Gemeente Vlist


| | Vergaderingen | | | | | | |

---


---

Vergaderingen

Vergaderingen

In het 'bestuursinformatiesysteem' vindt u vergaderagenda's, vergaderverslagen en relevante stukken van gemeenteraad en raadscommissies. U kunt ook geluidsbestanden van raads- en commissievergaderingen beluisteren.

a Ga naar het bestuursinformatiesysteem voor info over de vergaderingen

a Ga naar notulen van raadsvergaderingen die in 2005 plaatsvonden

Agenda Integrale raadscommissie dinsdag 2 oktober 2007

Integrale raadscommissie vindt plaats op dinsdag 2 oktober 2007 om 20.00 uur in het raadhuis (Marktveld 20 in Haastrecht).

Agenda:


01. Opening en mededelingen;

02. Vaststellen van de agenda;

03. Insprekers publieke tribune;

04. Vaststellen van de besluitenlijst van 4 en 5 september 2007 en de doorlopende actielijst;

05. Stelling van de maand;
De gemeente kan best minder regels stellen en meer verantwoordelijkheid bij de inwoners leggen

Informatievoorziening


06. Presentatie Project Gouwe Wiericke
De heer R. Ligtenberg, projectleider Gouwe Wiericke, provincie Zuid-Holland

07. Terugkoppeling actuele ontwikkelingen Krimpenerwaardraad K5; Terugkoppeling uitkomsten besluitvorming Dagelijks Bestuur en Algemeen Bestuur

08. Terugkoppeling ontwikkelingen overige samenwerkingsverbanden; Terugkoppeling uitkomsten besluitvorming Dagelijks Bestuur en Algemeen Bestuur

Bespreekstukken met besluitvorming in de raad

09. Delegeren van de vrijstellingsbevoegdheid ex. artikel 19 lid 1 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening en het vaststellen van een voorbereidingsbesluit voor het geheel oprichten van een woonhuis met bijgebouw op het perceel Bonrepas 22a te Vlist. De bevoegdheid tot het nemen van besluiten inzake bezwaar en beroep in de onderhavige procedure te delegeren aan het college van burgemeester en wethouders.
10. Vaststellen gewijzigde Verordening Burgerinitiatief De wijzigingen in de Verordening Burgerinitiatief omvat een aantal procedurele en inhoudelijke veranderingen waardoor er meer duidelijkheid is bij inwoners over de wijze waarop hun initiatief wordt behandeld.

Discussie


11. Notitie Klantgericht door Evenwicht in het kader van deregulering van de Algemeen Plaatselijke Verordening
In de notitie worden de bepalingen van de APV tegen het licht gehouden en vervolgens wordt de raad gevraagd een uitspraak te doen over een vijftal stellingen. Deze uitspraken zijn richtinggevend voor de nieuw op te stellen APV.

12. Rondvraag/wat verder ter tafel komt

13. Sluiting.

Inzage stukken - Vanaf 21 september op het gemeentekantoor in Stolwijk / vanaf 24 september bij de Rabobank in Haastrecht. Spreekrecht - Als u gebruik wilt maken van het spreekrecht, dient u uiterlijk één dag voor de vergaderdag contact op te nemen met de griffier van de gemeenteraad, mw. mr. K.T. Lambregtse (telefoonnummer 0182 348409, e-mail griffie@gem-vlist.nl).


---

| |