Delhaize Groep


Bedrijfswinst Delhaize Groep stijgt met 9,6% in het tweede kwartaal

Resultaten tweede kwartaal 2007

- Stijging van de opbrengsten met 4,7% aan ongewijzigde wisselkoersen
- Groei van de bedrijfsmarge tot 5,2%

- Bedrijfswinst neemt toe met 15,5% aan ongewijzigde wisselkoersen, en met 9,6% aan actuele wisselkoersen

Resultaten eerste helft 2007

- Opbrengsten stijgen met 5,3% aan ongewijzigde wisselkoersen
- Bedrijfswinst neemt toe met 11,9% aan ongewijzigde wisselkoersen

Andere belangrijke gebeurtenissen in het tweede kwartaal 2007
- Succesvolle herfinanciering van de schuld van Delhaize America voor een bedrag van USD 1,1 miljard
- Investment grade credit rating voor Delhaize Groep door Moody's
- Afronding van de desinvesteringen in Di en Delvita

Vooruitzichten
De sterke resultaten in de eerste jaarhelft ondersteunen de verwachting dat de opbrengsten en de bedrijfswinst zich in het bovensegment van onze vooruitzichten zullen situeren

Reactie van de Afgevaardigd Bestuurder

"In het tweede kwartaal van 2007 presteerde Delhaize Groep opnieuw sterk", zegt Pierre-Olivier Beckers, Voorzitter van het Executief Comité en Afgevaardigd Bestuurder van Delhaize Groep. "Zonder rekening te houden met de éénmalige kost verbonden aan de herfinanciering van de Delhaize America schuld, zou de nettowinst van voortgezette activiteiten aan ongewijzigde wisselkoersen toegenomen zijn met 35,6%. Wij zijn doorgegaan met de implementatie van onze succesvolle initiatieven voor duurzame omzetgroei, die ook onze omzetsamenstelling en brutomarges verbeterden. Dit versterkt ons vertrouwen dat onze jaarresultaten zich aan de bovenkant van onze verwachtingen zullen bevinden."

"In het tweede kwartaal hebben wij belangrijke verbeteringen aangebracht aan de financiële structuur van onze onderneming door de invoering van wederzijdse garanties op de schulden met onze Amerikaanse activiteiten, het bekomen van een investment grade credit rating van Moody's en de herfinanciering van USD 1,1 miljard schulden aan aantrekkelijke voorwaarden", aldus de heer Beckers. "Deze initiatieven zullen de toekomstige resultaten en de financiële flexibiliteit van Delhaize Groep verbeteren."


Zie het origineel

Financiële kerncijfers

(1) De gemiddelde wisselkoers van de U.S. dollar tegenover de euro daalde in het tweede kwartaal van 2007 met 6,7% en in de eerste helft van 2007 met 7,5% tegenover vorig jaar.

WINST- EN VERLIESREKENING TWEEDE KWARTAAL 2007

In het tweede kwartaal van 2007 daalden de opbrengsten van Delhaize Groep met 0,4% tot EUR 4,8 miljard door de verzwakking van de U.S. dollar met 6,7%. Aan ongewijzigde wisselkoersen namen de opbrengsten toe met 4,7% ten gevolge van:
* de stijging van de opbrengsten in de V.S. met 4,2% door de sterke prestaties van Food Lion en Hannaford. De vergelijkbare omzet van de Amerikaanse activiteiten groeide met 2,8%;
* de toename van de Belgische opbrengsten met 3,8% als gevolg van een vergelijkbare omzetgroei van 2,7% en nieuwe winkelopeningen; en
* de verhoging van de opbrengsten in Griekenland met 13,2% ten gevolge van de aanhoudende uitstekende prestaties in de bestaande winkels en nieuwe winkelopeningen.

