13 september 2007
XS4ALL maakt kwaliteitsmetingen bellen publiek
Als eerste provider in Nederland geeft XS4ALL openheid over de kwaliteit van haar dienst internetbellen (VoIP). In opdracht van XS4ALL verricht het onafhankelijke onderzoeksbureau iPing Research continu metingen waarvan de resultaten online te bekijken zijn. XS4ALL streeft naar open en transparante communicatie over haar diensten; de provider publiceert al jaren onafhankelijke meetresultaten van haar diensten.
Aan de hand van de resultaten van de kwaliteitsmeting kunnen consumenten en bedrijven oordelen of de dienst voldoet aan hun eisen. Daarnaast gebruikt XS4ALL de gegevens als basis voor verbeteringen en voor het vroegtijdig signaleren van storingen.
Voor de test wordt via een geautomatiseerd systeem regelmatig een telefoongesprek opgezet. De metingen worden verricht op inkomende en uitgaande gesprekken naar het vaste telefoonnet en op gesprekken van abonnees onderling.
Resultaten van de kwaliteitsmetingen:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Niels Huijbregts:
020-398 7683
woordvoering@xs4all.nl