Nederlandse Vereniging van Banken

Geslaagd NVB-symposium over informatie aan consumenten

Overzicht van de zaal Voor een volle zaal belangstellenden organiseerde de NVB donderdag 6 september een geslaagd symposium over communicatie met klanten in begrijpelijke taal. Het centrale thema was de verplichting die artikel 4:19 lid 2 Wft aan financiële ondernemingen oplegt om feitelijk juiste, begrijpelijke en niet-misleidende informatie aan retail-klanten te verstrekken. De AFM ziet toe op de naleving en gaat de naleving van dit artikel strenger controleren.

Een aantal sprekers uit de praktijk behandelden de hamvraag Begrijpt u mij uit hun specifieke invalshoek. De balans tussen helder taalgebruik en juridisch correct communiceren is daarbij van belang, maar ook de vraag wat voor de doelgroep van marketing-specialisten of communicatieadviseurs begrijpelijk taal is. De rol van compliance bij communicatie-uitingen kwam eveneens aan de orde.

Klik hier voor een overzicht van de sprekers en hun onderwerp (PDF bestand)
Klik hier voor de presentatie van drs. H.W.O.L.M. Korte (AFM) (PDF bestand)
Klik hier voor de presentatie van drs. Wessel Visser (Bureau Taal) (PDF bestand)

Foto: Michel Wielick

Groene Waarmerk drempelvrij.nl logo