorbereiden om u als inwoner van onze
gemeente (nog) sneller van dienst te kunnen zijn. Verbetering van
digitale communicatie neemt daarin een prominente plaats in. Daar
schenken wij veel aandacht aan, zoals het hierboven genoemde formulier
voor meldingen van schade aan de openbare ruimte.
De komende jaren kunt u van ons voor meer gemeentelijke producten een
elektronisch formulier verwachten. Deze formulieren kunt u van achter
uw computer ophalen, invullen en weer versturen. Met de
DigiD-inlogcode, waarmee u nu ook al uw belastingaangifte digitaal
verstuurt, kunt u dan de voordelen van digitale overheidsdiensten
benutten en wel 24 uur per dag en 7 dagen per week.
Gemeente Neder-Betuwe | Burgemeester Lodderstraat 20 | 4043KM
Opheusden | info@nederbetuwe.nl | www.nederbetuwe.nl |
© gemeente Neder-Betuwe