Time : 12:49:06
Date : 12 September 2007
Sender Name: Delhaize Group

DELHAIZE VORMT WWW.DELHAIZE.BE OM TOT PORTAALSITE EN LANCEERT HET CONCEPT MYDELHAIZE

Delhaize heeft een unieke portaalsite gecreëerd die het leven van vele surfers zal vergemakkelijken. Bezoekers van de website zullen voortaan sneller en met minder kliks de gewenste informatie terugvinden. Ook de elektronische nieuwsbrief van Delhaize is in een nieuw kleedje gestoken en op maat van de klant zodat elke abonnee er de informatie terugvindt die hem interesseert. De bezoekersaantallen van de website van Delhaize blijven in stijgende lijn gaan.

Een nieuwe portaalsite
De laatste jaren heeft internet een belangrijke ontwikkeling gekend. De websites van Delhaize kennen een groeiend succes en eind vorig jaar registreerde Delhaize op één maand tijd maar liefst 775.000 bezoekers voor al haar websites samen. Om het de bezoekers gemakkelijker te maken wanneer ze op zoek zijn naar nauwkeurige informatie, heeft Delhaize een unieke portaalsite gecreëerd die de verschillende websites groepeert. Elke bezoeker die surft naar www.delhaize.be, komt voortaan terecht op een ontvangstpagina vanwaar hij gemakkelijker en vlugger toegang heeft tot de verschillende websites van Delhaize.

Alle websites in één
In één oogopslag wordt de algemene structuur van de nieuwe website duidelijk. Op het scherm ziet de bezoeker alle websites van Delhaize : Delhaizefood, Delhaizewineworld, Tom&Co, Delhaizepromo, Caddyhome en de website van de plus-kaart. De inhoud is vollediger en toegankelijker tegelijkertijd.

Naast de grote rubrieken is er ook informatie te vinden over het bedrijf zelf. De verschillende uithangborden van Delhaize worden er voorgesteld evenals het duurzaam ondernemen bij Delhaize en de jobaanbiedingen. Via haar verschillende internetsites onthult Delhaize haar verschillende activiteiten op een transparante manier.

Nauwkeurige informatie

- Op Delhaizewineworld worden meer dan 1200 wijnen voorgesteld aan de bezoekers waarvan de helft enkel te verkrijgen is via de website. Elke wijn is voorzien van een gedetailleerde technische fiche. De bezoeker kan op eenvoudige wijze een bestelling plaatsen die gratis geleverd wordt in meer dan 400 verkooppunten van Delhaize of bij hem thuis.

- Op Delhaizefood vindt de klant elke week een brede waaier aan nuttige informatie zoals een evenwichtig recept, de TV spot, tips om slim te winkelen, de wijn van de week, nieuwe producten, meer dan 1200 recepten uit de hele wereld, tips voor een gezonde voeding,...
- Delhaizepromo verzamelt alle wekelijkse promoties. De bezoeker kan al deze aanbiedingen raadplegen per afdeling, zijn boodschappenlijstje opstellen en meteen het totaal van zijn voordelen zien.

- Caddyhome biedt een thuisleveringsdienst aan. Met een simpele muisklik kan de bezoeker zijn boodschappen online doen en het tijdstip van de leveringsronde kiezen.

- Op de website van de plus-kaart kunnen de klanten alles te weten komen over de talrijke voordelen die verbonden zijn aan de plus-kaart, de aankoopbonnen van ¤ 5, alle partners van de plus-kaart en de tijdelijke promoties en de seizoensaanbiedingen.
- Voor de dierenvrienden is er tot slot de website van Tom&Co die dierenbaasjes informeert over alles wat ze nodig hebben om hun lievelingsdieren te verzorgen en te vertroetelen.

Een daverend succes
Sinds deze nieuwe indeling, noteren een aantal websites een sterke stijging qua bezoekers. Zo registreerde Delhaizepromo sinds de lancering van de portaalsite een verdubbeling van het aantal bezoekers. De bezoekers kunnen er de promoties ontdekken en hun boodschappenlijstje opstellen waarbij ze duidelijk hun voordelen zien.

