08-08-2007
Nationale kunstwedstrijd Goed Licht Beter Zicht
ANWB, BOVAG, Philips, RAI Vereniging, Veilig Verkeer Nederland en het
Ministerie van Verkeer en Waterstaat starten vandaag een nationale
kunstwedstrijd. Het thema van de wedstrijd luidt Goed Licht Beter
Zicht.
Dit gebeurt in aanloop naar een grootschalige nationale campagne rond
voertuigverlichting die de organisaties in het najaar lanceren. Doel
is om Nederland nog bewuster te maken van het belang van goede
voertuigverlichting voor de verkeersveiligheid. RDW, Centraal Beheer
Achmea, De Garage en Polaroid Eyewear ondersteunen de campagne actief.
Op www.goedlichtbeterzicht.nl is meer informatie te vinden over de
wedstrijd.
Prijzen
Alle kunstvormen zijn welkom. Van een tekening, schilderij, collage,
stellage, gedicht tot foto(reportage) De inzendingen die het belang
van deugdelijke autoverlichting voor de verkeersveiligheid het beste
laten zien, worden een jaar lang het symbool voor de campagne en
worden o.a. geëxposeerd in de hoofdkantoren van de initiatiefnemers
van ANWB, BOVAG, Philips, RAI Vereniging, Veilig Verkeer Nederland en
het Ministerie van Verkeer en Waterstaat. Verder is een prijzenpakket
samengesteld t.w.v.
1.500,-. Dit bestaat uit diverse Philips MP3 spelers en een digitale
camera en digitale fotolijst plus zonnebrillen van Polaroid. Alle
directies van de campagnepartners hebben zitting in de jury die onder
leiding staat van kunstenaar Clemens Briels.
Meedoen
De uiterste inleverdatum voor de creaties is 15 oktober. Een
foto/afbeelding van het kunstwerk kan worden gemaild naar
info@goedlichtbeterzicht.nl onder vermelding van de naam, leeftijd en
adres van de maker van het kunstwerk. De eindtentoonstelling en
bekendmaking van het winnende kunstwerk gebeurt tijdens de officiële
lancering van de campagne eind oktober/begin november waarvoor vele
genodigden en vanzelfsprekend de media worden uitgenodigd.
Campagne
Uit diverse onderzoeken, o.a. van BOVAG, RAI Vereniging, Trendbox en
Philips komt naar voren dat nog te veel automobilisten rondrijden met
ondeugdelijke autoverlichting. ANWB, BOVAG, Philips, RAI Vereniging,
Veilig Verkeer Nederland en het Ministerie van Verkeer en Waterstaat
willen met de campagne meer mensen bewust maken van het belang van
goede verlichting voor de verkeersveiligheid. Rond de overgang naar de
wintertijd in oktober gaat de campagne officieel van start.
Bron: Persbericht BOVAG
Datum: 08-08-2007
BOVAG