Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers en ilse media sponsoren Cross Media week met
exclusief magazine
Sanoma Uitgevers en ilse media zijn platinum sponsor van de Cross
Media Week in Amsterdam. Onderdeel van het sponsorship is het uitgeven
van het exclusieve event magazine voor de Cross Media Week.
Dit 160 paginaâs dikke Engelstalige magazine laat onder andere de
Britse mediatycoon Richard Branson aan het woord die tevens voorzitter
van de Green Challenge is. Verder zien we mediakenners uit alle
windstreken zoals The Simpsons-regisseur David Silverman, digitale
strategen uit China en game-ontwikkelaars uit New York.
Sanoma vroeg hoofdredacteur Wim Spijkers en artdirector Durk Hattink
het magazine te maken. In nauwe samenwerking met organisatie van de
Cross Media Week haalden zij afgelopen zomer alles uit de kast voor
een Engelstalig tijdschrift met grensoverschrijdende allure. Het
officiële PICNIC'07-magazine is nu klaar: klein van formaat, maar
groots in het benutten van alle mogelijkheden die gedrukte media te
bieden hebben.
Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met ruim 80 publiekstijdschriften (inclusief
bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 125 websites dé
grootste multimediale uitgever in Nederland. In het jaar 2006 haalde
Sanoma Uitgevers en haar deelnemingen â Sanoma Magazines Netherlands â
een omzet van 531 miljoen euro. In Hoofddorp werken 1150 medewerkers
op zowel de redacties als de ondersteunende afdelingen. De
dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen bv, ilse
media en RCV Entertainment voegen nog eens een kleine 800 medewerkers
aan het totale personeelsbestand toe.
Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de
internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern
SanomaWSOY. Sanoma Magazines is met meer dan 300 tijdschriften in
dertien landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen
in Europa.
Over ilse media groep
ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de
grootste internetuitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van
websites, waaronder ilse.nl, Startpagina.nl, NU.nl en Web-log.nl
bereikt ilse media 63 procent van alle internetters van 13 jaar en
ouder in Nederland. De jeugd- en jongerenwebsites Kaboem.nl en Cu2.nl
zijn onderdeel van ilse media dochter newrulez. Daarnaast exploiteert
ilse media de mannen- en entertainment titels van Sanoma Menâs
Magazines (SMM) en TVGids.nl, een website van Programmabladen AKN.
Samen genereren ilse media, newrulez, TVGids.nl en de SMM-titels per
maand een half miljard pageviews op het internet.
Naast haar online activiteiten is ilse media uitgever van de welke
informatiegidsen. Deze uitgaven en de website Welke.nl helpen de
consument bij het maken van grote aankoopbeslissingen. ilse media is
een onderdeel van Sanoma WSOY, uitgever van 62 magazines in Nederland.
Voor meer informatie over de ilse media groep kunt u terecht op
www.ilsemedia.nl.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (niet voor
publicatie):
Corporate Communications Sanoma Uitgevers
Contactpersoon : Nathalie Kruger
Telefoon : 023 â 556 6082
Mobiel : 06 â 24 876 374
E-mail : corporatecommunications@sanoma-uitgevers.nl
18 september 2007