Ingezonden persbericht


PERSBERICHT
Leersum / Nieuwegein, 31 juli 2007

Unieke samenwerking online mediawinkel en ruim 300 VVV vestigingen

Cadeaubon van bol.com vanaf 1 augustus bij VVV's

VVV Nederland zet een nieuwe stap om haar toonaangevende positie op de cadeaubonmarkt te versterken. Vanaf vandaag zijn bij de ruim 300 VVV vestigingen ook de cadeaubonnen van mediawinkel bol.com verkrijgbaar. Er is een keuze uit vier aantrekkelijke cadeauverpakkingen. De bon van bol.com is online via een unieke code in te wisselen. Saldo dat niet in haar geheel besteed wordt, kan dienen als bijbetaling bij een volgende bestelling bij de mediawinkel. VVV Nederland en bol.com hebben hoge verwachtingen. Het eerste jaar rekenen beide er op al minimaal 100.000 online besteedbare cadeaubonnen, in coupures van 10 en 25 euro, via de VVV te verkopen.

De online cadeaubonmarkt is een markt die snel groeit. Bol.com introduceerde enkele jaren geleden al met veel succes haar online cadeaubon (5,10, 25, 50 euro). VVV Nederland is op dit moment de grootste cadeaubonverkoper en wil haar assortiment verrijken met een online besteedbare bon. Met de bol.com cadeaubon krijgen klanten direct toegang tot een assortiment van 1,5 miljoen producten op het gebied van entertainment (w.o. dvd's, cd's en games), ontspanning en educatie (w.o. boeken). Bol.com ziet op haar beurt de samenwerking als een nieuwe zet om het bereik van haar bestaande zeer succesvolle online bon nu via de traditionele winkelomgeving van de ruim 300 VVV vestigingen aanzienlijk te vergroten.

"Het belang van online winkelen in het algemeen wordt steeds groter, ook op de cadeaubonmarkt", zegt Michel Schaeffer, Marketing Directeur van bol.com. "Onze cadeaubon is inmiddels een groot succes onder particulieren en bedrijven of instellingen die de bon als personeelscadeau of spontaan 'bedankje' inzetten. Onze online bon blijkt populair omdat de ontvanger een keuze heeft uit een enorm aanbod mediaproducten, dat bovendien binnen een dag bezorgd worden. Via de traditionele winkelomgeving van 300 VVV vestigingen boren we een nieuwe groep consumenten aan. Een grote kans dus".

Kees van Wijk, Commercieel Directeur VVV Nederland: "Voor ons is dit een belangrijke stap door online keuze in onze traditionele winkelomgeving te introduceren. Een cadeaubon wordt aangeschaft om de ontvanger zelf te laten kiezen wat het beste bij hem past. Met een assortiment van 1,5 miljoen mediaproducten is de online bon een prachtige aanvulling op de andere bonnen die we voeren.

Daarbij verwachten we door de samenwerking met bol.com een beduidend jongere doelgroep in huis te halen. Voor hen is de combinatie van een enorme keuze, gemak en snelheid doorslaggevend. De samenwerking is een mooi bewijs hoe traditionele over-the-counter dienstverlening en retail goed samen kunnen gaan met online verkoop".

Meer informatie: www.bol.com en www.vvv.nl

Fotobijschrift
"Met de cadeaubon van bol.com, verkrijgbaar bij ruim 300 VVV kantoren, kun je kiezen uit meer dan 1,5 miljoen cadeaus die de volgende dag al geleverd worden"