Gemeente Hoorn
Burgerjaarverslag 2006 is uit!
4 september 2007 - De website van de gemeente Hoorn voorziet in een
behoefte. Datzelfde kan worden gezegd van de wekelijkse digitale
nieuwsbrief. Hoorn is een koploper op het gebied van elektronische
dienstverlening. De inwoners zijn tevreden over de
informatievoorziening aan de balies. Dit zijn enkele conclusies die
vermeld staan in het burgerjaarverslag 2006 van de burgemeester van de
gemeente Hoorn.
Aandachtspunten zijn er ook. Zo gaat de gemeente nog meer werken aan
het op tijd afhandelen van brieven en e-mails van burgers.
In artikel 170 van de Gemeentewet is bepaald dat de burgemeester een
burgerjaarverslag uitbrengt waarin hij rapporteert over de kwaliteit
van de gemeentelijke dienstverlening en de kwaliteit van procedures op
het vlak van burgerparticipatie.
Onderwerpen die in het burgerjaarverslag 2006 aan de orde komen, zijn
spreekrecht voor burgers bij de vergaderingen van de gemeenteraad en
de raadscommissies, burgerinitiatieven, interactieve beleidsvorming,
inloop- en informatiebijeenkomsten, telefonische bereikbaarheid,
beantwoording van brieven en e-mails, digitale dienstverlening,
dienstverlening aan de loketten, klachten, de Buitenlijn en
bezwaarschriften.
Nieuw in dit burgerjaarverslag is het hoofdstuk over agressie en
geweld tegen ambtenaren.
Het burgerjaarverslag 2006 is in de vergadering van de algemene
raadscommissie van 4 september 2007 besproken en vanaf dat moment voor
een ieder verkrijgbaar bij de balie Voorlichting in het stadhuis,
Nieuwe Steen 1. Daarnaast is het burgerjaarverslag in te zien en te
downloaden op de website van de gemeente Hoorn.