Gemeente Sint-Michielsgelstel
woensdag 12 september 2007
Campagne attendeert mensen op elektronische dienstverlening.
De gemeente Sint-Michielsgestel heeft dienstverlening hoog in het
vaandel. Wij zijn er tenslotte voor u. Daarom proberen we op meerdere
manieren voor u bereikbaar te zijn: persoonlijk, telefonisch, via
internet. Zo kunt u zelf bepalen op wat voor manier u met de gemeente
zaken doet.
Voor sommige vragen is het prettig om naar het gemeentehuis te komen.
U wordt dan persoonlijk te woord gestaan en u kunt direct met een
medewerker van de gemeente overleggen. Maar in andere gevallen vindt u
het wellicht vervelend om op de momenten dat het gemeentehuis open is
daar naar toe te gaan.
Om ervoor te zorgen dat u contact met de gemeente kunt hebben waar en
wanneer ú dat wilt, werkt de gemeente hard aan haar elektronische
dienstverlening. Op onze website kunt u op bijna al uw vragen antwoord
vinden. Daarnaast kunt u ook steeds meer zaken regelen via de website
en ontwikkelt de gemeente diensten waarmee u beter van informatie
voorzien kunt worden.
Campagne
Om iedereen te attenderen op deze elektronische dienstverlening, is de
gemeente gestart met een campagne. Met de slogan Contact met de
gemeente vanuit uw luie stoel wil de gemeente aan mensen duidelijk
maken dat zij voor veel zaken niet persé naar het gemeentehuis hoeven
te komen. Zij kunnen deze zaken via internet regelen.
De campagne wordt op een ludieke manier ondersteund met een ouderwetse
luie stoel in de hal van het gemeentehuis. Hier kunnen mensen allerlei
informatie krijgen over de zaken die zij via internet kunnen regelen.
Deze informatie is natuurlijk ook hier beschikbaar.
Formulieren en e-maildiensten
Wat kan men dan via de website regelen? Naast informatie over alle
producten en diensten van de gemeente, kunnen mensen deze aanvragen.
Denk hierbij bijvoorbeeld aan het aanvragen van een stookvergunning of
een tegemoetkoming in de kosten voor kinderopvang.
Sinds een tijd kan ook een uittreksel uit de GBA of Burgerlijke stand
digitaal aangevraagd worden.
En wilt u automatische op de hoogte gehouden worden van het actuele
nieuws binnen de gemeente? Of wilt u weten of er in uw woonomgeving
vergunningen zijn aangevraagd of verleend? Dan kunt u zich abonneren
op een e-maildienst. U ontvangt dan elke week een e-mail met de voor u
relevante informatie.
U ziet: u kunt veel zaken regelen vanuit uw eigen luie stoel. En
wanneer u zich abonneert op de e-maildienst, wordt u ook automatisch
op de hoogte gehouden van nieuwe elektronische diensten op de
website. Zo weet u precies welke zaken u via internet kunt regelen en
waarvoor u dus niet meer naar het gemeentehuis hoeft te komen.