DSM


Published: 09:16 07.09.2007 GMT+2 /Source: DSM N.V. /AEX: DSM /ISIN: NL0000009827

Managementbenoemingen bij DSM

Koninklijke DSM N.V. maakt de volgende managementbenoemingen bekend.

Jan Paul de Vries (1958), momenteel Chief Marketing Officer en Corporate Vice President Communications, is per 1 januari 2008 benoemd tot Businessgroepdirecteur DSM Elastomers. Jan Paul de Vries volgt in deze functie Bob Hartmayer (1952) op, die per diezelfde datum is benoemd tot Businessgroepdirecteur DSM Pharmaceutical Products. Over de opvolging van Jan Paul de Vries als Chief Marketing Officer zullen te zijner tijd nadere mededelingen worden gedaan.

DSM zet een verdere stap in het kader van de versnelling en versterking van zijn inspanningen op het gebied van interne en externe communicatie. Daartoe zal per 1 november 2007 Angelique Paulussen-Hoogakker (1959) worden benoemd tot Senior Vice President Corporate Communications, direct rapporterend aan de Raad van Bestuur. Angelique Paulussen is momenteel Vice President Communications bij ASML (Veldhoven) en heeft bij Philips een soortgelijke functie bekleed. Angelique studeerde rechten aan de Universiteit van Nijmegen en behaalde een postdoctorale graad (LLM) in internationaal en vergelijkend recht aan de Vrije Universiteit van Brussel, België.

DSM
DSM is wereldwijd actief op het gebied van producten voor de voedingsindustrie en de farmaceutische industrie, hoogwaardige materialen en industriële chemicaliën. De onderneming ontwikkelt, produceert en verkoopt innovatieve producten en diensten die bijdragen aan de kwaliteit van het leven. DSM-producten worden gebruikt in een breed scala van eindmarkten en toepassingen, zoals voedings- en gezondheidsproducten voor mens en dier, cosmetica, geneesmiddelen, auto's en andere transportmiddelen, coatings en verf, producten voor de bouw en elektrotechnische en elektronica-producten. DSM's strategie, genaamd Vision 2010 - Building on Strengths, is gericht op versnelde winstgevende en innovatieve groei van de specialty-activiteiten van de onderneming. De pijlers van deze strategie zijn marktgedreven groei en innovatie en uitbreiding in opkomende economieën. DSM heeft een jaaromzet van ruim ¤8 miljard en biedt werk aan zo'n 22.000 mensen wereldwijd. DSM behoort met veel van zijn activiteiten tot de wereldtop. De onderneming heeft vestigingen in Europa, Azië, Afrika, Australië en Noord- en Zuid-Amerika. Het hoofdkantoor is gevestigd in Nederland. Meer informatie over DSM is te vinden op www.dsm.com.