Gemeente Vlaardingen
Campagne maak een afspraak
17 september 2007
De gemeente Vlaardingen start half september een campagne om meer
bezoekers op afspraak te laten komen en het e-loket verder te
promoten. Het doel is dat uiteindelijk 60% tot 65% van de bezoekers op
afspraak komt. Vlaardingen neemt daarmee dan een vooraanstaande
positie in ten opzichte van andere gemeenten. De campagne bestaat
onder andere uit posters langs de weg, reclamespotjes en vermelding op
de gemeentepagina in Groot Vlaardingen.
Zon vijf jaar geleden stonden de plaatselijke kranten er vol van: de
lange wachttijden bij Burgerzaken. Inmiddels gaat het een stuk beter.
Sterker nog: als de burger op afspraak komt, is er geen wachttijd. De
gemeente Vlaardingen heeft in 2004 het bezoek op afspraak ingevoerd.
Kwam in 2005 nog zon 8% van alle klanten op afspraak; in het eerste
halfjaar van 2007 was dat al 35% van alle bezoekers. De meerderheid
van de klanten komt dus nog spontaan binnenlopen. Om de wachttijden
voor de burger bij de balies van Burgerzaken terug te brengen, wil de
gemeente het maken van een afspraak verder stimuleren.
De burger kan eenvoudig vanaf elke pc 24 uur per dag een afspraak
maken. Het E-loket is te vinden op www.vlaardingen.nl/e-loket.
Telefonisch een afspraak maken kan op werkdagen tussen 8.00 uur en
17.00 uur via het centrale nummer 010 - 248 4000.
Bij een aanvraag van een rijbewijs, paspoort en identiteitskaart wordt
er per brief op de mogelijkheid van een afspraak gewezen. Dit gebeurt
ook bij telefonische kontakten. De campagne is vooral op bezoekers
voor overige producten gericht