Persbericht
BT VERSTERKT AANWEZIGHEID IN CHINA
Nieuwe Service en R&D Centra voor ondersteuning van regionale en wereldwijde klanten
Amsterdam, 6 september 2007 --- BT kondigt vandaag de komst aan van een nieuw Technology and Service Centre in Dalian en een Research and Development Centre in Shanghai. In hun aankondiging onderstrepen Ben Verwaayen, CEO van BT Group, Francois Barrault, CEO van BT Global Services en Bill Lam, Vice President voor North-East Asia het belang van de Chinese markt voor BT.
BT's Dalian Technology and Service Centre zal zich richten op softwareontwikkeling, dienstverlening en verscheidene ondersteunende diensten. China heeft enorm veel software professionals, vooral op het gebied van softwareontwikkeling, integratie van software- en hardwarefunctionaliteiten en de ontwikkeling van OSS/BSS (Operational and Business Support Systems). De vestiging van het centrum in Dalian maakt het BT mogelijk gebruik te maken van de lokale expertise om integratietests te versnellen en de cyclus van productverbetering op een kostenefficiënte manier te verkorten. Met het in gebruik nemen van de nieuwe centra in China is BT bovendien nog beter in staat om de Chinese medewerkers van zijn klanten in hun moedertaal te ondersteunen.
Naast het centrum in Dalian zal het R&D centrum in Shanghai ook nauw samenwerken met de BT teams in China om klanten en partners te assisteren in het aanwenden van technologische innovaties. Het centrum zal ook technologische doorbraken en vernieuwingen delen die zijn opgedaan vanuit BT's wereldwijde ervaring met Chinese klanten, leveranciers en partners. Het nieuwe centrum in Shanghai zal zich bezighouden met onderzoek en ontwikkeling in een breed scala van technologische gebieden; van het definiëren van nieuwe product- en dienstenconcepten tot de ontwikkeling van prototypes.
"China is een zwaargewicht in de wereldeconomie en veel nieuwe en dynamische Chinese ondernemingen zoeken een partner die ze op consistente wijze van ICT-diensten kan voorzien om hun groei in internationale markten te ondersteunen," aldus Ben Verwaayen, CEO van BT Group. "BT is hiervoor de ideale partij," vervolgt hij. "Bovendien zullen veel klanten over de hele wereld graag hun voordeel doen van China als belangrijke groeimarkt, met meer dan 400 miljoen opkomende consumenten en de Olympische Spelen van 2008 voor de deur. Deze klanten hebben behoefte aan een vertrouwde provider die bedrijfskritische toepassingen bovenop het netwerk kan ondersteunen en bovendien een breed pakket aan beveiligings- en prestatiegaranties levert. Het opzetten van het Dalian Technology and Service Centre en het R&D Centre in Shanghai zal ons helpen te garanderen dat Chinese en wereldwijde klanten met vestigingen in China dezelfde hoge kwaliteit van dienstverlening ontvangen die we in de rest van de wereld leveren."
China is in sneltreinvaart bezig een van de snelst groeiende markten in de wereld te worden en BT zet centra op die deze groei ondersteunen en eraan bijdragen. Volgens onderzoeksbureau Gartner heeft de waarde van alle handel met China een sprong gemaakt van $510 miljard in 2001 naar $1.4 biljoen in 2005. Tegen 2010 wordt verwacht dat deze waarde $2.7 biljoen* bereikt. IDC's Worldwide Black Book voorspelt dat China's IT-markt $45.95 miljard in 2007 zal bereiken, een stijging van meer dan 16 procent ten opzichte van 2006. China's IT-markt was in 2006 de op één na grootste in Azië, alleen overtroffen door Japan. BT levert in China op het moment al IT- en netwerkdiensten aan een aantal van de grootste wereldwijde bedrijven en levert wereldwijd diensten aan een groeiend aantal Chinese ondernemingen. BT kondigde eerder al aan te streven naar een ruime verdubbeling van zijn Chinese omzet in 2008-2009.
OVER BT
BT is een van 's werelds grootste leveranciers van communicatieoplossingen en -diensten en is actief in meer dan 170 landen. De kernactiviteiten van BT omvatten de levering van IT- en netwerkdiensten, lokale, nationale en internationale telecommunicatiediensten, hoogwaardige producten en diensten op het gebied van breedband en internet, als ook convergente vast/mobiele producten en diensten. BT is actief met vier divisies: BT Global Services, Openreach, BT Retail en BT Wholesale.
In het boekjaar 2006-'07, dat eindigde op 31 maart 2007, behaalde BT Group een omzet van 20.223 miljoen Britse pond. De winst voor belastingen bedroeg 2.484 miljoen Britse pond. British Telecommunications plc (BT) is een volledige dochteronderneming van BT Group waarin vrijwel alle bedrijfsonderdelen en activa van BT Group plc zijn verzameld. BT Group plc is genoteerd aan de effectenbeurzen van Londen en New York.
Bezoek voor meer informatie over BT:
Beeldmateriaal van BT is te downloaden op:
Perscontact:
BT
Dennis Doodeman
PR & Corporate Relations Manager, BT Benelux
Tel: 088-212 51 94
Edelman
Margriet Luttikhuizen/ Nina Breuning
Tel: 020-3010980
Mailto:nina.breuning@edelman.com
* Gartner, Inc., "Dataquest Insight: What C&SI Providers Need to Know About Doing Business in China" Gepubliceerd op 3 augustus 2007 door Tina T. Tang en Rolf Jester