Postbank

Postbank start campagne rondom verlaging van maandlasten

Zes op de tien consumenten ontvangt geen kortingsaanbod bij afsluiten hypotheek

23 augustus 2007

Amsterdam, 23 augustus 2007. Door de hevige concurrentie op de hypothekenmarkt wordt de nadruk steeds vaker gelegd op rente- en actietarieven. Maar de laagste rente betekent vaak niet de laagste maandlasten. Uit onderzoek van Blauw Research in opdracht van de Postbank blijkt dat 60% van de personen die een hypotheek willen afsluiten bijvoorbeeld niet weten dat ze korting kunnen krijgen op hun maandlasten. Dat de afname van aanvullende producten korting kan opleveren is bij 85% van de hypotheekklanten niet bekend. De Postbank adviseert consumenten verder te kijken dan de rente alleen. Een groot deel van de Nederlandse huizenkopers weet niet dat bijkomende producten (zoals verzekeringen of het storten van het salaris op een betaalrekening) bij het afsluiten van een hypotheek van grote invloed kunnen zijn op de maandlasten die niet alleen in de eerste maand, maar ook gedurende de verdere looptijd van de hypotheek gelden. Opvallend is dat 60% van degenen die het afgelopen jaar een hypotheek hebben afgesloten van hun adviseur ook geen kortingsaanbod hebben ontvangen. Van degenen die wel een korting hebben ontvangen geeft 43% aan niet meer te weten hoe groot deze korting was. Toch zijn de meeste consumenten wel op zoek naar een gunstig aanbod; 71% vraagt om deze reden meerdere hypotheekoffertes aan.
Tot 15% korting op de maandlasten
De Postbank start op maandag 27 augustus met een nieuwe massamediale hypothekencampagne waarin verlaging van de maandlasten centraal staat. Door aanvullende producten en diensten af te nemen kan de klant bij de Postbank tot 15% korting op de maandlasten krijgen. De korting wordt berekend op basis van drie elementen: de rentekorting bij verschillende hypotheekopties, korting vanwege de afname van aanvullende producten en gunstige tarieven voor ondersteunende diensten zoals de Taxatie- en NotarisService. Op Postbank.nl kan iedereen door negen eenvoudige vragen te beantwoorden erachter komen hoeveel korting op de maandlasten er voor hem of haar mogelijk is.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Postbank N.V., Afdeling Public Relations, Cindy Penders Telefoon: (020) 584 6441. Email: cindy.penders@postbankmail.nl Onderzoeksmethode
Voor dit onderzoek zijn door het bureau Blauw Research 613 consumenten die tussen april 2006 en juni 2007 een hypotheek hebben afgesloten via een online vragenlijst ondervraagd. De uitkomsten van het onderzoek zijn gewogen naar segment en verstrekker.
Over Postbank
De Postbank is met 7,5 miljoen rekeninghouders een van de grootste financiële dienstverleners van Nederland. Klanten kunnen bij de Postbank terecht voor alle financiële producten: betalen, sparen, lenen, hypotheken, verzekeren, beleggen en pensioenen. De Postbank stelt ze in staat om zelf financiële keuzes te maken en doelen te realiseren met betrouwbare producten die tegen een scherpe prijs worden aangeboden.
De Postbank is onderdeel van ING Groep.

Postbank N.V. is statutair gevestigd te Amsterdam, Handelsregister nr. 33184000 Amsterdam