Delhaize Groep beëindigde het tweede kwartaal 2007 met een verkoopnetwerk van 2.495 winkels, ten opzichte van 2.476 winkels eind vorig jaar (aangepast voor de desinvestering van 132 Di- en 97 Delvita-winkels in de eerste helft van 2007).

De brutomarge steeg tot 25,5% van de opbrengsten (tegenover 25,2% in het tweede kwartaal van 2006) als gevolg van verbeteringen in de omzetsamenstelling, voornamelijk wat het huismerk betreft, prijsverbeteringen en betere inventarisresultaten in België en bij Hannaford. In het tweede kwartaal van 2006 hadden prijsverlagingen bij Hannaford een negatieve impact op de brutomarge. De hogere kosteninflatie, voornamelijk in de V.S., werd over het algemeen gecompenseerd in de verkoopprijzen.

Andere bedrijfsopbrengsten stegen aanzienlijk tot EUR 28,5 miljoen (EUR 18,7 miljoen in 2006), voornamelijk door de verkoop van bepaalde Cash Fresh-winkels aan zelfstandige uitbaters om ze als Delhaize uithangborden uit te baten en door winsten geboekt op de verkoop van bepaalde activa van de Di-activiteiten.

De verkoop-, algemene en administratieve kosten bleven stabiel op 20,7% van de opbrengsten, vooral door de operationele hefboomwerking die voortkomt uit een sterke verkoopdynamiek en de voortdurende focus op kostenreductie.

De bedrijfswinst steeg met 9,6% tot EUR 248,9 miljoen aan actuele wisselkoersen en met 15,5% aan ongewijzigde wisselkoersen. De bedrijfsmarge van Delhaize Groep nam toe tot 5,2% van de opbrengsten tegenover 4,7% in het tweede kwartaal van 2006.

De netto financiële kosten bedroegen EUR 162,6 miljoen, voornamelijk omwille van een last van EUR 103,8 miljoen verbonden aan de terugkoop van schulden van Delhaize America voor een bedrag van USD 1,1 miljard bovenop haar boekwaarde, en aanverwante kosten.

De effectieve belastingvoet daalde van 38,9% tot 27,2%, voornamelijk als gevolg van de fiscaal aftrekbare last in verband met de terugkoop van schulden van Delhaize America. Bovendien werd in het tweede kwartaal van vorig jaar roerende voorheffing betaald op het dividend van Delhaize America aan Delhaize Groep. Een soortgelijk dividend werd dit jaar niet betaald.

Omwille van de last verbonden aan de terugkoop van schulden en de lagere U.S. dollar, daalde het nettoresultaat van voortgezette activiteiten tot EUR 62,9 miljoen, hetzij EUR 0,61 per gewoon aandeel (EUR 1,00 in 2006). Zonder de eenmalige last te wijten aan de schuldherfinanciering, zou de nettowinst van voortgezette activiteiten aan ongewijzigde wisselkoersen in het tweede kwartaal van 2007 gestegen zijn met 35,6%.

In het tweede kwartaal van 2007 bedroeg het resultaat van beëindigde activiteiten, na belastingen, EUR 21,9 miljoen ingevolge een positief cumulatief omrekeningsverschil van EUR 23,7 miljoen, geboekt als deel van de afronding van de verkoop van Delvita in de Tsjechische Republiek op 31 mei 2007.

Bijgevolg bedroeg het deel van de Groep in de nettowinst EUR 81,4 miljoen. De gewone nettowinst per aandeel daalde tot EUR 0,84 (EUR 1,00 in het tweede kwartaal van 2006) en de verwaterde winst per aandeel EUR 0,81 (EUR 0,96 in het tweede kwartaal van 2006).

