Ingezonden persbericht


ClickandBuy verdringt in recordtijd de creditcard als online betaalmiddel in Nederland

ZUG, Zwitserland en UTRECHT, Nederland, August 23/PRNewswire/ --


- De nieuwe betaalmethode iDeal van ClickandBuy wordt steeds vaker gebruikt voor online betalingen - klantacceptatie overtreft alle prognoses

ClickandBuy, het internet-betaalsysteem dat een full-service oplossing biedt voor e-payment en billing, heeft in Nederland de creditcard als betaalmiddel nr. 1 voor internetbetalingen van de troon gestoten. Slechts binnen één maand slaagde ClickandBuy erin de Nederlandse markt voor e-payment te doorbreken.

De betaaloptie iDeal is een product dat gezamenlijk door meerdere grote banken, zoals Rabobank, ABN Amro en de Postbank, wordt aangeboden en biedt de Nederlandse klant de mogelijkheid online betalingen veilig, snel en eenvoudig uit te voeren. Het voordeel voor de eindgebruiker is dat overschrijvingen direct vanuit het ClickandBuy account per online bankieren worden afgewikkeld. Door de ontvangst van de betaalgegevens heeft de aanbieder de zekerheid dat de bedragen direct op zijn rekening worden bijgeschreven. De gemiddelde iDeal-transactie (= online aankoop) heeft een waarde van EUR 40 - 60.

Met de nieuwe betaalmethode iDeal neemt ClickandBuy wederom een grote stap voorwaarts richting snelle expansie in de Europese markten. Deze internationale marktpenetratie wordt sterk gestimuleerd door investeringen in ClickandBuy door 3i, Deutsche Telekom AG en Intel.

Over ClickandBuy

ClickandBuy is een fullservice aanbieder voor e-payment en billing. De activiteiten van ClickandBuy worden in Zwitserland uitgevoerd door de licentiepartner SWISSCOM en in de overige Europese markten door ClickandBuy (Europe) Ltd. Reeds heden wordt ClickandBuy al door meer dan 7.000 aanbieders gebruikt voor betalingen. Hieronder bevinden zich Apple iTunes, Electronic Arts (EA), T-Online Gamesload en Musicload, Skype, Nero, Tiscali, Meetic, Parship, SanDisk, Autoscout24, ADAC, RTL, Stiftung Warentest, Financial Times Deutschland, bild.de, buch.de, EuroFlorist, tailorstore.de, HOOD.de en vele anderen. Miljoenen klanten betalen met ClickandBuy, dat in een test van het Duitse computerblad CHIP de hoogste score kreeg voor veiligheid en gemak.

In januari 2007 investeerde Intel in ClickandBuy. Tegelijkertijd kondigde ClickandBuy een wereldwijde strategische samenwerking met Intel aan. In augustus 2006 had Deutsche Telekom al een belang van tien procent in ClickandBuy genomen. Deutsche Telekom en ClickandBuy zijn voornemens de bestaande samenwerking strategisch uit te breiden. Wereldwijd zullen betalingen voor het omvangrijke producten- en dienstenpakket van Deutsche Telekom afgewikkeld gaan worden met ClickandBuy. Ook 3i heeft in 2006 EUR 20 miljoen geïnvesteerd om ClickandBuy in zijn uitbreidingsstrategie te ondersteunen.

ClickandBuy
Senior Marketing Manager
Jean-Pierre Jacobs
Tél: +32-(0)-478-68-92-45
E-mail: jean-pierre.jacobs@clickandbuy.com

Headquarters, Andreas Horst,
Director of Corporate Communications
Industriestrasse 18,6300 Zug, Switzerland
Telephone: +41-(41)-72-72-110
Fax: +41-(41)-72-72-119
E-mail: andreas.horst@clickandbuy.com,
http://www.clickandbuy.com

Source: ClickandBuy Services AG

ClickandBuy, Senior Marketing Manager, Jean-Pierre Jacobs, Tél: +32-(0)-478-68-92-45, E-mail: jean-pierre.jacobs@clickandbuy.com; Headquarters, Andreas Horst, Director of Corporate Communications, Industriestrasse 18,6300 Zug, Switzerland, Telephone: +41-(41)-72-72-110, Fax: +41-(41)-72-72-119, E-mail: andreas.horst@clickandbuy.com