Mazda's Nagare Island wint media award
(9/17/2007)
Nagare Island, het eiland van Mazda in de virtuele wereld van Second
Lifeâ¢, heeft de prestigieuze OttoCar Award gewonnen voor de beste
automotive aanwezigheid in deze populaire website, één van de
grootste virtuele en driedimensionale werelden op internet.
De award werd gisteren uitgereikt op de IAA 2007, de Frankfurt Motor
Show, door AutoVision (www.auto-vision.org), een organisatie die elke
twee jaar awards uitreikt in de automotive industrie op het gebied van
de beste promotiefilms, advertenties, online media campagnes, websites
en interactieve producten.
Nagare Island, een product van de PR afdeling van Mazda Motor Europe
in Leverkusen en het Duitse bureau âEnter the Metaverseâ, werd in
februari dit jaar vlak vóór de AutoSalon van Genève gelanceerd als
platform voor de nieuwe Mazda Hakaze, een bijzondere concept car, met
name bedoeld voor liefhebbers van het kitesurfen. Bezoekers van de
website kunnen hun eigen Hakaze winnen als ze een testrit met
hindernissen over het eiland tot een goede einde weten te brengen. In
de auto bevindt zich een virtueel kiteboard, dat de eigenaar kan
gebruiken om in de zee rond het eiland te genieten van het kitesurfen.
Het eiland kende sinds de lancering meer dan 20.000 bezoekers waarvan
er bijna 4.000 nu een Hakaze bezitten en waarbij er zoân 6.000
kiteboards zijn gebruikt.
âNagare Island is onderdeel van een geïntegreerde
communicatiestrategieâ vertelt Franz Danner, Vice President van Mazda
Motor Europe en eindverantwoordelijk voor PR. âHet biedt ons de
mogelijkheid om de klassieke PR, zoals wij die toepassen op een
autobeurs als die in Genève, te vermengen met de PR voor een nieuwe
doelgroep en tevens onze reputatie als leider op het gebeid van
automotive design verder te onderstrepenâ.
AutoRai