BNN

PERSBERICHT

Hilversum, 31 augustus 2007

OOK DE KOMENDE TWEE JAAR ONM BIJ BNN

Fans van Onderweg naar Morgen kunnen nog zeker tot medio 2010 van hun favoriete dagelijkse soap bij BNN genieten. BNN heeft met producent Endemol Nederland overeenstemming bereikt en tekent voor twee jaar bij. ONM is sinds september 2005 te zien bij BNN en trok vorig seizoen gemiddeld dagelijks 500.000 kijkers. ONM en het ONM-forum worden ook op de website onm.tv zeer goed bekeken. De afgelopen week trok de website van ONM 51.500 bezoekers, met ruim 440.000 pageviews.

Remco Kobus, business director Drama bij Endemol Nederland: "Het besluit van BNN om ONM tot de zomer 2010 te willen uitzenden is geweldig! En het is voor ons ook een bevestiging dat ONM en BNN heel goed bij elkaar passen: we weten met de verhaallijnen de jongerendoelgroep en het BNN gevoel goed te bereiken."

BNN voorzitter Laurens Drillich: "BNN is heel blij met ONM. De soap wordt alsmaar spannender en beter. De publieke omroep wil graag hoogwaardig drama en wil zich meer richten op jongeren. Wij zeggen dan: Onderweg Naar Morgen. Waar we extra blij mee zijn is het publiek via internet. In juni keken 3,5 miljoen mensen de serie op uitzendinggemist.nl. Dat is een gigantisch aantal."

ONM is elke werkdag te zien tussen 19.00 uur en 19.25 uur bij BNN op 3. Voor de komende tijd belooft ONM weer een hoop verwikkelingen rond de personages in hun constante zoektocht naar vriendschap, liefde en geluk. Typerend voor ONM zijn de hedendaagse thema's die een hoofdrol spelen, zoals bijvoorbeeld cultureel onbegrip, internetliefde en dierenactivisme.



BNN