Caddyhome registreert eveneens een groeiend succes waarbij het percentage bezoekers steeds verder toeneemt. Dankzij deze website kunnen de klanten gemakkelijk en snel een bestelling plaatsen. Dit jaar viert Caddyhome zijn 20e verjaardag. Naar aanleiding van deze verjaardag kunnen de klanten genieten van talrijke aanbiedingen. Daarnaast kunnen ze ook via hun bestellingen verjaardagspunten verzamelen om het jaar in schoonheid te eindigen met een mand vol fruit, porto of champagne.

Op Delhaizefood vindt de bezoeker de rubriek "Lekker gezond" die uitgebreid uitleg geeft over evenwichtige voeding. Deze rubriek bevat zowel basisinformatie over voeding als meer uitgebreide informatie over bijvoorbeeld de voedingsdriehoek, de verpakkingen van de producten of voedselveiligheid. Sinds maart kunnen de bezoekers er hun vragen stellen die de diëtisten van Delhaize dan beantwoorden. Iets wat op heel wat interesse kan rekenen van de bezoekers.

De website bij uitstek is momenteel Delhaizewineworld die volop in de periode van de verjaardagsacties zit in het kader van de 140e verjaardag van Delhaize. Naar aanleiding van deze verjaardag biedt Delhaize 140 wijnen aan tegen "verjaardagsprijzen", waarbij er kortingen worden gegeven tot 33%. Delhaizewineworld zet deze 140 wijnen extra in de kijker, waarvan er een 20-tal exclusief via de website verkocht worden.

MyDelhaize: een nieuwsbrief op maat
De recente lancering van het concept MyDelhaize is het resultaat van een grondige reflectie over de evolutie van het internet. Vandaag moet de informatie op internet relevant en vooral compact zijn. Het is in dat kader dat de elektronische nieuwsbrief van Delhaize onder handen genomen werd. "MyDelhaize is een nieuw à la carte concept, in lijn met de huidige evoluties", aldus Michel Choquet, Internet &
e-commerce coordinator. "Op de welkompagina van de portaalsite www.delhaize.be registreert de bezoeker zich en bepaalt hij zelf, naargelang zijn interesses, welke informatie hij wenst te ontvangen. Zo ontvangt hij één enkele nieuwsbrief waarvan hij de inhoud zelf heeft gekozen. Elke week kan hij dus op de hoogte blijven van de promoties, de laatste nieuwe producten, wijntips, traditionele en populaire recepten of de voordelen die hij uit zijn plus-kaart kan halen".

Een abonnement in enkele muiskliks
Een abonnement nemen op de nieuwsbrief MyDelhaize is kinderspel. De bezoeker moet gewoon naar de site www.delhaize.be surfen, klikken op MyDelhaize, zich inschrijven en kiezen tussen de zes rubrieken die worden voorgesteld (wijn, recepten, plus-kaart, promoties, bio &
gezondheid, nieuwe producten). Eens de bezoeker zich heeft ingeschreven, ontvangt hij wekelijks één enkele nieuwsbrief, die alle gevraagde informatie bevat.

Over Delhaize België
Eind juni 2007 bestond het verkoopnetwerk Delhaize België uit 723 winkels, waarvan 689 in België, 31 in Groot-Hertogdom Luxemburg en 3 in Nordrhein-Westfalen (Duitsland). Met haar verschillende winkelformules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, City Delhaize, Proxy Delhaize, Shop'n Go en Tom&Co) realiseerde Delhaize België in 2006 een omzet van 4,3 miljard euro. In 2006 had Delhaize een marktaandeel in België van 26,1%. De onderneming telt 18.000 medewerkers. Delhaize België maakt deel uit van Delhaize Groep dat actief is in 7 landen op 3 continenten. Eind juni 2007 bestond het verkoopsnetwerk van Delhaize Groep uit zo'n 2.500 winkels. De groep stelt 139.000 mensen te werk.

* bron: AC Nielsen

Persinformatie

Katrien Verbeke
Communication Specialist
Tel. 02/412 82 39
Kverbeke@delhaize.be

Michel Choquet
Internet & e-commerce coordinator
Tel. 02/412 84 05
Mchoquet@delhaize.be