Gemeente Vlist
| | Vergaderingen | |
| | | |
|
---
---
Vergaderingen
Vergaderingen
In het 'bestuursinformatiesysteem' vindt u vergaderagenda's,
vergaderverslagen en relevante stukken van gemeenteraad en
raadscommissies. U kunt ook geluidsbestanden van raads- en
commissievergaderingen beluisteren.
a Ga naar het bestuursinformatiesysteem voor info over de
vergaderingen
a Ga naar notulen van raadsvergaderingen die in 2005 plaatsvonden
Agenda Integrale raadscommissie dinsdag 2 oktober 2007
Integrale raadscommissie vindt plaats op dinsdag 2 oktober 2007 om
20.00 uur in het raadhuis (Marktveld 20 in Haastrecht).
Agenda:
01. Opening en mededelingen;
02. Vaststellen van de agenda;
03. Insprekers publieke tribune;
04. Vaststellen van de besluitenlijst van 4 en 5 september 2007 en de
doorlopende actielijst;
05. Stelling van de maand;
De gemeente kan best minder regels stellen en meer
verantwoordelijkheid bij de inwoners leggen
Informatievoorziening
06. Presentatie Project Gouwe Wiericke
De heer R. Ligtenberg, projectleider Gouwe Wiericke, provincie
Zuid-Holland
07. Terugkoppeling actuele ontwikkelingen Krimpenerwaardraad K5;
Terugkoppeling uitkomsten besluitvorming Dagelijks Bestuur en
Algemeen Bestuur
08. Terugkoppeling ontwikkelingen overige samenwerkingsverbanden;
Terugkoppeling uitkomsten besluitvorming Dagelijks Bestuur en
Algemeen Bestuur
Bespreekstukken met besluitvorming in de raad
09. Delegeren van de vrijstellingsbevoegdheid ex. artikel 19 lid 1 van
de Wet op de Ruimtelijke Ordening en het vaststellen van een
voorbereidingsbesluit voor het geheel oprichten van een woonhuis met
bijgebouw op het perceel Bonrepas 22a te Vlist. De bevoegdheid tot het
nemen van besluiten inzake bezwaar en beroep in de onderhavige
procedure te delegeren aan het college van burgemeester en wethouders.
10. Vaststellen gewijzigde Verordening Burgerinitiatief
De wijzigingen in de Verordening Burgerinitiatief omvat een aantal
procedurele en inhoudelijke veranderingen waardoor er meer
duidelijkheid is bij inwoners over de wijze waarop hun initiatief
wordt behandeld.
Discussie
11. Notitie Klantgericht door Evenwicht in het kader van deregulering
van de Algemeen Plaatselijke Verordening
In de notitie worden de bepalingen van de APV tegen het licht
gehouden en vervolgens wordt de raad gevraagd een uitspraak te doen
over een vijftal stellingen. Deze uitspraken zijn richtinggevend voor
de nieuw op te stellen APV.
12. Rondvraag/wat verder ter tafel komt
13. Sluiting.
Inzage stukken - Vanaf 21 september op het gemeentekantoor in Stolwijk
/ vanaf 24 september bij de Rabobank in Haastrecht.
Spreekrecht - Als u gebruik wilt maken van het spreekrecht, dient u
uiterlijk één dag voor de vergaderdag contact op te nemen met de
griffier van de gemeenteraad, mw. mr. K.T. Lambregtse (telefoonnummer
0182 348409, e-mail griffie@gem-vlist.nl).
---
| |