Gemeente Hulst


Persbericht - 24.08.2007

Huisvesting gemeente Hulst

De gemeente Hulst heeft zich ten doel gesteld om de ambtelijke diensten zoveel als mogelijk te centraliseren. De huidige huisvesting, waarbij de diensten op verschillende locaties zijn gevestigd, is inefficiënt en kostenverhogend. Daarenboven wil de gemeente het voor haar klanten gemakkelijker maken. Alle loketten zullen worden ondergebracht op 1 locatie, zodat een zogenaamde gemeentewinkel ontstaat.
Om die redenen werden in juli 2006 het gemeentehuis en het gemeentekantoor te Kloosterzande in de verkoop gebracht. Het gemeentehuis werd in januari 2007 reeds overgedragen aan de nieuwe eigenaar. In juni 2007 werd duidelijk dat de gemeente Hulst voornemens is het kantoorpand van de Rabobank aan de Grote Markt 24 te Hulst, het zogenaamde Gouverneurshuis, en het kleinere pand van de Rabobank aan de Grote markt 22 te Hulst, aan te kopen. In dit kantoor wil de gemeente onder andere haar publieksloketten onder brengen. Mogelijk worden deze aangevuld met loketfuncties van andere instellingen op het gebied van wonen, werken, zorg en welzijn.
In haar vergadering van 20 september 2007 buigt de gemeenteraad van Hulst zich over een voorstel met betrekking tot de verkoop van het Rabobankpand.
Het principe akkoord omvat de aankoop van het pand voor een bedrag van
1,7 miljoen.
Daar nog niet helder is welke aanpassingen noodzakelijk zijn in de inrichting van het pand en welke diensten er exact zullen worden ondergebracht, komt het college van B&W hieromtrent op een later tijdstip met een afzonderlijk voorstel richting gemeenteraad. Daarin zal tevens de oplossing die gekozen voor het behoud van een loketfunctie in Kloosterzande worden betrokken. Omdat er nog een aantal verhuizingen plaats moeten vinden binnen de Abn Amro bank en de Rabobank, wordt de verkoopakte niet voor 1 januari 2008 gepasseerd.

---

Gemeente Hulst
Team Communicatie
Cindy van Driessche.
Tel : 0114-389137
Email: communicatie@gemeentehulst.nl