Published: 09:17 25.09.2007 GMT+2 /Source: Amsterdam Airport Schiphol /AEX: SCHIPAIRP /ISIN:
Schiphol wint Airport Marketing Award
Amsterdam Airport Schiphol heeft maandagavond in Stockholm de OAG Airport Marketing Award gewonnen in de categorie luchthavens met meer dan 25 miljoen passagiers per jaar. Wilco Sweijen, Director Aviation Marketing, ontving de prijs uit handen van Bo Bladholm, burgemeester van Stockholm tijdens The World Routes Development Forum 2007. Andere genomineerden in dezelfde categorie waren de luchthavens van Hong Kong, Frankfurt, San Franciso en München.
"Het feit dat airlines onze marketinginspanningen belonen met de toekenning van deze prestigieuze prijs, stimuleert ons om de 'tailor-made' aanpak die we vanaf dit jaar hebben gekozen verder te verfijnen", aldus Wilco Sweijen.
Routes is een jaarlijks terugkerende conferentie waar luchthavens zich presenteren aan luchtvaartmaatschappijen. Tijdens de presentaties wordt vooral gesproken over markpotentieel en marketingsupport voor nieuwe, maar ook bestaande routes en bestemmingen. De luchtvaartmaatschappijen hebben Amsterdam Airport Schiphol gekozen tot luchthaven waarvan de marketing-inspanningen het afgelopen jaar de meeste indruk hebben gemaakt. Ruim 650 luchthavens en 350 luchtvaartmaatschappijen kwamen dit jaar tijdens Routes bijeen.
Amsterdam Airport Schiphol
Amsterdam Airport Schiphol