College van Beroep voor het bedrijfsleven
Klanten positief over de Centrale Raad van Beroep
Utrecht, 17 september 2007 - In de maanden mei en juni heeft de
Centrale Raad van Beroep, de hoogste rechter in onder andere sociale
zekerheidsgeschillen, een klantwaarderingsonderzoek laten uitvoeren
onder zowel professionele partners als burgers. De resultaten van dit
onderzoek zijn positief.
Algemene conclusies
Opvallend is de zeer hoge bereidwilligheid van klanten om aan het
onderzoek mee te werken. De professionele partners (advocaten,
gemachtigden van rechtzoekende burgers en gemachtigden van
bestuursorganen) zijn bevraagd door middel van een schriftelijke
vragenlijst, de burgers zijn na afloop van de zitting geïnterviewd.
88 % van de klanten is allesoverziend tevreden. Op een aantal punten
is die tevredenheid flink groter dan gemiddeld binnen de rechtspraak,
bijvoorbeeld op het gebied van de motivering van de uitspraken, de
rechtseenheid van beslissingen en de bejegening door de medewerkers.
In de ogen van de klanten heeft de Centrale Raad van Beroep de zaken
goed op orde en is het een zeer professionele organisatie.
Bron: Centrale Raad van Beroep
Datum actualiteit: 17 september 2007 Naar boven