Time : 12:49:06
Date : 12 September 2007
Sender Name: Delhaize Group
DELHAIZE VORMT WWW.DELHAIZE.BE OM TOT PORTAALSITE EN LANCEERT HET CONCEPT MYDELHAIZE
Delhaize heeft een unieke portaalsite gecreëerd die het leven van
vele surfers zal vergemakkelijken. Bezoekers van de website zullen
voortaan sneller en met minder kliks de gewenste informatie
terugvinden. Ook de elektronische nieuwsbrief van Delhaize is in een
nieuw kleedje gestoken en op maat van de klant zodat elke abonnee er
de informatie terugvindt die hem interesseert. De bezoekersaantallen
van de website van Delhaize blijven in stijgende lijn gaan.
Een nieuwe portaalsite
De laatste jaren heeft internet een belangrijke ontwikkeling gekend.
De websites van Delhaize kennen een groeiend succes en eind vorig
jaar registreerde Delhaize op één maand tijd maar liefst 775.000
bezoekers voor al haar websites samen. Om het de bezoekers
gemakkelijker te maken wanneer ze op zoek zijn naar nauwkeurige
informatie, heeft Delhaize een unieke portaalsite gecreëerd die de
verschillende websites groepeert. Elke bezoeker die surft naar
www.delhaize.be, komt voortaan terecht op een ontvangstpagina vanwaar
hij gemakkelijker en vlugger toegang heeft tot de verschillende
websites van Delhaize.
Alle websites in één
In één oogopslag wordt de algemene structuur van de nieuwe website
duidelijk. Op het scherm ziet de bezoeker alle websites van Delhaize
: Delhaizefood, Delhaizewineworld, Tom&Co, Delhaizepromo, Caddyhome
en de website van de plus-kaart. De inhoud is vollediger en
toegankelijker tegelijkertijd.
Naast de grote rubrieken is er ook informatie te vinden over het
bedrijf zelf. De verschillende uithangborden van Delhaize worden er
voorgesteld evenals het duurzaam ondernemen bij Delhaize en de
jobaanbiedingen. Via haar verschillende internetsites onthult
Delhaize haar verschillende activiteiten op een transparante manier.
Nauwkeurige informatie
- Op Delhaizewineworld worden meer dan 1200 wijnen voorgesteld aan de
bezoekers waarvan de helft enkel te verkrijgen is via de website.
Elke wijn is voorzien van een gedetailleerde technische fiche. De
bezoeker kan op eenvoudige wijze een bestelling plaatsen die gratis
geleverd wordt in meer dan 400 verkooppunten van Delhaize of bij hem
thuis.
- Op Delhaizefood vindt de klant elke week een brede waaier aan
nuttige informatie zoals een evenwichtig recept, de TV spot, tips om
slim te winkelen, de wijn van de week, nieuwe producten, meer dan
1200 recepten uit de hele wereld, tips voor een gezonde voeding,...
- Delhaizepromo verzamelt alle wekelijkse promoties. De bezoeker kan
al deze aanbiedingen raadplegen per afdeling, zijn
boodschappenlijstje opstellen en meteen het totaal van zijn voordelen
zien.
- Caddyhome biedt een thuisleveringsdienst aan. Met een simpele
muisklik kan de bezoeker zijn boodschappen online doen en het
tijdstip van de leveringsronde kiezen.
- Op de website van de plus-kaart kunnen de klanten alles te weten
komen over de talrijke voordelen die verbonden zijn aan de
plus-kaart, de aankoopbonnen van ¤ 5, alle partners van de plus-kaart
en de tijdelijke promoties en de seizoensaanbiedingen.
- Voor de dierenvrienden is er tot slot de website van Tom&Co die
dierenbaasjes informeert over alles wat ze nodig hebben om hun
lievelingsdieren te verzorgen en te vertroetelen.
Een daverend succes
Sinds deze nieuwe indeling, noteren een aantal websites een sterke
stijging qua bezoekers. Zo registreerde Delhaizepromo sinds de
lancering van de portaalsite een verdubbeling van het aantal
bezoekers. De bezoekers kunnen er de promoties ontdekken en hun
boodschappenlijstje opstellen waarbij ze duidelijk hun voordelen
zien.
