Verizon Business Kondigt Beschikbaarheid aan van Managed IP PBX-dienst in Europa

26/09/2007 13:17



PR Newswire



AMSTERDAM, Nederland, September 26 /PRNewswire/ --

- Bedrijven in vijftien Europese landen kunnen profiteren van een verbeterde controle, connectiviteit en kostenbesparingen

Bedrijven die hun technologische infrastructuur willen opwaarderen of naar volledig nieuwe locaties willen uitbreiden, kunnen dankzij de beschikbaarheid van de Verizon Managed IP PBX-dienst voor de Europese markt nu meer controle krijgen op hun PBX functionaliteiten. Deze dienst is per direct beschikbaar in 15 landen en stelt klanten in staat om de complexe migratie naar, en de continue bewaking van IP-telefonie in goede banen te leiden.

Verizon Managed IP PBX biedt klanten de mogelijkheid om het ontwerp, de implementatie en het beheer van hun locatiegebonden IP-telefoniesystemen aan Verizon Business uit te besteden. Op deze manier kunnen zij op basis van een beperkte investering profiteren van voordelen zoals verbeterde connectiviteit tussen geografisch verspreide kantoren en een reductie van de operationele en verbindingskosten. De klanten worden daarbij ondersteund door een service level agreement dat in de beschikbaarheid van het platform en change management voorziet.

De professionele consulting-diensten die onderdeel vormen van de Managed IP PBX-dienst omvatten onder meer gereedheidstests, asset discovery en migratieplanning.

Peter Hall, principal analyst bij het analisten- en adviesbureau Ovum: "Managed IP PBX-oplossingen ondervinden veel belangstelling binnen de markt, omdat ze bedrijven in staat stellen om van alle voordelen van VoIP te profiteren zonder de noodzaak voor forse investeringen. Bovendien verminderen deze oplossingen het risico van klanten, omdat belangrijke doch complexe aspecten van de beveiliging en quality of service (QoS) op vakkundige wijze worden beheerd".

De Verizon Managed IP PBX-dienst maakt deel uit van het complete Verizon Business VoIP- en Managed Network Solutions portfolio en biedt continu IP PBX-beheer en -optimalisatie, inclusief het beheer van storingen, configuratie, kosten, prestaties en beveiliging. De dienst beslaat alle elementen van het PBX-netwerk van klanten, inclusief de door Verizon beheerde LAN- en WAN-diensten, Cisco Unified Communications Manager, IP-telefoons van Cisco, spraakverbindingen en gateways. Dit resulteert in een end-to-end VoIP-oplossing die uitstekende prestaties, efficiëntie en betrouwbaarheid biedt, en op basis van Verizon IP Trunking met het VoIP-platform kan worden geïntegreerd.

Verizon Managed IP PBX stelt gebruikers in staat om met behulp van CallManager op snelle wijze IP-gebaseerde spraak-, gegevens- en videodiensten te implementeren, zoals unified messaging, multimedia-conferencing, samenwerkingsfuncties voor contact centers en responssystemen op basis van interactieve multimedia. Op IP-telefoons en gateways zijn automatisch verbeterde gespreksfuncties beschikbaar, zoals de wachtstand, doorverbinden en doorschakelen, conference calls, sneltoetsen en het opnieuw bellen van het laatste telefoonnummer.

Michael Marcellin, vice-president Global Product Marketing bij Verizon Business: "Veel van onze klanten die overwegen om op IP-telefonie over te stappen, zijn op zoek naar partners die hen tijdens dat proces kunnen begeleiden. Onze Managed IP PBX-dienst stelt deze bedrijven in staat om op snelle wijze te profiteren van de voordelen van op IP-gebaseerde hulpmiddelen zoals VoIP-, conferencing en instant messaging, zonder de noodzaak voor uitgebreide expertise en tegen lage kosten. Het Verizon VoIP-portfolio biedt klanten een ideale basis voor hun toekomstige communicatieoplossingen, en onze Managed IP PBX-dienst biedt hen een nieuw alternatief in dit proces."

Verizon Managed IP PBX omvat:


- Het opstellen van VoIP-specificaties en geïntegreerd ontwerp van een end-to-end oplossing


- Volledige beheerde installatie-, implementatie- en opleidingstrajecten.


- Prestatiebeheer - gegevens worden verzameld en gerapporteerd via een online portaal voor analyse en capaciteitsplanning.


- Financieel beheer - het bewaken van het gebruik en doorberekenen van kosten.


- Configuratiebeheer - beschikbaar stellen van de dienst, change management, auto discovery, back-up- en herstelprocedures en inventory/asset management.


- Storingsbeheer - detecteren, correleren, isoleren, herstellen en rapporteren.


- Beveiligingsbeheer - toegangscontrole, beleidsregels, audits en detectie van beveiligingsrisico's; waar nodig kunnen functies op het gebied van netwerkbeveiliging worden toegevoegd.

Verizon Managed IP PBX is met ingang van vandaag beschikbaar in Europese landen zoals Oostenrijk, België, Denemarken, Ierland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Italië, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Spanje, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk. Daarnaast is Verizon Business voornemens om de dienst tegen het einde van 2007 uit te breiden naar Azië en het Stille-Zuidzeegebied.

Over Verizon Business
Verizon Business, een onderdeel van Verizon Communications (NYSE: VZ), is een toonaangevende leverancier van geavanceerde ICT-oplossingen aan grote ondernemingen en overheidsinstellingen wereldwijd. In combinatie met een ongeëvenaard wereldwijd netwerkbereik, geavanceerde technologie en professionele dienstverlening levert Verizon Business innovatieve en naadloze zakelijke oplossingen aan klanten overal ter wereld. Raadpleeg voor meer informatie. Raadpleeg voor meer informatie www.verizonbusiness.com.

Het ONLINE NEWS CENTER VAN VERIZON: Verizon persberichten, speeches en biografieën van bestuursleden, mediacontacten, video en beelden van hoge kwaliteit, en overige informatie zijn beschikbaar op Verizon's News Center op het Internet op www.verizon.com/news. Op het News Center kunt u zich inschrijven voor automatische ontvangst van persberichten via e-mail.

Dit betreft een niet-officiële vertaling. Voor de officiële tekst verwijzen wij graag naar ons originele Engelstalige bericht.

Web site: http://www.verizonbusiness.com
http://www.verizon.com

Jo Perrin, Verizon Business, +44-(0)-770-252-5868, jo.perrin@verizonbusiness.com ; Company News On-Call: http://www.prnewswire.com/comp/094251.html