Red Bull lanceert gratis F1 krant 'The Red Bulletin'
10/09/2007 11:11
Red Bull Nederland BV
Robert Doornbos lanceert de snelste krant ter wereld via achtervolging op de A2
De Bilt, 10 september 2007 - Energy drinkfabrikant Red Bull heeft vanochtend in aanloop naar de Grand Prix van Spa Francorchamps de snelweg A2 veranderd in een ware start grid. In het kader van de lancering van Nederlands' eerste gratis Formule 1 krant 'The Red Bulletin', reed Red Bull Racing en Champcar coureur Robert Doornbos in de spits, achtervolgd door 50 Formula Una's in 22 markante Red Bull Mini Coopers, via de Kalverstraat naar Amsterdam CS. Daar overhandigde Doornbos persoonlijk de eerste kranten aan het Nederlandse publiek.
The Red Bulletin verschijnt vandaag eenmalig in een oplage van 1 miljoen exemplaren en bevat Formule 1 nieuws dat leesbaar en leuk is voor heel Nederland. Het AD staat garant voor verspreiding van grofweg de helft van de oplage; verspreiding van de andere helft vindt plaats door 350 Formula Una's, de door Red Bull bedachte variant op de F1 pitspoes.
De snelste krant van de paddock
The Red Bulletin staat sinds de lancering tijdens de GP van Monaco in 2005 bekend als brutaal, grappig, satirisch en voor sommigen onuitstaanbaar. Het concept: breng de fun en glamour terug in een sport die zichzelf veel te serieus neemt, die toen al lange tijd geen nieuwe kampioen had gezien, laat staan een beetje fatsoenlijk entertainment. Hoewel Red Bull de initiator is, staat het satirische dagblad inmiddels bekend als bijna onafhankelijk. Geen individu is te hoogstaand, geen coureur te verheven en geen team is vrijgesteld van een beetje plagerij. The Red Bulletin verschijnt elke Grand Prix van donderdag tot en met zondag in de paddock.
Red Bull activiteiten binnen de Formule 1
Red Bull is al jaren actief in de Formule 1. Na een partnership met het Zwitserse team Sauber, is de energy drinkfabrikant inmiddels eigenaar van twee teams: Red Bull Racing en Scuderia Toro Rosso. Om de fun en glamour terug te brengen in de Formule 1 ontplooit Red Bull een aantal initiatieven die verder gaan dan techniek en commercie. Daarom heeft Red Bull met Scuderia Toro Rosso een eigen rookie team, organiseert Red Bull een moderne pitspoezencompetitie en wordt een Star Wars filmpremière het thema van Red Bulls aanwezigheid tijdens de F1 in Monaco. De ontwikkeling van The Red Bulletin past ook in dit rijtje om F1 toegankelijk te maken voor een breed publiek.
The Red Bulletin heeft niet de illusie dat Nederland de krant iedere dag interessant vindt. Daarom kan iedereen met interesse voor humoristische en leuke achtergrondverhalen vanuit de paddock de krant ieder GP weekend gratis downloaden via www.redbulletin.nl.
Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.nl) en zichtbaar op www.perssupport.nl.
http://www.redbulletin.nl