Railion
Railion Nederland: winst en recordvolume in 2006
Railion Nederland heeft over 2006 een positief bedrijfsresultaat
geboekt. Het vewoerde volume steeg met 2 miljoen ton tot de
recordhoogte van 31,1 miljoen ton. De bezettingsgraad van het
wagenladingnetwerk groeide naar 75%.
Railion Nederland is er in geslaagd 2006 af te sluiten met winst. Een
stringent kostenbeheer en goede verkoopresultaten vormen hiervoor de
basis. Railion Nederland profiteerde in 2006 van een verder toegenomen
vraag naar railtransport door de Nederlandse industrie en
overslagbedrijven. Uitschieters in groei vormden het vervoer van
containers, bioethanol en staalproducten. De omvang van het vervoer
nam voor het vierde opeenvolgende jaar toe. Zo slaagde Railion erin 2
miljoen ton meer te vervoeren dan in 2005. Met het in 2006
gerealiseerde volume van 31,1 miljoen overtrof Railion ruim de eigen
doelstelling van 30 miljoen ton. De bezettingsgraad van het
wagenladingnetwerk (lijndiensten t.b.v. het vervoer van afzonderlijke
goederenwagons) groeide tot 75%. Om verdere groei in het vervoer van
wagenladingen op te vangen introduceerde Railion afgelopen maand
december nieuwe rechtstreekse verbindingen naar Mannheim en Nürnbera.
Tegelijkertijd verhoogde Railion de frequentie van haar
wagenladingtreinen op Vlissingen en Lage Zwaluwe (t.b.v. het
industrieterrein Moerdijk). Precieze cijfers worden overigens later
dit jaar bekend gemaakt.
Railion Nederland N.V. maakt onderdeel uit van de Railion groep.
Railion is Europa's grootste railtransportonderneming met 23.500
werknemers die verantwoordelijk zijn voor de bediening van ruim 4.300
spooraansluitingen bij klanten in Denemarken, Duitsland, Italië,
Nederland en Zwitserland. Dagelijks laat Railion 5.500 treinen rijden
die samen het equivalent vormen van 100.000 vrachtwagens. Railion is
onderdeel van DB Logistics, de transport en logistiek divisie van
Deutsche Bahn AG.
Laatst bijgewerkt: 17.08.2007