Oad reizen
Oad Reizen opgetogen over prijsvergelijkingen | Woensdag 22 Augustus
Commercieel directeur Julius ter Haar: "We zitten qua prijsniveau erg
goed.
Dat geldt voor alle productsoorten, dus zowel voor winterzon, sneeuw
als ver."
Uit de prijsvergelijking voor Europese winterzonbestemmingen blijkt
dat we over de gehele linie zeer goed meekomen met als positieve
uitschieters Lanzarote, Fuerteventura, Tenerife en Madeira.
Dat opgeteld bij de enorme spreiding in regionale vertrekken
(Rotterdam, Eindhoven, Groningen, Düsseldorf en Münster) en de hoge
frequentie (bijvoorbeeld dagelijks naar de Costa del Sol en de
Algarve, 5 keer per week naar Gran Canaria en 2 keer per week naar
Sharm el Sheik) geeft ons veel vertrouwen voor de komende winter."
Ook op Thailand komt Oad Reizen erg goed voor de dag. Het prijsniveau
dat Oad hanteert ligt onder dat van de andere touroperators waarmee
Oad de nieuwe Phuket-charter vanaf november a.s. deelt.
Julius ter Haar: "Dat is erg belangrijk voor ons, want Oad neemt van
alle deelnemers verreweg het grootste deel van de stoelen op deze
charter voor zijn rekening. Wij zijn daarmee hofleverancier voor
Thailand en dan helpt het natuurlijk als je ook de goedkoopste bent.
Ook op reizen naar Indonesië ligt het prijsniveau van Oad onder dat
van de andere aanbieders."
Eerder was al gebleken dat Oad de prijsvergelijking op wintersport
glansrijk kan doorstaan. "We zijn de grootste wintersportaanbieder van
Nederland, dat maakt onze inkooppositie natuurlijk sterk. Maar
misschien nog wel belangrijker is het dat we over de goede bedden in
de meest populaire wintersportplaatsen beschikken. Je kunt wel een
gids van 500 pagina's produceren, maar als daar nauwelijks voorraad
achter zit, heb je nog steeds niet veel te verkopen", aldus Ter Haar,
die stelt dat Oad het komende wintersportseizoen over ruim 125.000
bedden beschikt.
Wie de prijzen van de wintersportpendelbussen vergelijkt, moet daarbij
in acht nemen dat Oad als enige wintersportaanbieder al zijn prijzen
inclusief royal class toeslag publiceert. "In het licht van de Code
Reisaanbiedingen vinden we dat correct. We hadden onze prijzen ook
kunnen baseren op de 4 comfort class stoelen die we achter in elke bus
hebben, maar we hebben er voor gekozen de consument juist te
informeren."