Verizon Business Kondigt Beschikbaarheid aan van Managed IP PBX-dienst in Europa
26/09/2007 13:17
PR Newswire
AMSTERDAM, Nederland, September 26 /PRNewswire/ --
- Bedrijven in vijftien Europese landen kunnen profiteren van een
verbeterde controle, connectiviteit en kostenbesparingen
Bedrijven die hun technologische infrastructuur willen opwaarderen of
naar volledig nieuwe locaties willen uitbreiden, kunnen dankzij de
beschikbaarheid van de Verizon Managed IP PBX-dienst voor de Europese markt
nu meer controle krijgen op hun PBX functionaliteiten. Deze dienst is per
direct beschikbaar in 15 landen en stelt klanten in staat om de complexe
migratie naar, en de continue bewaking van IP-telefonie in goede banen te
leiden.
Verizon Managed IP PBX biedt klanten de mogelijkheid om het ontwerp, de
implementatie en het beheer van hun locatiegebonden IP-telefoniesystemen aan
Verizon Business uit te besteden. Op deze manier kunnen zij op basis van een
beperkte investering profiteren van voordelen zoals verbeterde connectiviteit
tussen geografisch verspreide kantoren en een reductie van de operationele en
verbindingskosten. De klanten worden daarbij ondersteund door een service
level agreement dat in de beschikbaarheid van het platform en change
management voorziet.
De professionele consulting-diensten die onderdeel vormen van de Managed
IP PBX-dienst omvatten onder meer gereedheidstests, asset discovery en
migratieplanning.
Peter Hall, principal analyst bij het analisten- en adviesbureau Ovum:
"Managed IP PBX-oplossingen ondervinden veel belangstelling binnen de markt,
omdat ze bedrijven in staat stellen om van alle voordelen van VoIP te
profiteren zonder de noodzaak voor forse investeringen. Bovendien verminderen
deze oplossingen het risico van klanten, omdat belangrijke doch complexe
aspecten van de beveiliging en quality of service (QoS) op vakkundige wijze
worden beheerd".
De Verizon Managed IP PBX-dienst maakt deel uit van het complete Verizon
Business VoIP- en Managed Network Solutions portfolio en biedt continu IP
PBX-beheer en -optimalisatie, inclusief het beheer van storingen,
configuratie, kosten, prestaties en beveiliging. De dienst beslaat alle
elementen van het PBX-netwerk van klanten, inclusief de door Verizon beheerde
LAN- en WAN-diensten, Cisco Unified Communications Manager, IP-telefoons van
Cisco, spraakverbindingen en gateways. Dit resulteert in een end-to-end
VoIP-oplossing die uitstekende prestaties, efficiëntie en betrouwbaarheid
biedt, en op basis van Verizon IP Trunking met het VoIP-platform kan worden
geïntegreerd.
Verizon Managed IP PBX stelt gebruikers in staat om met behulp van
CallManager op snelle wijze IP-gebaseerde spraak-, gegevens- en videodiensten
te implementeren, zoals unified messaging, multimedia-conferencing,
samenwerkingsfuncties voor contact centers en responssystemen op basis van
interactieve multimedia. Op IP-telefoons en gateways zijn automatisch
verbeterde gespreksfuncties beschikbaar, zoals de wachtstand, doorverbinden
en doorschakelen, conference calls, sneltoetsen en het opnieuw bellen van het
laatste telefoonnummer.
Michael Marcellin, vice-president Global Product Marketing bij Verizon
Business: "Veel van onze klanten die overwegen om op IP-telefonie over te
stappen, zijn op zoek naar partners die hen tijdens dat proces kunnen
begeleiden. Onze Managed IP PBX-dienst stelt deze bedrijven in staat om op
snelle wijze te profiteren van de voordelen van op IP-gebaseerde hulpmiddelen
zoals VoIP-, conferencing en instant messaging, zonder de noodzaak voor
uitgebreide expertise en tegen lage kosten. Het Verizon VoIP-portfolio biedt
klanten een ideale basis voor hun toekomstige communicatieoplossingen, en
onze Managed IP PBX-dienst biedt hen een nieuw alternatief in dit proces."
Verizon Managed IP PBX omvat:
- Het opstellen van VoIP-specificaties en geïntegreerd ontwerp van een
end-to-end oplossing
- Volledige beheerde installatie-, implementatie- en opleidingstrajecten.
- Prestatiebeheer - gegevens worden verzameld en gerapporteerd via een
online portaal voor analyse en capaciteitsplanning.
- Financieel beheer - het bewaken van het gebruik en doorberekenen van
kosten.
- Configuratiebeheer - beschikbaar stellen van de dienst, change
management, auto discovery, back-up- en herstelprocedures en
inventory/asset management.
- Storingsbeheer - detecteren, correleren, isoleren, herstellen en
rapporteren.
- Beveiligingsbeheer - toegangscontrole, beleidsregels, audits en
detectie van beveiligingsrisico's; waar nodig kunnen functies op het
gebied van netwerkbeveiliging worden toegevoegd.
Verizon Managed IP PBX is met ingang van vandaag beschikbaar in Europese
landen zoals Oostenrijk, België, Denemarken, Ierland, Finland, Frankrijk,
Duitsland, Italië, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Spanje, Zwitserland en
het Verenigd Koninkrijk. Daarnaast is Verizon Business voornemens om de
dienst tegen het einde van 2007 uit te breiden naar Azië en het
Stille-Zuidzeegebied.
Over Verizon Business
Verizon Business, een onderdeel van Verizon Communications (NYSE: VZ), is
een toonaangevende leverancier van geavanceerde ICT-oplossingen aan grote
ondernemingen en overheidsinstellingen wereldwijd. In combinatie met een
ongeëvenaard wereldwijd netwerkbereik, geavanceerde technologie en
professionele dienstverlening levert Verizon Business innovatieve en naadloze
zakelijke oplossingen aan klanten overal ter wereld. Raadpleeg voor meer
informatie. Raadpleeg voor meer informatie www.verizonbusiness.com.
Het ONLINE NEWS CENTER VAN VERIZON: Verizon persberichten, speeches en
biografieën van bestuursleden, mediacontacten, video en beelden van hoge
kwaliteit, en overige informatie zijn beschikbaar op Verizon's News Center op
het Internet op www.verizon.com/news. Op het News Center kunt u zich
inschrijven voor automatische ontvangst van persberichten via e-mail.
Dit betreft een niet-officiële vertaling. Voor de officiële tekst
verwijzen wij graag naar ons originele Engelstalige bericht.
Web site: http://www.verizonbusiness.com
http://www.verizon.com
Jo Perrin, Verizon Business, +44-(0)-770-252-5868, jo.perrin@verizonbusiness.com ; Company News On-Call: http://www.prnewswire.com/comp/094251.html