Persbericht
HIT Entertainment kiest Artesia Digital Media Group van Open Text
voor het beheer van waardevolle videobestanden en workflow processen
IBC 2007, Amsterdam, 7 september 2007 -- Open Text" Corporation (NASDAQ: OTEX, TSX: OTC), de grootste onafhankelijke leverancier van Enterprise Content Management (ECM) software en oplossingen, maakt bekend dat HIT Entertainment, een van s werelds toonaangevende onafhankelijke producenten en eigenaar van amusementsprogramma s voor kinderen (o.a. Bob de Bouwer), Artesia Digital Asset Management (DAM) oplossing van Open Text heeft gekozen voor het beheren van grote aantallen video, audio en grafische bestanden en de mogelijkheden op het gebied van workflow.
HIT Entertainment heeft vestigingen in Groot-Brittannië, de Verenigde Staten, Japan, Hongkong en Canada en verkoopt programma s in meer dan 240 landen. De organisatie richt zich op home entertainment, publishing, theatershows en live events. Sinds de oprichting in 1989 is HIT zeer succesvol geweest wat heeft geleid tot sterke groei van de onderneming en een aantal overnames. Deze snelle veranderingen vereisten een interne her-inschatting van HIT s workflow systemen voor de vier kerngebieden: productie, ontwerp en goedkeuring, consumenten producten en de distributie van radio en televisie uitzendingen. Dankzij Artesia DAM heeft HIT meer controle over zijn digitale bestanden en workflow processen.
Het aantal merknamen dat we de laatste jaren hebben bedacht en overgenomen en het groeiend aantal digitale bestanden die we produceren en verspreiden, noodzaakt ons tot het stroomlijnen van onze interne processen , aldus Rob Weisstuch, CIO van HIT Entertainment. Dankzij Artesia s DAM oplossing is onze content zowel intern als extern beter toegankelijk en kunnen we het beter doorzoeken, delen en verspreiden.
Met Artesia DAM is HIT Entertainment in staat om bestanden voor video, audio, grafische media, documenten, ontwerpen, flash, line art en stilstaande beelden te beheren in een beveiligde, centrale omgeving. Met behulp van complexe metadata kunnen gebruikers krachtige zoekopdrachten uitvoeren, versies beheren en opzoeken en de intuïtieve gebruikersinterface naar eigen wens instellen.
De DAM oplossing helpt tevens bij het stroomlijnen van verschillende workflows zoals het beheren en verspreiden van tapes, goedkeuringen van productontwikkelingen, ontwerpen en akkoord op het publiceren van een editorial; kenmerkend hierbij zijn tevens de diverse afspraken met verschillende interne en externe betrokken partijen. Aan de hand van emailberichten, controle en gedetailleerd contactbeheer garandeert DAM een naadloze workflow voor elk geproduceerd bestand.
Belangrijke focus bij de implementatie is dat HIT aan het einde van de rit overgaat naar een tapeloze werkomgeving. De tape inventaris van HIT zal binnen de DAM-omgeving worden gecatalogiseerd in voorbereiding op het verwerken van video in uitzendkwaliteit. Workflows bieden ondertussen de mogelijkheid om tapeloze aanlevering te stimuleren bij content partners van HIT.
Het beheren van verschillende bestanden, of het nou video of grafische bestanden betreft; en om voor alles de juiste goedkeuringen te krijgen, kan heel tijdrovend zijn zonder de juiste oplossing , aldus Scott Brown, President van Open Text s Artesia Digital Media Group. Met behulp van Artesia DAM, beschikt HIT Entertainment over meer controle op alle video en audiobestanden; grafische media en beelden in een beveiligde omgeving, terwijl toegang tot de intuïtieve workflow functionaliteit helpt te garanderen dat alle producties op tijd zijn herzien en goedgekeurd.
Artesia demonstreert zijn Digital Asset Management oplossing tijdens IBC 2007 van 7-11 september in de Amsterdam RAI, standnummer: 8.207. Meer informatie over IBC 2007 is te vinden op:
Open Text International BV - Siriusdreef 38-40, 2132 WT, Hoofddorp
Telefoon: 023 -565 2333, www.opentext.com
Over HIT Entertainment
HIT Entertainment is een van s werelds toonaangevende onafhankelijke producent en eigenaar van entertainmentprogramma s voor kinderen. HIT s portfolio bestaat uit eigen producties zoals Barney", Bob the Builder", Thomas & Friends", Pingu", Fireman Sam", Angelina Ballerina" en Rainbow Magic". HIT vertegenwoordigt Fifi and the Flowertots" en Roary the Racing Car" in Noord-Amerika, en Japan en vertegenwoordigt wereldwijd het portfolio van merknamen van The Jim Henson Company. HIT is opgericht in 1989 en verkoopt zijn shows in meer dan 240 landen wereldwijd, in meer dan 40 talen en heeft ondernemingen in Groot-Brittannië, de Verenigde Staten, Canada, Hongkong en Japan. Meer informatie is te vinden op:
Over The Artesia Digital Media Group en Open Text
Open Text is s werelds grootste onafhankelijke leverancier van Enterprise Content Management (ECM) software en oplossingen. Meer informatie is te vinden op
The Artesia Digital Media Group is een toonaangevende leverancier van enterprise Digital Asset Management (DAM) oplossingen waarmee informatie-intensieve ondernemingen hun rijke media content efficiënter kunnen beheren en inzetten.
Meer informatie is te vinden op
Safe Harbor Statement Under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995
This news release may contain forward-looking statements relating to the success of any of the Company s strategic initiatives, the Company s growth and profitability prospects, the benefits of the Company s products to be realized by customers, the Company s position in the market and future opportunities therein, the deployment of Livelink and our other products by customers, and future performance of Open Text Corporation. Forward-looking statements may also include, without limitation, any statement relating to future events, conditions or circumstances. Forward-looking statements in this release are not promises or guarantees and are subject to certain risks and uncertainties, and actual results may differ materially. The risks and uncertainties that may affect forward-looking statements include, among others, the failure to develop new products, risks involved in fluctuations in currency exchange rates, delays in purchasing decisions of customers, the completion and integration of acquisitions, the possibility of technical, logistical or planning issues in connection with deployments, the continuous commitment of the Company's customers, demand for the Company's products and other risks detailed from time to time in the Company's filings with the Securities and Exchange Commission (SEC), including the Form 10-K for the year ended June 30, 2006. You should not place undue reliance upon any such forward-looking statements, which are based on management's beliefs and opinions at the time the statements are made, and the Company does not undertake any obligations to update forward-looking statements should circumstances or management's beliefs or opinions change.
Copyright © 2007 by Open Text Corporation. LIVELINK ECM and OPEN TEXT are trademarks or registered trademarks of Open Text Corporation in the United States of America, Canada, the European Union and/or other countries. This list of trademarks is not exhaustive. Other trademarks, registered trademarks, product names, company names, brands and service names mentioned herein are property of Open Text Corporation or other respective owners.
Voor redactionele informatie:
Influx PR Margienke Smit en/of Gerline van Wijnen.
Tel.: 055 3663034, e-mail: