Mondi.nl kiest voor Behavioral Targeting van AskNow


TILBURG, 20070813 -- Mondi.nl, de belangenorganisatie van (toekomstige) eigenaren van internationaal onroerend goed, heeft gekozen voor het on-site Behavioral Targeting Platform van AskNow. De belangenorganisatie kan daardoor gericht relevante content en advertenties presenteren aan haar websitebezoeker.

"De afgelopen zes maanden hebben we diverse oplossingen voor Behavioral Targeting (BT) in de markt bekeken", zegt Rob Smulders CEO en eigenaar van Mondi.nl. "De verschillen in kwaliteit, functionaliteit en onderhoudsvriendelijkheid zijn aanmerkelijk. Uiteindelijk is besloten om het on-site Behavioral Targeting Platform van AskNow in te gaan zetten op onze website."


De belangrijkste reden om voor AskNow te kiezen is voor Smulders de nauwkeurigheid van hun on-site BT Platform. "BT-systemen werken met de opbouw van interesseprofielen van websitebezoekers. Bij diverse andere partijen in de markt is het opbouwen van het interesseprofiel te globaal, omdat er slechts enkele termen aan een webpagina worden gelabeld. Behalve dat dit continu onderhoud aan het systeem vergt, blijkt het nogal foutgevoelig, want het is mensenwerk."


Het on-site BT Platform van AskNow labelt een webpagina niet met enkele termen, maar indexeert automatisch de gehele inhoud op woordniveau in de Nederlandse taal. Smulders: "Juist deze eigenschappen zijn voor ons zo interessant. In Spanje is er veel aanbod van onroerend goed aan de verschillende Costa's. Maar de ene Costa is de andere Costa niet. Op het moment dat een BT-interesseprofiel te beperkt is, zie je dit gelijk terug in de resultaten die dan onvoldoende relevant zijn."


De komende maanden wordt het platform van AskNow uitgerold op Mondi.nl. "In eerste instantie gaan we ervoor zorgen dat de content persoonlijker en relevanter wordt", aldus Smulders. "De tweede stap is om op basis van interesseprofielen gericht advertenties van makelaars en onroerend goedorganisaties op Mondi.nl te presenteren. In de derde fase gaan we onze content op basis daarvan op partnersites zoals Woonkrant aanbieden."


Over Mondi.nl
Mondi is dé onafhankelijke belangenorganisatie van (toekomstige) eigenaren van internationaal onroerend goed en beleggingsobjecten. Daarnaast geeft Mondi een eigen magazine en boeken uit. De leden van Mondi kunnen onbeperkt vragen stellen over alle disciplines die te maken hebben met (het verwerven van) vastgoed in het buitenland. Mondi wordt door tal van (consumenten)organisaties aanbevolen en voedt allerlei redacties om een zo genuanceerd mogelijk beeld te creëren van de internationaal onroerendgoedmarkt.

Over AskNow
AskNow ontwikkelt en vermarkt de eerste Nederlandse on-site Behavioral Targeting-oplossing. Door de toepassing van statistische taalanalyse, machine learning en Dutch dictionaries is deze oplossing in staat met grote precisie persoonlijk te targetten. AskNow kent de Nederlandse markt als geen ander en maakt gebruik van uitsluitend Nederlandse consultants.