Geslaagd NVB-symposium over informatie aan consumenten
Overzicht van de zaal Voor een volle zaal belangstellenden
organiseerde de NVB donderdag 6 september een geslaagd symposium over
communicatie met klanten in begrijpelijke taal. Het centrale thema was
de verplichting die artikel 4:19 lid 2 Wft aan financiële
ondernemingen oplegt om feitelijk juiste, begrijpelijke en
niet-misleidende informatie aan retail-klanten te verstrekken. De AFM
ziet toe op de naleving en gaat de naleving van dit artikel strenger
controleren.
Een aantal sprekers uit de praktijk behandelden de hamvraag Begrijpt u
mij uit hun specifieke invalshoek. De balans tussen helder taalgebruik
en juridisch correct communiceren is daarbij van belang, maar ook de
vraag wat voor de doelgroep van marketing-specialisten of
communicatieadviseurs begrijpelijk taal is. De rol van compliance bij
communicatie-uitingen kwam eveneens aan de orde.
Klik hier voor een overzicht van de sprekers en hun onderwerp (PDF
bestand)
Klik hier voor de presentatie van drs. H.W.O.L.M. Korte (AFM) (PDF
bestand)
Klik hier voor de presentatie van drs. Wessel Visser (Bureau
Taal) (PDF bestand)
Foto: Michel Wielick
Groene Waarmerk drempelvrij.nl logo
Nederlandse Vereniging van Banken