Kasstroomoverzicht en balans tweede kwartaal 2007

In het tweede kwartaal van 2007 bedroeg de vermeerdering van de thesaurie voortvloeiend uit exploitatieverrichtingen EUR 245,9 miljoen. De investeringen daalden tot EUR 147,6 miljoen (waarvan USD 149,9 miljoen voor de Amerikaanse activiteiten van Delhaize Groep) voornamelijk als gevolg van verschillen in timing van winkelopeningen en vernieuwingsactiviteiten met vorig jaar. Delhaize Groep genereerde een vrije cashflow van EUR 196,1 miljoen. Op het einde van het tweede kwartaal had de Groep EUR 395,3 miljoen aan geldmiddelen en kasequivalenten.

De ratio nettoschuld tegenover eigen vermogen daalde tot 63,6% eind juni 2007, tegenover 74,0% eind 2006. De nettoschuld van Delhaize Groep bedroeg EUR 2,3 miljard eind juni 2007, een daling met EUR 289,8 miljoen tegenover EUR 2,6 miljard eind 2006, hoofdzakelijk door het genereren van vrije cashflow, de conversie van converteerbare obligaties en de verzwakking van de U.S. dollar ten opzichte van de euro.

In april 2007 betaalde Delhaize America USD 145,0 miljoen aan obligaties terug met een coupon van 7,55%. Ze maakte hiervoor gebruik van beschikbare geldmiddelen en kredietlijnen.

In het tweede kwartaal van 2007 werd voor EUR 129,3 miljoen van de EUR 300 miljoen aan converteerbare obligaties van Delhaize Groep met looptijd tot 2009 omgezet in aandelen van Delhaize Groep. Het resterende bedrag bedroeg eind juni 2007 EUR 170,7 miljoen. In het kader van deze conversie werden 2,27 miljoen aandelen van Delhaize Groep uitgegeven. Bovendien werden tijdens het tweede kwartaal van 2007 666.512 aandelen uitgegeven om te voldoen aan de uitoefening van aandelenopties door medewerkers.

Succesvolle herstructurering van de financiele schulden

In het tweede kwartaal van 2007 heeft Delhaize Groep met succes haar financiële schuld geherstructureerd. Deze wijzigingen zullen haar financiële structuur en schuldprofiel aanzienlijk verbeteren alsook Delhaize Groeps financiële en fiscale lasten verminderen.

De herstructurering werd gestart in mei 2007, toen Delhaize Groep wederzijdse garanties op schulden met haar Amerikaanse dochteronderneming Delhaize America invoerde. Diezelfde maand kreeg Delhaize Groep een investment grade rating Baa3 (met stabiele vooruitzichten) van Moody's, terwijl S&P een BB+ rating gaf met positieve vooruitzichten. Delhaize Groep is voortaan de entiteit met een kredietrating in plaats van Delhaize America.

Een rating op Groepsniveau en wederzijdse garanties op schulden stelden ons in staat om met succes een terugkoopbod uit te voeren op de schulden van Delhaize America. In juni 2007 kocht Delhaize America een bedrag van USD 1,1 miljard van haar uitstaande publieke schulden terug in liquiditeiten, inclusief USD 1,045 miljard van haar 8,125% Notes met looptijd tot 2011 en USD 55 miljoen van haar 9,0% Debentures met looptijd tot 2031. De terugkoop resulteerde in een eenmalige last vóór belastingen van EUR 103,8 miljoen in het tweede kwartaal van 2007 die opgenomen werd in de financiële kosten.

Delhaize Group heeft deze terugkoop van schulden gefinancierd door middel van de uitgifte van nieuwe schuldeffecten ten belope van EUR 500 miljoen aan senior notes van 5,625% met looptijd tot 2014 en USD 450 miljoen aan senior notes van 6,50% met looptijd tot 2017. Bovendien ging Delhaize Groep een banklening aan voor een bedrag van USD 113 miljoen met variabele rentevoet en met looptijd tot 2012. De euro-schuld werd door middel van een swap omgezet in U.S. dollar om in overeenstemming te zijn met de onderliggende cashflows in U.S. dollar.

Deze transactie liet Delhaize Groep toe op een proactieve manier een belangrijke schuld ter waarde van USD 1,1 miljard met looptijd tot 2011 af te lossen. Bovendien verwacht Delhaize Groep vanaf 2008 een positieve impact op de jaarlijkse nettowinst van ongeveer EUR 18 miljoen aan actuele wisselkoersen als gevolg van de lagere financiële- en belastingkosten.

Resultatenrekening eerste jaarhelft 2007

In de eerste helft van 2007 daalden de opbrengsten van Delhaize Groep met 0,4% tot EUR 9,5 miljard omwille van de verzwakking van de U.S. dollar met 7,5%. Aan ongewijzigde wisselkoersen kenden de opbrengsten een groei van 5,3% ten gevolge van:
* de stijging van de omzet in de V.S. met 4,9% dankzij de sterke prestatie van Food Lion en Hannaford;
* de stijging van de Belgische omzet met 4,0%; en
* de stijging met 14,2% van de Griekse omzet door de aanhoudend uitstekende prestaties van de bestaande winkels en de nieuwe winkelopeningen.

De brutomarge steeg tot 25,5% van de opbrengsten (tegenover 25,4% in de eerste helft van 2006) voornamelijk door initiatieven rond prijsoptimalisatie en het beheer van het assortiment.

Andere bedrijfsopbrengsten stegen tot EUR 48,8 miljoen (EUR 36,3 miljoen in 2006), vooral door de verkoop van Cash Fresh-winkels aan zelfstandige uitbaters om ze als Delhaize uithangborden te beheren en de winst geboekt op de verkoop van bepaalde activa van de Di-activiteiten.

De verkoop-, algemene en administratieve kosten bleven ongewijzigd op 20,9% van de opbrengsten als gevolg van succesvol kostenbeheer en het operationele hefboomeffect van de sterke verkoopdynamiek bij het overgrote deel van onze activiteiten.

De bedrijfswinst steeg met 5,3% tot EUR 478,6 miljoen aan actuele wisselkoersen en met 11,9% aan ongewijzigde wisselkoersen. De bedrijfsmarge van Delhaize Groep klom tot 5,0% van de opbrengsten tegenover 4,8% in de eerste helft van 2006.

De netto financiële kosten stegen tot EUR 227,6 miljoen als gevolg van de last van EUR 103,8 miljoen verbonden aan de terugkoop van schulden van Delhaize America.

De effectieve belastingvoet daalde tot 31,1% tegenover 37,7% in 2006, voornamelijk als gevolg van de fiscaal aftrekbare last verbonden aan de terugkoop van schulden van Delhaize America in het tweede kwartaal en een terugbetaling van belastingen in de V.S. verkregen in het eerste kwartaal van 2007. Daarnaast werden in de resultaten van de eerste helft van 2006 belastingen opgenomen met betrekking tot de betaling van het dividend van Delhaize America aan Delhaize Groep, daar waar er in dit jaar geen soortgelijk dividend werd betaald.

De nettowinst van voortgezette activiteiten bedroeg EUR 173,0 miljoen, hetzij EUR 1,74 per gewoon aandeel (EUR 2,03 in 2006).

In de eerste helft van 2007 bedroeg het resultaat van beëindigde actviteiten, na belastingen, EUR 25,1 miljoen voornamelijk als gevolg van een positief cumulatief omrekeningsverschil van EUR 23,7 miljoen geboekt als deel van de afronding van de verkoop van Delvita.

Bijgevolg bedroeg het deel van de Groep in de nettowinst EUR 192,8 miljoen. De gewone winst per aandeel bedroeg 2,00 (EUR 2,03 in de eerste helft van 2006) en de verwaterde winst per aandeel EUR 1,91 (EUR 1,94 in de eerste helft van 2006).

Financiële vooruitzichten 2007

De sterke prestaties van de onderneming in de eerste helft van 2007 en onze verwachtingen voor de rest van het jaar ondersteunen de vooruitzichten aan de bovenkant van de verwachtingen wat betreft opbrengsten en bedrijfswinst, meegedeeld op 15 maart 2007.