Caddyhome registreert eveneens een groeiend succes waarbij het
percentage bezoekers steeds verder toeneemt. Dankzij deze website
kunnen de klanten gemakkelijk en snel een bestelling plaatsen. Dit
jaar viert Caddyhome zijn 20e verjaardag. Naar aanleiding van deze
verjaardag kunnen de klanten genieten van talrijke aanbiedingen.
Daarnaast kunnen ze ook via hun bestellingen verjaardagspunten
verzamelen om het jaar in schoonheid te eindigen met een mand vol
fruit, porto of champagne.
Op Delhaizefood vindt de bezoeker de rubriek "Lekker gezond" die
uitgebreid uitleg geeft over evenwichtige voeding. Deze rubriek bevat
zowel basisinformatie over voeding als meer uitgebreide informatie
over bijvoorbeeld de voedingsdriehoek, de verpakkingen van de
producten of voedselveiligheid. Sinds maart kunnen de bezoekers er
hun vragen stellen die de diëtisten van Delhaize dan beantwoorden.
Iets wat op heel wat interesse kan rekenen van de bezoekers.
De website bij uitstek is momenteel Delhaizewineworld die volop in de
periode van de verjaardagsacties zit in het kader van de 140e
verjaardag van Delhaize. Naar aanleiding van deze verjaardag biedt
Delhaize 140 wijnen aan tegen "verjaardagsprijzen", waarbij er
kortingen worden gegeven tot 33%. Delhaizewineworld zet deze 140
wijnen extra in de kijker, waarvan er een 20-tal exclusief via de
website verkocht worden.
MyDelhaize: een nieuwsbrief op maat
De recente lancering van het concept MyDelhaize is het resultaat van
een grondige reflectie over de evolutie van het internet. Vandaag
moet de informatie op internet relevant en vooral compact zijn. Het
is in dat kader dat de elektronische nieuwsbrief van Delhaize onder
handen genomen werd. "MyDelhaize is een nieuw à la carte concept, in
lijn met de huidige evoluties", aldus Michel Choquet, Internet &
e-commerce coordinator. "Op de welkompagina van de portaalsite
www.delhaize.be registreert de bezoeker zich en bepaalt hij zelf,
naargelang zijn interesses, welke informatie hij wenst te ontvangen.
Zo ontvangt hij één enkele nieuwsbrief waarvan hij de inhoud zelf
heeft gekozen. Elke week kan hij dus op de hoogte blijven van de
promoties, de laatste nieuwe producten, wijntips, traditionele en
populaire recepten of de voordelen die hij uit zijn plus-kaart kan
halen".
Een abonnement in enkele muiskliks
Een abonnement nemen op de nieuwsbrief MyDelhaize is kinderspel. De
bezoeker moet gewoon naar de site www.delhaize.be surfen, klikken op
MyDelhaize, zich inschrijven en kiezen tussen de zes rubrieken die
worden voorgesteld (wijn, recepten, plus-kaart, promoties, bio &
gezondheid, nieuwe producten). Eens de bezoeker zich heeft
ingeschreven, ontvangt hij wekelijks één enkele nieuwsbrief, die alle
gevraagde informatie bevat.
Over Delhaize België
Eind juni 2007 bestond het verkoopnetwerk Delhaize België uit 723
winkels, waarvan 689 in België, 31 in Groot-Hertogdom Luxemburg en 3
in Nordrhein-Westfalen (Duitsland). Met haar verschillende
winkelformules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, City Delhaize,
Proxy Delhaize, Shop'n Go en Tom&Co) realiseerde Delhaize België in
2006 een omzet van 4,3 miljard euro. In 2006 had Delhaize een
marktaandeel in België van 26,1%. De onderneming telt 18.000
medewerkers. Delhaize België maakt deel uit van Delhaize Groep dat
actief is in 7 landen op 3 continenten. Eind juni 2007 bestond het
verkoopsnetwerk van Delhaize Groep uit zo'n 2.500 winkels. De groep
stelt 139.000 mensen te werk.
* bron: AC Nielsen
Persinformatie
Katrien Verbeke
Communication Specialist
Tel. 02/412 82 39
Kverbeke@delhaize.be
Michel Choquet
Internet & e-commerce coordinator
Tel. 02/412 84 05
Mchoquet@delhaize.be