Persbericht
TNT N.V. - Inkoop gewone aandelen
28 augustus 2007, 08:30 CET - Amsterdam, naar aanleiding van het
aandelen inkoopprogramma, zoals aangekondigd op 26 februari 2007 en
waarvan de aanvangsdatum bekend is gemaakt op 20 april 2007, maakt TNT
N.V. bekend dat:
* op 21 augustus 2007, zij 137.000 gewone aandelen TNT N.V. heeft
ingekocht voor een gemiddelde prijs van euro 29,8569 per aandeel,
* op 22 augustus 2007, zij 235.000 gewone aandelen TNT N.V. heeft
ingekocht voor een gemiddelde prijs van euro 30,7756 per aandeel,
* op 23 augustus 2007, zij 166.381 gewone aandelen TNT N.V. heeft
ingekocht voor een gemiddelde prijs van euro 30,9820 per aandeel,
* op 24 augustus 2007, zij 112.666 gewone aandelen TNT N.V. heeft
ingekocht voor een gemiddelde prijs van euro 31,0246 per aandeel,
* op 27 augustus 2007, zij 82.000 gewone aandelen TNT N.V. heeft
ingekocht voor een gemiddelde prijs van euro 31,1895 per aandeel,
* gedurende de periode van 23 april 2007 tot en met 27 augustus
2007, zij 10.739.766 gewone aandelen TNT N.V. heeft ingekocht voor
een gemiddelde prijs van euro 31,9070 per aandeel, en
* het totale bedrag van het aandelen inkoopprogramma tot en met 27
augustus 2007 bedraagt derhalve 85,7% van de aangekondigde inkoop
tot een bedrag van euro 400 miljoen.
TNT N.V. is voornemens de ingekochte aandelen in te trekken.
In geval van enige discrepantie tussen dit persbericht en de originele
Engelstalige versie van dit persbericht prevaleert de Engelstalige
versie.
Over TNT N.V.
TNT biedt bedrijven en consumenten wereldwijd een breed scala aan
post- en expressdiensten. TNT, waarvan het hoofdkantoor gevestigd is
in Nederland, biedt toegang tot efficiënte netwerkinfrastructuren in
Europa en Azië en breidt haar activiteiten wereldwijd uit om zo de
prestaties van haar netwerken te maximaliseren. TNT is in meer dan 200
landen actief en heeft ongeveer 159.000 medewerkers. In 2006 bedroeg
de omzet van de onderneming 10,1 miljard en het bedrijfsresultaat
1.276 miljoen. TNT N.V. is genoteerd aan de beurs van Amsterdam. TNT
is zich bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid als
onderneming en heeft partnerschappen gevormd met het World Food
Programme en het Milieuprogramma van de Verenigde Naties om wereldwijd
tegen honger en milieuvervuiling te strijden.