Voor 2007 verwacht Delhaize Groep de volgende financiële resultaten aan ongewijzigde wisselkoersen (1 EUR = 1,2556 USD):
* Groei van de vergelijkbare omzet van de Amerikaanse activiteiten in het bovensegment van de schaal tussen 2,5% en 3,5%.
* Groei van de opbrengsten van Delhaize Groep in het bovensegment van een schaal van 4% tot 5,5%.
* Groei van de bedrijfswinst in het bovensegment van een schaal van 6% tot 8%.

De netto financiële kosten zullen ongeveer EUR 250 miljoen bedragen aan ongewijzigde wisselkoersen, evenwel zonder rekening te houden met de EUR 103,8 miljoen kost voor belastingen gerelateerd aan de herfinanciering van de Delhaize America schuld, terwijl de effectieve belastingvoet verwacht wordt te dalen naar 34% tot 35%.

Zonder de last na belastingen van EUR 62,5 miljoen verbonden aan de terugkoop van schulden van Delhaize America en aanverwante kosten, wordt het nettoresultaat van voortgezette activiteiten in 2007 verwacht te groeien met 14% tot 18%, in plaats van de voorheen gepubliceerde verwachte groei van 8% tot 12% (aan ongewijzigde wisselkoersen).

Het nettoresultaat van Delhaize Groep wordt aan ongewijzigde wisselkoersen verwacht te groeien met 23% tot 29%, met inbegrip van de eenmalige last op de terugkoop van schulden en de resultaten van beëindigde activiteiten.

Daarnaast herhaalt Delhaize Groep haar plannen om in 2007:
* Het jaar te beëindigen met een verkoopnetwerk van 2.573 winkels. De netto-uitbreiding met 97 winkels wordt geneutraliseerd door de desinvestering van 97 Delvita- en 132 Di-winkels.
* Investeringen te doen (zonder financiële leases) van ongeveer EUR 825 miljoen aan ongewijzigde wisselkoersen, waarvan ongeveer USD 755 miljoen voor de Amerikaanse activiteiten van de Groep.

Segmentrapportering

In het tweede kwartaal van 2007 bedroeg het aandeel van de Verenigde Staten in de opbrengsten van Delhaize Groep USD 4,5 miljard (EUR 3,4 miljard), een stijging met 4,2% in vergelijking met het tweede kwartaal van 2006, voornamelijk door de aanhoudend sterke verkoopdynamiek bij Food Lion en Hannaford. De vergelijkbare omzet in de V.S. steeg met 2,8% in het tweede kwartaal van 2007. De opbrengsten van Delhaize Groep in de V.S. groeiden met 4,9% in de eerste helft van 2007.

De sterke verkoopdynamiek bij Food Lion werd ondersteund door doeltreffende prijs-, promotie-, en marketinginitiatieven, door een verbetering van het assortiment en de dienstverlening, en door de succesvolle marktvernieuwingen. Hannaford heeft eveneens een sterke omzet neergezet, ondersteund door doelgerichte marketinginitiatieven en een dynamisch winkelopeningsprogramma. Teneinde Sweetbay in de toekomst te versterken en, geconfronteerd met toegenomen concurrentiele activiteit op de markt van Florida, zette Sweetbay zijn doelgerichte prijs- en marketinginitiatieven verder, alsook de conversie van zijn Kash n' Karry-winkels naar het Sweetbay uithangbord.

