Ingezonden persbericht


Sony Ericsson en MTV presenteren 'New Sounds of Europe' op Uitmarkt

Nederlandse opkomende artiesten krijgen kans om wereldberoemd te worden

Badhoevedorp, 17 augustus 2007 - Sony Ericsson en MTV presenteren tijdens de Uitmarkt op 25 augustus samen de 'New Sounds of Europe'. Tijdens de MTV European Music Awards (EMA's) - die Sony Ericsson voor de tweede maal sponsort - wordt de nieuwe awardcategorie 'New Sounds of Europe' geïntroduceerd. De samenwerking tussen MTV en Sony Ericsson demonstreert het belang dat Sony Ericsson hecht aan de muziekfeatures van haar mobiele telefoons. Met de zeer succesvolle Walkman® Phone lijn heeft de fabrikant sinds de introductie in augustus 2005 al meer dan 26,5 miljoen verkochte exemplaren op haar naam staan.

'Sony Ericsson presents New Sounds of Europe' is een zoektocht naar het hotste en nieuwste muziektalent uit Europa, waaronder ook Nederland. Genomineerd namens Nederland zijn C-Mon & Kypski, Jeckyll & Hyde, Delain, Fedde Le Grand en Moke. Voor de Nederlandse artiesten is het een unieke kans om met steun van Sony Ericsson en MTV wereldwijde publiciteit te krijgen. Normaal is deelname aan een dergelijk grote promotiecampagne alleen weggelegd voor gevestigde artiesten.

Stemmen voor EMA's
Op zaterdag 25 augustus tussen 22.20 uur en 23.20 spelen de genomineerden - C-Mon & Kypski, Jeckyll & Hyde, Delain en Moke* - live op het hoofdpodium van de Uitmarkt in Amsterdam. Ze strijden hier voor een plek in de volgende ronde, op weg naar de EMA's 2007 op 1 november in München. 'Sony Ericsson presents New Sounds of Europe' op de Uitmarkt wordt bovendien live uitgezonden op MTV. Vanaf 27 augustus krijgt het Nederlandse publiek de kans om uit te maken wie van de vijf genomineerde acts doorgaat naar de volgende ronde. Op die datum start een online stemronde voor alle artiesten die ervoor zorgt dat alle 18 Europese deelnemende regio's één winnaar krijgen. De band of act met de meeste stemmen krijgt hiermee een geweldige kans om op het podium van MTV's EMA's 2007 op te treden. Op 1 november zal de uiteindelijke winnaar in München optreden voor duizenden mensen live-publiek en deel uitmaken van een show die wereldwijd een publiek heeft van 1.5 miljard kijkers in 179 landen.

Opkomende artiesten en Sony Ericsson
Stefan Streit, Vice President, Head of Marketing Western Europe van Sony Ericsson: "De MTV Europe Music Awards is één van de grootste muziekevenementen van het jaar. Met ons aanbod aan Walkman® Phones groeit ook onze passie voor muziek. Deze samenwerking geeft niet alleen uitdrukking aan Sony Ericsson's toewijding aan de muziekindustrie en onze steun voor opkomend talent, maar bereikt ook op effectieve wijze de consument met liefde voor muziek op Europees niveau."

Een andere bouwsteen in het uitgebreide digitale muziekaanbod -strategie van Sony Ericsson is M-BUZZ. Op dit online platform (www.m-buzz.com) krijgen opkomende artiesten de kans om zich te profileren aan een wereldwijd publiek. Aan de andere kant krijgen muziekfans de unieke mogelijkheid om 'rising stars' van dichtbij mee te maken. Via de site of de PlayNow(TM) download service op Sony Ericsson telefoons zijn complete tracks beschikbaar, plus video's, biografieën, optredensoverzichten en andere content.

Marketing
De sponsorship van GSM-fabrikant Sony Ericsson tijdens de EMA's van 2007 laat de synergie zien tussen muziek en technologie in de lifestyle van de hedendaagse Europese jongeren. De Walkman® Phones van Sony Ericsson sluiten perfect aan op deze doelgroep. Het multimediale karakter van de nieuwe award met digitale platformen, zoals TV, PC en WAP-sites is bovendien een perfecte fit met Sony Ericsson's telefoons. Doel voor Sony Ericsson is om nog meer bekendheid te krijgen onder de doelgroep en meer mensen aan zich te binden via de unieke muzikale Sony Ericsson Walkman® Phones.

*Fedde Le Grand is genomineerd voor de 'New Sounds of Europe Award', maar kan vanwege tourverplichtingen helaas niet optreden op de Uitmarkt.

Data:
Sony Ericsson en MTV presenteren 'New Sounds of Europe' live op de Uitmarkt: zaterdag 25 augustus tussen 22.20 uur en 23.20 uur live op het hoofdpodium van de Uitmarkt.

Sony Ericsson en MTV presenteren 'New Sounds of Europe' live op MTV: zaterdag 25 augustus tussen 22.20 uur en 23.20 uur live op MTV.

Meer info is te vinden op: http://www.sonyericsson.com/mtvema/

Over Sony Ericsson
Sony Ericsson Mobile Communications ontwikkelt veelzijdige mobiele telefoons, accessoires en PC-kaarten voor de wereldwijde communicatiemarkt. Het bedrijf is in 2001 opgezet als een joint venture door Ericsson en Sony. Het hoofdkwartier bevindt zich in Londen en er werken meer dan 7.500 mensen, onder andere op de verschillende R&D sites in Europa, Japan, China en Amerika. Sony Ericsson vierde op 1 oktober 2006 haar vijfde verjaardag van de joint venture. Sony Ericsson sponsort en heeft haar naam verbonden aan de Women's Tennis Association en werkt samen met de Association om door het jaar heen de Sony Ericsson WTA tour in meer dan 80 steden te promoten.

Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar de volgende internetsite (www.SonyEricsson.com/nl) of u kunt contact opnemen met het Call Center (0900-8998318). Dit nummer is bereikbaar van maandag t/m vrijdag, van 08.30 uur tot 18.00 uur en kost 10 cent per minuut. Alle Sony Ericsson persberichten en hoge resolutiebeelden zijn te vinden op www.sonyericsson.nl/persbronnen

Over MTV Networks
MTV Networks Benelux is marktleider op het gebied van muziek- en jongeren televisie in Nederland en Vlaanderen. Dagelijks ontvangen zo'n 7 miljoen huishoudens in Nederland en 2,3 miljoen huishoudens in Vlaanderen de zenders MTV, TMF en Nickelodeon. Op dit moment maken in Vlaanderen MTV, TMF en Nickelodeon deel uit van deze Benelux-divisie. In Nederland behoort ook Comedy Central tot het pakket. MTV Networks Benelux is actief met de digitale zenders MTV Brand New, TMF NL, TMF PARTY, TMF PURE en Nick Jr., Nick Toons en Nick Hits. Daarnaast biedt de onderneming nog het mobiele kanaal MTV Shorts aan en een on demand webservice onder de naam MTV Overdrive.

NOOT VOOR DE REDACTIE (

Ingezonden persbericht