Ingezonden persbericht
---
PERSBERICHT
DE RECLAME STAAT ZIJN SLAG. DE BESTE SLAGZIN ALLER TIJDEN.
PEER MASCINI BRENGT EERSTE STEM UIT OP WWW.KIESJESLAGZIN.NL
Woensdag 12 september om 10.30 uur,Openbare Bibliotheek van Amsterdam
Een goede slagzin (ook wel slogan of pay-off genoemd) is uiterst belangrijk voor een reclamecampagne. Daarmee staat of valt je advertentie of commercial. Iedereen heeft daar een mening over, en die kun je vanaf 12 september laten horen. Dan gaat de site www.kiesjeslagzin.nl live, waarop je uit 20 klassieke slagzinnen je keus kunt maken. Op deze dag zal Peer Mascini ('Reclameheld van de Eeuw' en uiteraard bekend van 'Ik zei nog zo, geen bommetje!') de eerste stem op de site www.kiesjeslagzin.nl uitbrengen op de locatie waar tevens de prijsuitreiking van 10 oktober plaatsvindt, de nieuwe Openbare Bibliotheek Amsterdam.
De winnaar wordt op 10 oktober bekendgemaakt en uitgeroepen tot 'beste slagzin aller tijden'. De presentatie van deze feestelijke avond ligt in handen van Peer Mascini. Uiteraard zijn jullie wederom uitgenodigd tijdens deze bekendmaking.
Tevens zal op 10 oktober het slagzinnenboek 'Koning, Keizer, Admiraal' worden uitgegeven, waarin in verschillende categorieën de beste slagzinnen zijn opgenomen.
Achtergrondinformatie:
Het Slagzinnenregister is een verzameling van officieel geregistreerde slagzinnen die beheerd worden door het GVR. Al sinds 1955 komt de Slagzinnencommissie zes keer per jaar bijeen voor de behandeling van ingediende zinnen. Het register bevat ruim 3000 ingeschreven slagzinnen.
EINDE BERICHT
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het secretariaat van het GVR, telefoonnummer 020-6699777.
---- --