In het tweede kwartaal van 2007 opende Delhaize Groep 10 nieuwe winkels en sloot ze er 10 (waaronder 4 geherlokaliseerd) in de Verenigde Staten. Daarnaast heeft Delhaize Groep 40 supermarkten vernieuwd in de V.S., waarvan 20 Food Lion-winkels in het kader van de marktvernieuwing van Myrtle Beach, South Carolina, terwijl 13 Kash n' Karry-winkels omgevormd werden tot Sweetbay Supermarket. Eind juni 2007 waren 94 Sweetbay-winkels geopend. De omschakeling van Kash n' Karry winkels naar het Sweetbay uithangbord blijft op schema en zou afgerond moeten zijn tegen het einde van het derde kwartaal van 2007.

De bedrijfsmarge van de Amerikaanse activiteiten steeg met 57 basispunten tot 5,5% van de opbrengsten, in het bijzonder dankzij een sterkere brutomarge als resultaat van een betere omzetsamenstelling, vooral wat betreft het huismerk, en prijsoptimalisatie, en bij Hannaford beter voorraadbeheer. Bovendien werd de bedrijfsmarge in het tweede kwartaal van 2006 negatief beïnvloed door prijsverlagingen bij Hannaford. In het tweede kwartaal van 2007 steeg het bedrijfsresultaat van de Amerikaanse activiteiten met 16,0% tot USD 252,2 miljoen, en in de eerste helft van 2007 met 11,8% tot USD 492,8 miljoen.

In 2008 zal Food Lion ongeveer 110 winkels vernieuwen in Wilmington, North Carolina; Savannah, Georgia; Richmond, Virginia en Charlottesville, Virginia in het kader van de voortgezette marktvernieuwingsprojecten, waarbij Wilmington als eerste aan de beurt komt. De huidige plannen voorzien een multi-uithangbord benadering in die markten waar de cluster- en segmenteringinformatie waarover de onderneming beschikt, de combinatie van verschillende uithangborden ondersteunt.

De opbrengsten vanDelhaize België stegen met 3,8% tot EUR 1,1 miljard in het tweede kwartaal van 2007. De vergelijkbare omzet groeide met 2,7%. De stijging van de opbrengsten werd verder ondersteund door winkelopeningen. In de eerste helft van 2007 stegen de opbrengsten van Delhaize België met 4,0%.

Het marktaandeel daalde lichtjes in het tweede kwartaal ten gevolge van het grote aantal competitieve winkelopeningen en het tijdelijke omzetverlies verbonden aan de conversie van Cash Fresh-winkels. In het tweede kwartaal werden zeven Cash Fresh-winkels omgevormd tot Delhaize uithangborden en werd één winkel gesloten.

De bedrijfsmarge van Delhaize België steeg tot 5,6% van de opbrengsten (5,1% in 2006), voornamelijk door de hogere brutomarge (gedeeltelijk als resultaat van de verbeterde inventarisresultaten) en hogere andere bedrijfsopbrengsten die een gevolg waren van de verkoop van Cash Fresh-winkels aan zelfstandige uitbaters om ze als Delhaize uithangborden te beheren. Tijdens het tweede kwartaal steeg het bedrijfsresultaat met 15,7% tot EUR 62,6 miljoen en tijdens de eerste jaarhelft van 2007 met 8.8% tot EUR 109,1 miljoen.

In het tweede kwartaal van 2007 stegen de opbrengsten in Griekenland met 13,2% tot EUR 287,5 miljoen dankzij een sterke vergelijkbare omzetgroei en nieuwe winkelopeningen. Voor het vijfde opeenvolgende kwartaal kenden de opbrengsten een double digit groei. Daarnaast breidde Alfa-Beta zijn productassortiment verder uit, vooral het gamma premium huismerken, en zette haar inspanningen voor de uitbreiding van het verkoopnetwerk verder.

De bedrijfsmarge van Alfa-Beta steeg sterk tot 4,3% van de opbrengsten (2,7% in 2006) als resultaat van de uitstekende omzet, een goed kostenbeheer en een doeltreffend inventarisbeheer. In het tweede kwartaal van 2007 nam de bedrijfswinst toe met 79,4% tot EUR 12,3 miljoen. In de eerste helft van 2007 stegen de opbrengsten in Griekenland met 14,2% en de bedrijfswinst met 87,7%.

