transavia.com wint zilveren E-mail marketing Award
Op 6 september tijdens de nationale e-mail marketing conferentie zijn
de jaarlijkse E-mail marketing Awards uitgereikt. transavia.com heeft
een zilveren Award in de wacht gesleept met de e-mail campagne `Jouw
foto op ons vliegtuig' van november 2006.
Case `Jouw foto op ons vliegtuig'
De case van transavia.com is gebaseerd op de succesvolle 'Jouw foto op
ons vliegtuig' actie die eind vorig jaar is georganiseerd in het kader
van het 40-jarig bestaan van het bedrijf. Het doel van de actie was
het opbouwen van een kwalitatieve database met vakantiefoto's die in
de breedte het bestemmingenaanbod afdekt en kan worden gebruikt als
startpunt voor user generated content in de nieuwe website. Op de
nieuwe website wil transavia.com reisinspiratie bieden, gemaakt door
klanten voor klanten. Daarnaast wilde transavia.com de klant betrekken
bij de 40ste verjaardag van het bedrijf. De actie werd uitsluitend
ondersteund via e-mail marketing en op www.transavia.com. De actie is
geheel verzonnen en ontwikkeld door de afdeling e-commerce en was
hiermee low cost (passend bij de bedrijfsfilosofie). De resultaten
waren geweldig: de slimme inzet van een Boeing 737-800 als podium voor
fotograferende reizigers heeft een enorme respons van meer dan 10.000
foto's in 6 weken opgeleverd.
Vakjury onder de indruk
Harm van Hees, sitemanager, heeft tijdens de conferentie de case van
de transavia.com gepresenteerd. Reactie van de voorzitter van de
vakjury Marc Borgers: `De goede resultaten van de actie Jouw foto op
ons vliegtuig en de inzet van de single channel e-mail om op te roepen
tot deze actie zijn geweldig'.
Twee keer brons, één keer zilver, twee keer goud
Bol.com en Unilever zijn de winnaars van de gouden EMMA's. Zilver was
er voor transavia.com. VNU Exhibitions en Grolsch behaalden een
bronzen EMMA. Eerder dit jaar behaalde transavia.com ook al een
Nationale Thuiswinkel Award in de categorie Vliegtickets.
Transavia