Persbericht
Brussel, 12 september 2007
Fortis Retail Banking Belgium organiseert haar
kantorennet in 100 markten om nog dichter bij haar
klanten te staan.
Als marktleider heeft Fortis Bank niet enkel de ambitie om de grootste te zijn.
Fortis Bank wil ook de beste bank zijn, met de meest tevreden klanten en het beste
aanbod van producten en diensten. Door te investeren in haar medewerkers wil
Fortis Bank haar dienstverlening optimaliseren en excelleren in
klantentevredenheid.
Voortbouwend op de strategie die drie jaar geleden werd uitgetekend , wordt er vandaag
gekozen de markt op een andere manier aan te pakken. Dit wordt momenteel ten volle
voorbereid.
"We worden vandaag geconfronteerd met een steeds sneller veranderende
omgeving. De verwachtingen van onze klanten wijzigen, de concurrentie wordt
alsmaar heviger, nieuwe technologieën verplichten ons snel te evolueren en ook
de regelgeving waarbinnen we werken, wordt steeds complexer. Al deze veranderingen
dwingen ons telkens opnieuw de organisatie van onze activiteiten en onze manier van
werken binnen Fortis met een frisse kijk aan te pakken. Meer dan ooit komt onze focus
op de klant te liggen" zegt Peter Vandekerckhove, CEO Retail Banking Belgium.
Onder het motto "dichter bij de klant", wordt het land opgedeeld op basis van
geografische en economische criteria, in 100 markten. Markten die kleiner zijn dan de
huidige 65 districten en die autonome commerciële entiteiten vormen gericht op verdere
verfijning van de segmenten zodat klanten meer dan ooit echt op maat worden bediend en
geadviseerd.
De kantoren in één markt zullen hecht samenwerken en ondersteund worden door een
aantal specialisten uit een gemeenschappelijke competence centre.
Peter Vandekerckhove vat het als volgt samen: "Fortis organiseert zich ten volle om ook
de retailklanten kwalitatief te benaderen met aangepaste aanbiedingen en kanalen.
Daarenboven gaat Fortis voor het verder uitbouwen en differentiëren in het segment
Personal banking , een concept waar we nog steeds uniek in zijn.
Tenslotte wil Fortis de voorkeursbank worden van de zelfstandigen, vrije beroepen en
kleine ondernemingen door ons aanbod verder te gaan specifiëren naar preferente
sectoren."
Fortis is een internationale financiële dienstverlener op het gebied van bankieren en verzekeren. Wij bieden
onze particuliere, zakelijke en institutionele klanten een breed pakket van producten en diensten via de eigen
kanalen, in samenwerking met het verzekeringsintermediair en via andere distributiepartners.
Met een marktkapitalisatie van EUR 35,1 miljard (31/08/2007), behoort Fortis tot de twintig grootste
financiële instellingen van Europa. Onze sterke solvabiliteit, onze aanwezigheid in 50 landen en de
toewijding en het professionalisme van onze 60.000 medewerkers stellen ons in staat om mondiale kracht te
combineren met lokale flexibiliteit, een combinatie die garant staat voor optimale dienstverlening. Meer
informatie is beschikbaar op www.fortis.com
Perscontacten:
Brussel: +32 (0)2 565 35 84
---
Fortis Bank