De opbrengsten van de Opkomende Markten (Roemenië en Indonesië) van Delhaize Groep stegen met 21,1% tot EUR 40,3 miljoen dankzij de aanhoudend sterke verkoopprestaties in beide landen. De Opkomende Markten van Delhaize Groep boekten een bedrijfswinst van EUR 0,4 miljoen in het tweede kwartaal. In de eerste zes maanden van 2007 stegen de opbrengsten met 18,2% en de bedrijfswinst groeide met 52,4%.

De Tsjechische activiteiten van Delhaize Groep, voorheen opgenomen in het segment Opkomende Markten, werden geklasseerd onder beëindigde activiteiten (zowel voor 2006 als 2007) tot aan de afronding van hun desinvestering op 31 mei 2007.

Teleconferentie en webcast

Het management van Delhaize Groep zal de resultaten van het tweede kwartaal van 2007 toelichten tijdens een teleconferentie op 9 augustus 2007 om 15u00 CET. De teleconferentie is toegankelijk op de nummers +44 20 7162 0125 (V.K.), +32 2 290 14 11 (België) en +1 334 323 6203 (V.S.) met als paswoord "Delhaize". De teleconferentie zal ook live uitgezonden worden op het internet via http://www.delhaizegroep.com. Een geïndexeerde replay van de webcast zal na de vergadering beschikbaar zijn op http://www.delhaizegroep.com.

Delhaize Groep

Delhaize Groep is een Belgische voedingsdistributeur met activiteiten in 7 landen op 3 continenten. Eind juni 2007 bestond het verkoopnetwerk van Delhaize Groep uit 2.495 winkels. In 2006 boekte Delhaize Groep EUR 19,2 miljard aan opbrengsten en een nettowinst van EUR 351,9 miljoen. Delhaize Groep stelt ongeveer 138.000 mensen tewerk. Delhaize Groep is genoteerd op Euronext Brussel (DELB) en de New York Stock Exchange (DEG).

FINANCIELE KALENDER

Persmededeling - resultaten derde kwartaal 2007: 8 november 2007 Persmededeling - opbrengsten vierde kwartaal en boekjaar 2007: 17 januari 2008 Persmededeling - resultaten vierde kwartaal en boekjaar 2007: 6 maart 2008

CONTACTEN

Guy Elewaut: + 32 2 412 29 48 Geoffroy d'Oultremont: + 32 2 412 83 21 Liesbeth Driesen: + 32 2 412 86 69


