Belgische Federale Overheid


21-09-2007

Mama, klik je vast of ik zeg het aan papa

De gordel wordt nog te weinig gebruikt in België. Bijna iedereen is overtuigd van het nut van de veiligheidsgordel maar toch "vergeten" velen hun gordel om te doen in de wagen. De nieuwe campagne van het BIVV moet hier verandering in brengen. Ze heeft als doel de gordeldracht te stimuleren bij jong en oud, zowel voorin als achterin.

Het dragen van de gordel is één van de goedkoopste en eenvoudigste manieren om de gevolgen van een ongeval te beperken. Toch doen te weinig mensen hun veiligheidsgordel om. De nieuwe campagne "Mama, klik je vast of ik zeg het aan papa" - "Papa, klik je vast of ik zeg het aan mama" moet ervoor zorgen dat het vastklikken een reflex wordt bij iedereen in de wagen.

De campagne loopt van 24 september tot 21 oktober en zal gebracht worden door affiches langs de hoofdwegen en een tv-spot op de belangrijkste televisiekanalen.

Bekijk de affiches van de nieuwe campagne. (PDF, 5 p. - 346 kB)

Bekijk de tv-spot van de campagne (MOV,0:30 - 7,1 MB)

Meer informatie: www.gordeldier.be