Chevrolet 1 jaar na eerste WTCC-overwinning opnieuw naar Brands Hatch
(9/14/2007)
Over een week keert het World Touring Car Championship 2007 terug naar
het circuit waar Alain Menu een jaar geleden de allereerste
overwinning voor Chevrolet in het WTCC boekte. Sinds die zege in
Brands Hatch heeft zowel Rob Huff als Alain Menu nog enkele
overwinningen behaald.
Menu of Huff hebben op alle vier nieuwe circuits op de kalender van
2007 gezegevierd, terwijl Larini tijdens vier andere evenementen het
podium mocht beklimmen. Ditmaal gaan Chevrolet en RML voor het eerst
proberen om een overwinning ter herhalen.
Nicola Larini: âBrands Hatch is de thuisrace voor ons team en het
circuit ligt de Nubira goed, wat Alain vorig jaar onderstreepte door
de 2^e race te winnen. Ik hoop dat de weers-condities ons positief
gestemd zijn, want natte omstandigheden compenseren voor een groot
deel de succesgewichten. Met 50 kilo aan boord ben ik de zwaarste van
de Chevrolets, dus ik hoop op regen, hoewel de toeschouwers me daarin
waarschijnlijk niet steunen. In de week voorafgaand aan de race ben ik
aan het testen en ik verwacht dat we in Brands een goede kans maken.
Voor mij wordt het een zeer belangrijke race gezien de stand in het
kampioenschap. Ik moet echt punten gaan scoren als ik nog mee wil doen
in het algemeen klassement, alvorens we naar Monza en Macau gaan.â
Alain Menu: âEindelijk weer thuis! De terugkeer naar Brands Hatch is
waarschijnlijk de beste manier om het Oschersleben-weekend, waar
alleen Rob een paar punten behaalde, te vergeten. Van alle circuits in
het WTCC ken ik Brands Hatch het best, omdat ik hier al zo vaak
gereden heb. Vorig jaar heeft die ervaring â en de regen â de eerste
overwinning voor Chevrolet veilig gesteld. In Oschersleben waren Nic
en ik beide het slachtoffer van andermans rijgedrag en dat is ons duur
komen te staan. Op Brands Hatch heeft de Nubira altijd goed
gepresteerd, en omdat wij ten opzichte van de laatste race nu iets
lichter zijn en de anderen iets zwaarder, kunnen we hopelijk goed
genoeg kwalificeren om uit die race-incidenten in het middenveld te
blijven. Het zou bovendien een goed moment zijn voor een nieuwe
overwinning voor Chevrolet.â
Rob Huff: âIk kijk echt heel erg uit naar de race op Brands Hatch. De
aandacht voor dit evenement is hier al groot en ik weet zeker dat het
een fantastisch weekend wordt. Overal waar ik kom vragen mensen me om
kaarten. Deze week rij ik met een aantal Britse journalisten over het
circuit, komend weekend geef ik in Londen een aantal radio-interviews
met enkele andere Britse coureurs, daarna nog een aantal
PR-activiteiten⦠Op Brands heb ik in 2004 mijn allereerste
toerwagenoverwinning behaald, dus graag zou ik mijn vrienden, familie
en fans een plezier doen door âthuisâ opnieuw op het podium te
eindigen. Ze weten echter ook dat ik 45 kilo ballast in mijn auto heb,
dus dat haalt de druk wat van de ketel.â
Mark Busfield: âWe hebben ons op de best mogelijke manier voorbereid
op onze thuisrace. De pauze van vier weken is door ons team benut om
de autoâs uit elkaar te halen en ze van binnen en van buiten grondig
te checken. Tevens hebben we veel getest om diverse set-ups verder te
verfijnen. Alain heeft op Pembrey gereden, Rob op MIRA en Nicola test
volgende week op Snetterton, om Yokohama te helpen bij de ontwikkeling
van hun regenband voor het seizoen 2008. Ook zal hij nog verder aan de
set-up werken. Vanzelfsprekend kijkt het team erg uit naar onze
thuisrace, waar we proberen onze allereerste overwinning van vorig
jaar te herhalen. Alain en Nic zijn na Oschersleben 10 kilo
succesgewicht kwijtgeraakt en zullen optimaal gemotiveerd zijn om de
verloren kansen in Duitsland goed te maken. Vooral omdat alle
titelkandidaten vóór hen in het kampioenschap met het maximale
succesgewicht van 60 kilo rijden.
Eric Nève: âBrands Hatch heeft een zeer speciaal plekje in de
geschiedenis van Chevrolet Europe, omdat Alain daar afgelopen seizoen
de allereerste WTCC-zege voor Chevrolet ooit pakte. Sindsdien is
Chevrolet tijdens bijna alle evenementen een serieuze kandidaat voor
de overwinning geweest en wij zien uiteraard graag dat de geschiedenis
zich zou herhalen. Alain en Rob kunnen beide gezien worden als
âlocalsâ en hun ervaring in combinatie met de verbeterde Nubira en de
lagere ballast zou ze voorin het veld moeten brengen. Brands Hatch is
altijd een echt toerwagenfestijn geweest en ik ben er van overtuigd
dat het dit jaar niet anders zal zijn.â
AutoRai