----------
Definities


* Andere bedrijfsopbrengsten: hoofdzakelijk huurinkomsten uit vastgoedbeleggingen, winst op de verkoop van vaste activa, opbrengsten uit recyclage en diensten aan groothandelsklanten.
* Gewogen gemiddeld aantal aandelen: aantal uitstaande aandelen in het begin van de periode zonder eigen aandelen, aangepast voor het aantal aandelen dat tijdens de periode vernietigd, ingekocht of uitgegeven werd, vermenigvuldigd met een factor voor het gewicht in de tijd.
* Gewoon resultaat per aandeel: winst of verlies toegekend aan de gewone aandeelhouders van de moedervennootschap, gedeeld door het gewogen gemiddeld aantal uitstaande aandelen tijdens de periode. Het gewone resultaat per aandeel wordt berekend op het resultaat van voortgezette activiteiten min de minderheidsbelangen op voortgezette activiteiten, en op het deel van de Groep in het nettoresultaat
* Netto financiële kosten: financiële kosten min opbrengsten uit beleggingen.
* Nettoschuld: financiële langetermijnverplichtingen, plus financiële kortetermijnverplichtingen en afgeleide passiva, verminderd met afgeleide activa, beleggingen in schuldeffecten en geldmiddelen en kasequivalenten.
* Opbrengsten: omvatten de verkoop van goederen en winkeldiensten aan klanten, inclusief groothandels- en aangesloten klanten, verbonden aan de normale activiteit van de onderneming (de verkoop van voedings-, gezondheids- en schoonheidsproducten, en producten voor huisdieren), na aftrek van kortingen en tussenkomsten toegekend aan deze klanten.
* Organische omzetgroei: omzetgroei gecorrigeerd voor omzet uit overnames en desinvesteringen aan ongewijzigde wisselkoersen
* Uitstaande aandelen: aantal aandelen uitgegeven door de vennootschap, verminderd met eigen aandelen
* Vergelijkbare omzet: omzet van dezelfde winkels, inbegrepen herlokalisaties en uitbreidingen, en aangepast voor kalendereffecten
* Verwaterd resultaat per aandeel: wordt berekend door de winst of het verlies toegekend aan gewone aandeelhouders en het gewogen gemiddelde aantal uitstaande aandelen aan te passen voor de effecten van verwatering met alle potentiële gewone aandelen, waaronder deze verbonden aan converteerbare instrumenten, opties of warrants of aandelen die werden uitgegeven onder bepaalde voorwaarden
* Vrije cashflow: cashflow vóór financieringsactiviteiten, beleggingen in schuldeffecten en verkoop van en op vervaldag gekomen schuldeffecten

Verslag van de commissaris

Wij hebben een beperkt nazicht uitgevoerd van de bijgevoegde geconsolideerde beknopte balans, beknopte winst- en verliesrekening, beknopt geconsolideerd overzicht van het totaalresultaat, beknopte kasstroomtabel en toelichting (gezamenlijk de "tussentijdse financiële informatie") van Gebroeders Delhaize en Cie "De Leeuw" (Delhaize Groep) NV ("de vennootschap") en haar dochterondernemingen (samen "de Groep") voor de zes maanden eindigend op 30 juni 2007. De Raad van Bestuur is verantwoordelijk voor het opstellen en het getrouw beeld van deze tussentijdse financiële informatie. Onze verantwoordelijkheid is een oordeel uit te brengen over deze tussentijdse financiële informatie op basis van ons beperkt nazicht. De tussentijdse financiële informatie is opgesteld in overeenstemming met IAS 34, "Tussentijdse financiële verslaggeving".

Ons beperkt nazicht van de tussentijdse financiële informatie werd verricht overeenkomstig de in België geldende controleaanbevelingen i.v.m. het beperkt nazicht zoals uitgevaardigd door het Instituut der Bedrijfsrevisoren. Een beperkt nazicht bestaat voornamelijk uit de bespreking van de financiële informatie met het management en analytisch onderzoek en andere ontledingen van de tussentijdse financiële informatie en onderliggende financiële data. Een beperkt nazicht is minder diepgaand dan een volkomen controle van de geconsolideerde jaarrekening in overeenstemming met de algemeen aanvaarde controlenormen i.v.m. de geconsolideerde jaarrekening zoals uitgevaardigd door het Instituut der Bedrijfsrevisoren. Dienovereenkomstig verstrekken wij geen controleverslag.

Op basis van ons beperkt nazicht kwamen er geen elementen of feiten aan onze aandacht welke ons doen geloven dat de tussentijdse financiële informatie voor de zes maanden eindigend op 30 juni 2007 niet is opgesteld overeenkomstig de wettelijke en bestuursrechterlijke voorschriften en met IAS 34, "Tussentijdse financiële verslaggeving" zoals toegepast in de Europese Unie.

Het volledige verslag van het beperkte nazicht van de tussentijdse geconsolideerde financiële informatie vindt u terug op de website van Delhaize Groep: www.delhaizegroep.com.

Dit persbericht is beschikbaar in het Nederlands, Frans en Engels. U vindt het ook op de website http://www.delhaizegroep.com Vragen kunnen verzonden worden naar investor@delhaizegroup.com