Ingezonden persbericht


VNU Exhibitions Europe

Najaarsbeurs 2007 - Trade Mart Utrecht

PERSBERICHT

Utrecht, 17 juli 2007 - Van 2 t/m 5 september vindt in Trade Mart Utrecht de Najaarsbeurs plaats. Ruim 15.000 inkopers laten zich vier dagen lang inspireren door de nieuwste kleuren, trends en collecties. Ruim 700 exposanten, waaronder ruim 180 gastexposanten, presenteren op zeven etages hun complete, meest actuele productaanbod. Bezoekers staat een primeur te wachten, want de Expozaal is verhuisd van de eerste naar de zevende etage. Concreet gezien betekent dat een verdubbeling van het aantal gastexposanten en nog meer aanbod voor de bezoeker! Uiteraard worden er ook weer tal van activiteiten georganiseerd. Nog meer gastexposanten Het nieuwe onderkomen van de gastexposanten draagt de naam Expo 7 en is twee keer zo groot als de oude ruimte voor deze exposanten. Het resultaat van de verhuizing is dan ook een verdubbeling van het aantal deelnemers, ruim 180 om precies te zijn. Bezoekers van Expo 7 treffen verschillende themapaviljoens aan, waaronder een compleet ingerichte Fashion Street. Men vindt hier een breed aanbod van modeaccessoires, tassen, bijous en lederwaren. Bezoekers hoeven overigens niet bang te zijn dat ze op de nieuwe verdieping door de bomen het bos niet meer zien, want er is veel aandacht besteed aan een duidelijke inrichting. Alle drie de belevingswerelden van Trade Mart Utrecht: Home & Living, Fun & Fashion en Fashion Essentials komen terug op Expo 7, wat zorgt voor een groot en gevarieerd aanbod. Een absolute must voor de bezoeker, uit welke branche dan ook. Zoete kleurtjes zijn passé De tijd van zoete kleurtjes is voorbij! Dit najaar zien we vooral veel sobere kleuren, waarbij zwart, wit en grijs overheersen. Ook de kleuraccenten zijn overwegend koele tinten, denk hierbij aan paars en turkoois. Het modebeeld is geswitcht van het onschuldige meisje naar de zelfstandige vrouw. Maar wel eentje met supervrouwelijke accessoires. Ook op woongebied zie je veel zwart en wit. Dé kleur op interieurgebied wordt rood, knalrood om precies te zijn. Meubels en andere interieurontwerpen zijn overwegend strak en teruggebracht tot de meeste simpele vormen. Op speelgoedgebied tenslotte gaat elektronica een steeds belangrijkere rol spelen. Het nieuwste van het nieuwste is de Pleo; een babydino die reageert als een echt huisdier. De Furby van een aantal jaar geleden is daar niets bij! Beursactiviteiten Onderstaand de programma highlights op een rij.
. Het Beste Idee van NederlandJaarlijks schrijven duizenden "Willie Wortels" zich in voor innovatiewedstrijd Het Beste Idee van Nederland. Organisator, Stichting Het Beste Idee van Nederland (BIN), begeleidt inzenders van goede ideeën bij de verdere ontwikkeling van een nieuw product. Op de stand van stichting BIN maakt u kennis met zaken als onderzoek, octrooiaanvraag, vormgeving en productie.Etage 7, stand B.241
. Trendpresentaties 'Favoriet'Op spectaculaire wijze gepresenteerd! Vier thema's op vijf etages die aansluiten bij de trends en noviteiten die daar te zien zijn. Geselecteerd door Ellentine van Elderen, Marie-Gon Vos, Marinella Anagnostopoulos, José Martens en Marleen Giskes. De uitgekozen producten staan vier dagen lang voor u in de spotlights. Etage 2, 3, 4, 5 en 6
. Aan het woord .Dyanne Beekman - imago styliste en televisiepersoonlijkheid -, Herman Konings - trendwatcher consumentengedrag -, Els van Son - styliste schoenen en tassen -, Marijn Obertop - trendwatcher van Intres - en diverse andere gastsprekers praten iedereen bij over de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van sieraden, mode en modeaccessoires. Etage 2, Fashion Square
. Demonstratie BloemschikkenBloemschikken voor het najaar en de winterse feestdagen! Weer alle dagen van de Najaarsbeurs kan men de kunst afkijken bij de bloemisten van Frank Winkelman. Demonstraties volgens de laatste trends. Etage 4, stand F.610
