Den Haag, 27-08-2007
RICAS kiest voor KPN
KPN gaat de levering, de migratie en het beheer van 155 werkplekken
verzorgen voor RICAS, marktleider op het gebied van
veiligheidsopleidingen in Nederland. Alle medewerkers krijgen Online
Werkplek van KPN, zodat zij wereldwijd toegang hebben tot de eigen
werkplek inclusief bedrijfsapplicaties. RICAS, onderdeel van
Group4Securicor, en KPN hebben een contract voor 5 jaar ondertekend.
KPN neemt de kantoorautomatisering van de negen RICAS-vestigingen
geheel uit handen en beheert de centrale ICT-omgeving. De medewerkers
hebben via deze centrale omgeving overal toegang tot het
bedrijfsnetwerk en de bedrijfsapplicaties. Ze kunnen bijvoorbeeld
thuis vanaf hun eigen computer of onderweg via een BlackBerry of PDA
inloggen. In totaal zorgt KPN voor 155 Online Werkplekken inclusief
integratie van bedrijfsapplicaties, data-opslag, back-ups, beveiliging
en overige diensten tegen een vast bedrag per gebruiker per maand. KPN
levert ook de netwerkinfrastructuur, de mobiele telefonie en
BlackBerry toestellen. Met deze integrale online oplossing biedt KPN
een unieke dienst voor klanten die hun gehele ICT-omgeving op een
veilige en toekomstvaste manier willen laten beheren.
Transparante kosten
`Wij zochten een toekomstvaste oplossing om de kantoorautomatisering
te standaardiseren en te outsourcen', aldus Erwin Reijnders, algemeen
directeur van RICAS BV. `We wilden een flexibele oplossing die
eenvoudig uit te breiden is, een grote beschikbaarheid heeft en de
kosten inzichtelijk maakt. Zo'n oplossing hebben we bij KPN gevonden.
Hiermee zijn onze huidige kosten transparant, kunnen we toekomstige
kosten voorspellen en hebben we een lagere TCO. Onze keuze is mede
gebaseerd op het feit dat KPN bekendstaat als een betrouwbare
partner.'
Beheerde ICT-oplossingen
Joris van Oers, directeur Corporate Solutions bij KPN: `Bij de
overstap naar Online Werkplekken nemen wij RICAS al het werk uit
handen, zodat zij zich kunnen richten op hun core-activiteiten. Wij
bieden ondersteuning met volledig beheerde ICT-oplossingen, iets wat
we steeds vaker doen. Daarmee spelen we in op de behoefte van veel
ondernemingen aan outsourcing van hun ICT. KPN fungeert als een
one-stop-shop met de kwaliteit en betrouwbaarheid die men van ons
gewend is. Daarbij hebben we altijd oog voor de veiligheid. We
gebruiken de modernste beveiligingstechnieken, zodat vanaf elke
werkplek volkomen veilig kan worden gewerkt. En alle data worden
opgeslagen in onze zwaar beveiligde, geografisch gespreide
CyberCenters. De bedrijfscontinuïteit van RICAS is hiermee
gegarandeerd.'
Over RICAS
RICAS is een succesvolle onderneming, die naast consultancy- en
opleidingsactiviteiten in de veiligheidszorg aan bedrijven en
instellingen ook geïntegreerde veiligheidsconcepten aanbiedt. RICAS
verzorgt in Nederland meer dan 120 verschillende trainingen, onder
meer voor bedrijfshulpverlening (BHV), brandweer, maritiem,
crisismanagement etc.. De trainingen worden zowel 'in company' gegeven
als op de zeven grote eigen trainingscentra. RICAS bedient circa 3.000
klanten in Nederland, waaronder landelijke overheden, multinationals
en andere grote organisaties in diverse branches. Jaarlijks
organiseert RICAS met ongeveer 400 medewerkers, opleidingen voor ruim
150.000 cursisten. Daarmee is RICAS op dit gebied marktleider in
Nederland. RICAS is onderdeel van G4S, specialist op het gebied van
beveiliging en veiligheid. G4S is met ruim 475.000 medewerkers actief
in meer dan 100 landen.
Over KPN
KPN is het toonaangevende multimediabedrijf van Nederland en biedt
consumenten vaste en mobiele telefonie, internet en televisie. Voor
zakelijke klanten verzorgt KPN spraak-, internet- en datadiensten,
evenals volledig beheerde en uitbestede ICT-oplossingen. Zowel
nationaal als internationaal levert KPN wholesalenetwerkdiensten aan
derden, waaronder operators en serviceproviders. KPN's mobiele
bedrijfsactiviteiten in Duitsland en België maken gebruik van een
multibrand-strategie en bedienen verschillende klantsegmenten in zowel
de zakelijke als de consumentenmarkt.
Per 30 juni 2007 bediende KPN in Nederland 5,8 miljoen klanten met een
vaste telefoonaansluiting, 8,8 miljoen mobiele klanten, 2,5 miljoen
internetters en 0,3 miljoen televisiekijkers. In Duitsland en België
heeft KPN nog eens 16,1 miljoen mobiele klanten. Met 27.096
medewerkers (24.881 fte's), behaalde KPN een omzet van EUR 5,9 miljard
en een EBITDA van EUR 2,5 miljard in het eerste halfjaar van 2007. KPN
is in 1989 verzelfstandigd en is genoteerd aan de beurzen van
Amsterdam, New York, Londen en Frankfurt. Kijk voor meer informatie
over KPN op kpn.com.
KPN NV