Dexia Bank
Dexia biedt cliënten maatoplossingen aan
11/09/2007
Nieuw aanbod zichtrekeningen komt tegemoet aan
veranderend consumentengedrag en internationale marktevoluties
Vanaf 1 januari 2008 zullen alle particuliere cliënten van Dexia een
meer gepersonaliseerd aanbod van zichtrekeningen en betaalkaarten
genieten. De belangrijkste innovatie ligt in de transparante
combinatie van diensten - die voor elke cliënt uitgebreid worden - met
de functies van een bankkaart. Dexia komt met die aanpassing tegemoet
aan de verwachtingen van zijn cliënten, die steeds vaker elektronisch
verrichtingen doen met bank-en kredietkaarten, zowel in België als in
het buitenland of op het internet. De cliënt zal voortaan makkelijker
kunnen kiezen uit een aantal diensten die het beste passen bij zijn
persoonlijke gewoontes en wensen.
Elektronisch betalingsverkeer boomt
Uit recente cijfers blijkt dat 4 op 5 consumenten liever met hun
bankkaart dan cash betalen. Consumenten weten dat elektronisch betalen
veilig is en gebruiken steeds vaker hun bank- en kredietkaart om hun
dagelijkse inkopen te betalen. Marktcijfers illustreren die trend: zo
werden in 2006 voor het eerst meer dan 1 miljard betalingen en
geldopnames met een bankkaart opgetekend in België en kende het
gebruik van de kredietkaart op het internet vorig jaar een groei van
55 procent (1). In tien jaar tijd is het aantal Belgische
kredietkaarten met de helft toegenomen. De laatste vijf jaar zag Dexia
het gebruik van bankkaarten voor betalingen per kaart stijgen met 30
procent en voor kredietkaarten met 25 procent per kaart.
Ook in het buitenland gebruikt de Belg steeds vaker zijn kaarten. De
afgelopen vijf jaar zag Dexia bij zijn cliënteel het aantal betalingen
met Maestro per kaart met 80 procent stijgen. Steeds meer Belgische
vakantiegangers betalen hun hotel- en restaurantrekeningen en
vakantieaankopen met een kredietkaart. Sinds 2002 steeg het gemiddeld
aantal keer dat de Dexia-cliënt met zijn kredietkaart betaalde in het
buitenland dan ook met 50 procent.
Verwacht wordt dat met de vrijmaking van het Europese betalingsverkeer
in 2008 het internationale betalingsverkeer alleen nog maar zal
toenemen.
(1) Gegevens uit activiteitenverslag Banksys 2006
Rekeningen op maat met uitgebreide extra diensten
Om tegemoet te komen aan het wijzigende consumentengedrag en de vraag
van cliënten naar meer duidelijkheid en transparantie, heeft Dexia een
vernieuwd en overzichtelijk gamma van voordelen uitgewerkt. De cliënt
heeft de keuze uit vijf rekeningen met bijbehorende diensten.
Blue
Een zichtrekening voor 7 euro per kwartaal met alle basisdiensten en
een bankkaart voor dagelijks geldbeheer.
Red
Een volledig uitgeruste rekening voor 12,5 euro per kwartaal met alle
basisdiensten, bankkaart, kredietkaart en een aantal extra voordelen
zoals het personaliseren van de bankkaart met een foto. Red biedt een
nog groter betalingsgemak en flexibiliteit.
Gold
Een rekening voor 19 euro per kwartaal met een Gold-kredietkaart en
extra diensten voor wie vaak naar het buitenland reist. Alle diensten
van de Red-rekening zijn ook in de Gold-rekening inbegrepen.
Platinum
Een rekening voor 50 euro per kwartaal met een Platinum-kredietkaart
die volledige zekerheid en comfort biedt in binnen -en buitenland.
Alle diensten van de Red-rekening zijn ook in de Platinum-rekening
inbegrepen.
De cliënt die liever zelf zijn dienstenpakket samenstelt behoudt de
mogelijkheid om voor de Classic-rekening en à la carte extra producten
en diensten te kiezen.
Om zijn cliënten te helpen de juiste keuze te maken, zal Dexia hen
uitgebreid informeren via een persoonlijke brief. Verder is alle
gedetailleerde informatie op de website www.dexia.be/uwrekening te
raadplegen en kan de consument het gratis nummer 0800 97 269 bellen.
De nieuwe rekeningen starten op 1 januari 2008.