Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Verkiezing Europese Internet Auto 2007

Kopen de Fransen online inderdaad het liefst een Peugeot of Renault? En zijn de Duitsers in de virtuele wereld net zo overtuigd van Audi, BMW of Mercedes als in het dagelijkse leven? En hoe scoren Fiat en Alfa Romeo bij de Italianen online? Om op deze vragen anno 2007 een antwoord te kunnen geven, is AutoScout24, de grootste online autoportaal in Europa voor de in- en verkoop van auto's, een Europese internet auto verkiezing gestart. Tot en met 24 september kunnen internetgebruikers in ons land maar ook in Italië, Duitsland, Spanje, Frankrijk, België, Oostenrijk, Zweden en Zwitserland hun favoriete auto's nomineren op www.internetautoaward.nl. Vorig jaar werden er alleen in Duitsland al een half miljoen stemmen uitgebracht.

De internetgebruikers en automobilisten die auto's nomineren maken op hun beurt kans op een Audi TT Roadster ter waarde van E 60.000 of een Volkswagen Golf ter waarde van

E 35.000. Op 18 oktober worden de winnaars op www.internetautoaward.nl bekend gemaakt.

Categorieën
Op www.internetautoaward.nl kunnen mensen tot en met 24 september online stemmen op de meest populaire auto's aan de hand van foto's. De auto's zijn verdeeld in negen categorieën. 'Kleine auto's', 'Compacte auto's', 'Middenklasse', 'Hogere middenklasse', 'Luxe klasse', 'MPV's', 'SUV's & Offroad', 'Cabrio's' en 'Coupés of Sportauto's'. Elke categorie bestaat uit 20 verschillende voertuigen. Deze selectie kwam tot stand aan de hand van verschillende statistieken en criteria, zoals de op de verschillende sites van Autoscout24 meest gezochte nieuwe auto's en jonge occasions, maar ook de doorklikfrequentie van de gelezen artikelen in het digitale AutoScout24-magazine.

CAROLINA
Naast de prijzen voor de mensen die op de site hun stem laten horen, worden de fabrikanten van de winnende auto's beloond met de begeerde CAROLINA-onderscheiding, een exclusieve trofee die speciaal voor deze internetauto publieksprijs werd ontworpen. In de naam CAROLINA komen de begrippen "Car" en "Online" terug.

Over AutoScout24
AutoScout24 is Europa's grootste online autoportaal en biedt maandelijks meer dan 4,2 miljoen gebruikers (ACTA 2006) ongeveer 1,5 miljoen autoadvertenties op vijf verschillende marktpleinen: nieuwe auto's en occasions, kleine vrachtwagens, motorrijwielen, onderdelen & accessoires. In heel Europa maken meer dan 28.000 autobedrijven gebruik van AutoScout24 om onderling auto's te kopen en te verkopen en ook voor de verkoop aan particuliere kopers. AutoScout24 is onderdeel van de Scout24-groep. De verschillende websites van Scout24 trekken maandelijks meer dan zes miljoen bezoekers. Scout24 maakt het voor haar klanten gemakkelijker om producten, diensten en contacten te vinden of aan te bieden en bespaart zo veel tijd en geld. Naast AutoScout24 behoren ElectronicScout24, FinanceScout24, FriendScout24, ImmobilienScout24, JobScout24 en TravelScout24 tot de Scout24-groep. Scout24 is een onderdeel van het Duitse Telekom-concern.

EINDE BERICHT



Ingezonden persbericht