Gemeente Nederbetuwe
Nieuw in gemeentehuis: klantbegeleidingssysteem
27 sep 2007
Wie binnenkort het gemeentehuis bezoekt krijgt te maken met een nieuw
en klantvriendelijk systeem: het klantbegeleidinssysteem. Wat houdt
het in?
Ontvangst
Per 5 november wordt u als bezoeker ontvangen door de receptioniste,
die vraagt naar het doel van uw bezoek aan het gemeentehuis. Aan de
hand van uw antwoord bepaalt zij aan welke balie u het beste en het
snelst geholpen kunt worden.
U ontvangt een bonnummer waar de balie op staat vermeld. Op een scherm
in de hal kunt u volgen wanneer u aan de beurt bent.
Doorstroming
Door deze manier van werken kunnen bezoekers van onze gemeente sneller
en prettiger worden geholpen.
Voorbereidend werk
De receptioniste heeft dan namelijk al geïnformeerd of u bijvoorbeeld
de juiste documenten bij u heeft of bijvoorbeeld goede pasfoto?s. Is
dat niet het geval, dan heeft u niet eerst voor niets bij een balie
gewacht om vervolgens onverrichter zake huiswaarts te keren.
Proef
In de maanden november en december wordt eerst proefgedraaid. Het
nieuwe systeem is voor ons natuurlijk ook wennen.
Meer inzicht
Vanaf 2008 is het systeem volledig in gebruik. Naast het voordeel van
klantvriendelijkheid biedt het meer voordelen. Wij krijgen hierdoor
ook meer inzicht in wachttijden, hoeveel afhandelingstijd een bepaald
product kost en hoeveel diensten wij leveren. Onze werkwijzen kunnen
hier vervolgens weer op worden aangepast.
Afspraken via deze site
wordt ook mogelijk op termijn. Door dit ?afgesproken werk? kan ons
personeel efficiënter worden ingezet en krijgt u als klant ook een
goed voorbereide medewerker te spreken.
Gemeente Neder-Betuwe | Burgemeester Lodderstraat 20 | 4043KM
Opheusden | info@nederbetuwe.nl | www.nederbetuwe.nl |
© gemeente Neder-Betuwe