Roadshow, wedstrijd en website om Intel Centrino Duo laptops te promoten
Kontich, 13 september 2007 - Intel is samen met Media Markt een speciale 'virale' campagne gestart om de Centrino Duo laptops onder de aandacht van jongeren te brengen. De campagne bestaat uit een roadshow met ex-lama en theatermaker Martijn Oosterhuis, ondersteund door de website
De naam 'VIP' slaat op Martijn Oosterhuis, die in een roze caravan door het land toert als 'investigating reporter' en onderzoek doet naar de laptopbehoeften van jongeren, Maar VIP staat ook voor 'Very Important Processor' van de Intel Centrino Duo laptop die hij bij zich heeft. Beelden van de 'onderzoeksresultaten' zijn terug te zien op de website, samen met onder meer tracks van rapper Alianz. De roze caravan staat op 15 september bij Media Markt Cruquius en op 29 september bij Media Markt Rotterdam. Vanaf 14.00 tot 17.00 uur is er een 'lekkere show met leuke prijzen' met DJ Ronni als speciale gast.
Door een eigen videotrack te maken en deze op
Met de campagne spreken Intel en Media Markt jongeren op hun eigen manier aan. "Jongeren zijn een belangrijke doelgroep voor onze laptops. Het zijn heel intensieve gebruikers en ze stellen pittige eisen rond de prestaties, accu levensduur en draadloos internet, voor games, muziek, video's en nog veel meer. Een Centrino Duo laptop maakt dan ook het verschil", aldus Kurt De Buck, Marketing Manager Benelux en Scandinavië. "De VIP campagne rond de Centrino Duo is een campagne geworden voor en door jongeren want we vonden het vanaf de start belangrijk om heel nauw met hen samen te werken."
Kijk op
Over Intel
Intel, marktleider in chipinnovatie, ontwikkelt technologieën, producten en initiatieven die de manier waarop mensen leven en werken voortdurend verbeteren. Meer informatie over Intel is te vinden op