Ingezonden persbericht
ClickandBuy verdringt in recordtijd de creditcard als online betaalmiddel in Nederland
ZUG, Zwitserland en UTRECHT, Nederland, August 23/PRNewswire/ --
- De nieuwe betaalmethode iDeal van ClickandBuy wordt steeds vaker
gebruikt voor online betalingen - klantacceptatie overtreft alle prognoses
ClickandBuy, het internet-betaalsysteem dat een full-service oplossing
biedt voor e-payment en billing, heeft in Nederland de creditcard als
betaalmiddel nr. 1 voor internetbetalingen van de troon gestoten. Slechts
binnen één maand slaagde ClickandBuy erin de Nederlandse markt voor e-payment
te doorbreken.
De betaaloptie iDeal is een product dat gezamenlijk door meerdere grote
banken, zoals Rabobank, ABN Amro en de Postbank, wordt aangeboden en biedt de
Nederlandse klant de mogelijkheid online betalingen veilig, snel en eenvoudig
uit te voeren. Het voordeel voor de eindgebruiker is dat overschrijvingen
direct vanuit het ClickandBuy account per online bankieren worden
afgewikkeld. Door de ontvangst van de betaalgegevens heeft de aanbieder de
zekerheid dat de bedragen direct op zijn rekening worden bijgeschreven. De
gemiddelde iDeal-transactie (= online aankoop) heeft een waarde van EUR 40 -
60.
Met de nieuwe betaalmethode iDeal neemt ClickandBuy wederom een grote
stap voorwaarts richting snelle expansie in de Europese markten. Deze
internationale marktpenetratie wordt sterk gestimuleerd door investeringen in
ClickandBuy door 3i, Deutsche Telekom AG en Intel.
Over ClickandBuy
ClickandBuy is een fullservice aanbieder voor e-payment en billing. De
activiteiten van ClickandBuy worden in Zwitserland uitgevoerd door de
licentiepartner SWISSCOM en in de overige Europese markten door ClickandBuy
(Europe) Ltd. Reeds heden wordt ClickandBuy al door meer dan 7.000 aanbieders
gebruikt voor betalingen. Hieronder bevinden zich Apple iTunes, Electronic
Arts (EA), T-Online Gamesload en Musicload, Skype, Nero, Tiscali, Meetic,
Parship, SanDisk, Autoscout24, ADAC, RTL, Stiftung Warentest, Financial Times
Deutschland, bild.de, buch.de, EuroFlorist, tailorstore.de, HOOD.de en vele
anderen. Miljoenen klanten betalen met ClickandBuy, dat in een test van het
Duitse computerblad CHIP de hoogste score kreeg voor veiligheid en gemak.
In januari 2007 investeerde Intel in ClickandBuy. Tegelijkertijd kondigde
ClickandBuy een wereldwijde strategische samenwerking met Intel aan. In
augustus 2006 had Deutsche Telekom al een belang van tien procent in
ClickandBuy genomen. Deutsche Telekom en ClickandBuy zijn voornemens de
bestaande samenwerking strategisch uit te breiden. Wereldwijd zullen
betalingen voor het omvangrijke producten- en dienstenpakket van Deutsche
Telekom afgewikkeld gaan worden met ClickandBuy. Ook 3i heeft in 2006 EUR 20
miljoen geïnvesteerd om ClickandBuy in zijn uitbreidingsstrategie te
ondersteunen.
ClickandBuy
Senior Marketing Manager
Jean-Pierre Jacobs
Tél: +32-(0)-478-68-92-45
E-mail: jean-pierre.jacobs@clickandbuy.com
Headquarters, Andreas Horst,
Director of Corporate Communications
Industriestrasse 18,6300 Zug, Switzerland
Telephone: +41-(41)-72-72-110
Fax: +41-(41)-72-72-119
E-mail: andreas.horst@clickandbuy.com,
http://www.clickandbuy.com
Source: ClickandBuy Services AG
ClickandBuy, Senior Marketing Manager, Jean-Pierre Jacobs, Tél: +32-(0)-478-68-92-45, E-mail: jean-pierre.jacobs@clickandbuy.com; Headquarters, Andreas Horst, Director of Corporate Communications, Industriestrasse 18,6300 Zug, Switzerland, Telephone: +41-(41)-72-72-110, Fax: +41-(41)-72-72-119, E-mail: andreas.horst@clickandbuy.com