Overheveling van taken op het gebied van de Vreemdelingenwet van de
gemeente naar de IND
19 september 2007
In de periode van 24 september 2007 tot en met 26 november 2007 opent
de IND loketten in negen regio's van Nederland. Elke regio omvat een
deel van de gemeenten van Nederland.
De IND loketten worden geopend in Rijswijk, Den Haag, Rotterdam,
Hoofddorp, Amsterdam, Zwolle, Utrecht, Den Bosch en Eindhoven.
Op 24 september 2007 wordt het IND loket in Utrecht, waar Hilversum
ondervalt, geopend.
Dit betekent dat u zich met ingang van 24 september 2007 voor een
aanvraag om een verblijfsvergunning en de afgifte van een
verblijfssticker (bewijs van rechtmatig verblijf) moet wenden tot dit
IND loket.
Aanvragen die vóór 24 september 2007 bij de gemeente zijn ingediend
worden door de afdeling Publiekszaken afgehandeld.
Vanaf 24 september 2007 is het mogelijk om zonder bewijs van
rechtmatig verblijf aangifte te doen van verblijf en adres voor
inschrijving in de GBA bij de afdeling Publiekszaken. Hiervoor moet u
wel eerst een afspraak maken.
U ontvangt dan van de afdeling Publiekszaken een "Bewijs van
Bekendmaking bij de GBA".
Dit bewijs heeft u nodig bij het indienen van uw aanvraag voor een
verblijfsvergunning bij de IND. Heeft u zich rechtstreeks zonder
tussenkomst van de gemeente gemeld bij de IND, dan zult u eenmalig
schriftelijk worden aangeschreven door de afdeling Publiekszaken om
aangifte te doen van verblijf en adres voor inschrijving in de GBA.
Voor nadere informatie kunt u zich wenden tot de afdeling
Publiekszaken: 035 - 629 2000 of tot de website van de IND
IND Afsprakenlijn:
0900 1234561 (EUR 0,10 per minuut)
Publiekszaken Afsprakenlijn:
035 - 629 2000 (bellen maandag t/m donderdag tussen 09.00 en 16 uur,
en op vrijdag tussen 09.00 en 16.00 uur).
Gemeente Hilversum