Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

CROSSMEDIALE MEDIAPLANNING BIJ TELEGRAAF MEDIA NEDERLAND

Telegraaf Media Nederland biedt adverteerders als eerste mediabedrijf in Nederland gecombineerde bereikcijfers voor print en internet. In samenwerking met Pointlogic is een koppeling gemaakt tussen NOM en STIR en kan het nettobereik van print en internet inzichtelijk worden gemaakt voor crossmediale adverteerders. Onderzocht wordt of binnen afzienbare tijd ook andere media aan de planningstool kunnen worden toegevoegd.

"Het gecombineerde bereik van media inzet wordt nu met onderzoek onderbouwd en dat versterkt onze proposities en onze positie als multimediaal bedrijf", aldus Rob Eijkelenkamp, algemeen directeur van Telegraaf Media Nederland. "We kunnen inzichtelijk maken aan onze klanten dat wij met Telegraaf Media Nederland bijvoorbeeld met één inschakeling in alle printtitels en een maand op alle sites 57% van heel Nederland van 13 jaar en ouder bereiken, oftewel 7,7 miljoen mensen".

Ook Pointlogic signaleerde bij diverse marktpartijen een duidelijke behoefte aan gecombineerde bereikscijfers. "Uitgevers zijn steeds beter in staat multimediale advertentieruimte aan te bieden, maar willen de toegevoegde waarde hiervan ook kunnen onderbouwen met onderzoeksresultaten", zegt Marcel van der Kooi, business director bij Pointlogic.

Over Pointlogic
Pointlogic is een internationale speler gespecialiseerd in het leveren van analytische ondersteuning bij besluitvorming en biedt maatwerkoplossingen door wiskundige modellen en technieken te c ombineren met geavanceerde en gebruiksvriendelijke software. Pointlogic heeft vestigingen in Rotterdam, Amsterdam, Londen en New York.

Over Telegraaf Media Nederland
Telegraaf Media Nederland is onderdeel van Telegraaf Media Groep en behelst de Nederlandse activiteiten van TMG, zijnde Uitgeversmaatschappij De Telegraaf, HDC Media, Holland Combinatie, BasisMedia, Telegraaf Tijdschriften Groep, All Connected Media en Librium. In totaal exploiteert Telegraaf Media Nederland meer dan honderd printtitels, even zoveel websites, narrowcasting en diverse eigen productiehuizen.