. GeurendoolhofIn ondernemersland wordt regelmatig verondersteld, dat ondernemers er een neus voor hebben. Een neus voor leuke interessante handel! Doe daar een flinke dosis ondernemersgeest bij en u zit op rozen! In het dagelijks leven worden we omringt door geuren. Geuren die ons behagen, vreselijk stinken, emoties oproepen, het verleden later herleven, ons verleiden of juist afstoten. Meer dan gedacht wordt, dragen geuren bij aan het verkoopresultaat. Bezoekers kunnen hun neus op ludieke wijze testen in het geurendoolhof! En zo ontdekken ze of ze daadwerkelijk op uw neus kunnen vertrouwen!Etage 4, stand F.610 (koppels van 2 personen)
. ExpositieAmbachtelijk vervaardigde producten door mensen met een verstandelijke beperking afkomstig van Kunstatelier de Heygraeff, Kunstatelier De Wijde Doelen en Kunstatelier Abrona. Etage 4 en 5 . Goud- en zilversmeden In totaal twintig studenten van Vakschool Schoonhoven presenteren hun eindexamenwerk. De studenten hebben de opleiding Goudsmeden of Juwelier gevolgd en staan op het punt aan het werk te gaan. Hier staat dus eigenlijk de nieuwe generatie juweliers en goud- en zilversmeden van Nederland!Etage 2, Fashion Square
. Fashion StreetMet meer dan 40 exposanten op het gebied van modeaccessoires. U vindt er onder andere de volgende exposanten: Amor Collections, Barra Jewelz, Barrucci Mode-Accessoires, Bernardino Holland, Bulan, by-Lin original handbag designs, Charmin's Trading Company, CliC Creations, Debestewebwinkels, Domus Artifex, Dyrberg Kern, Eurogold, Fashion Statements Trading, Hollander Jewels, Ikki Sunglasses, IWESA Group, Koperberg, K-Swiss / peXhorba, Lagora Jewellery, Menga Trading, MJOriginal, More Cases Benelux, Mughni, NewLife Trading Collection, Okapie, Questo Questo, SASDesign, Sobieski Design, Starfish-Jewels, S-Zilver en Wonders.Etage 7, Fashion Street
. De gedekte tafel van .Het dekken van tafels wordt steeds leuker. Zeker met het oog op de naderende feestdagen! Zie wat er allemaal mogelijk is en laat u inspireren door de vele variaties. En verras ook uw gasten met een bijpassend gedekte tafel. U ziet gedekte tafels van onder andere: Bastion Collections, Bijde Dames, Bongers Agencies, Catherine's, Kitsch Kitchen, Maxwell and Williams, Mepal, RF de Bruyn Argenturen, Ter Maat, Clip en Zwiesel Glas en Kristal.Etage 3, diverse locaties
. Workshop cadeau inpakken. Ook kunnen bezoekers de creatieve, gezellige en leerzame workshop cadeau inpakken volgen. En van hun cadeau... een écht geschenk maken! Tijdens deze dagelijkse workshop, verzorgd door Eggink Verpakkingen, maken zij kennis met de nieuwste trends op inpakgebied. En in een mum van tijd leren zij het aanbrengen van de finishing touch.Etage 5, stand A.132 + A148
. Klinkende Munten spaaractieMet de Klinkende Munten spaaractie sparen bezoekers in een mum van tijd voor luxe en exclusieve cadeaus! Bij iedere geplaatste order, als dank voor hun komst of gewoon omdat zij een heel bijzondere klant zijn, ontvangen bezoekers bij de deelnemende exposanten Klinkende Munten. In de centrale hal van het Beatrixgebouw is een speciale stand ingericht waar ze de cadeaus kunnen bekijken en hun munten inwisselen. Trade Mart Utrecht Trade Mart Utrecht (TMU) is hét handelscentrum voor de Nederlandse detaillist en bestaat al veertig jaar. Anno 2007 hebben ruim zeshonderd exposanten hier een permanente showroom en bezoeken jaarlijks 90.000 inkopers TMU. Men komt niet alleen naar TMU om inkopen te doen, maar ook voor een totaaloverzicht van de nieuwste trends en ontwikkelingen. TMU is opgedeeld in drie belevingswerelden: Home & Living, Fashion Essentials en Fun & Fancy. Deze belevingswerelden zijn verdeeld over zes verdiepingen. De zevende verdieping is vanaf de komende Najaarsbeurs in gebruik als de nieuwe plek voor gastexposanten. TMU organiseert jaarlijks een Voor- en Najaarsbeurs, Nieuwjaarsbeurs en Sla uw Slag. Praktische informatie Najaarsbeurs Trade Mart Utrecht De Najaarsbeurs is van zondag 2 tot en met woensdag 5 september 2007 in het Beatrixgebouw van Jaarbeurs Utrecht, Jaarbeursplein 6 te Utrecht. Meer weten en/of gratis toegang? Surf naar www.trademart.nl

-----------