Gemeente Hulst
Persbericht - 24.08.2007
Huisvesting gemeente Hulst
De gemeente Hulst heeft zich ten doel gesteld om de ambtelijke
diensten zoveel als mogelijk te centraliseren. De huidige huisvesting,
waarbij de diensten op verschillende locaties zijn gevestigd, is
inefficiënt en kostenverhogend. Daarenboven wil de gemeente het voor
haar klanten gemakkelijker maken. Alle loketten zullen worden
ondergebracht op 1 locatie, zodat een zogenaamde gemeentewinkel
ontstaat.
Om die redenen werden in juli 2006 het gemeentehuis en het
gemeentekantoor te Kloosterzande in de verkoop gebracht. Het
gemeentehuis werd in januari 2007 reeds overgedragen aan de nieuwe
eigenaar. In juni 2007 werd duidelijk dat de gemeente Hulst voornemens
is het kantoorpand van de Rabobank aan de Grote Markt 24 te Hulst, het
zogenaamde Gouverneurshuis, en het kleinere pand van de Rabobank aan
de Grote markt 22 te Hulst, aan te kopen. In dit kantoor wil de
gemeente onder andere haar publieksloketten onder brengen. Mogelijk
worden deze aangevuld met loketfuncties van andere instellingen op het
gebied van wonen, werken, zorg en welzijn.
In haar vergadering van 20 september 2007 buigt de gemeenteraad van
Hulst zich over een voorstel met betrekking tot de verkoop van het
Rabobankpand.
Het principe akkoord omvat de aankoop van het pand voor een bedrag van
1,7 miljoen.
Daar nog niet helder is welke aanpassingen noodzakelijk zijn in de
inrichting van het pand en welke diensten er exact zullen worden
ondergebracht, komt het college van B&W hieromtrent op een later
tijdstip met een afzonderlijk voorstel richting gemeenteraad. Daarin
zal tevens de oplossing die gekozen voor het behoud van een
loketfunctie in Kloosterzande worden betrokken.
Omdat er nog een aantal verhuizingen plaats moeten vinden binnen de
Abn Amro bank en de Rabobank, wordt de verkoopakte niet voor 1 januari
2008 gepasseerd.
---
Gemeente Hulst
Team Communicatie
Cindy van Driessche.
Tel : 0114-389137
Email: communicatie@gemeentehulst.nl