BOVAG

08-08-2007
Nationale kunstwedstrijd Goed Licht Beter Zicht

ANWB, BOVAG, Philips, RAI Vereniging, Veilig Verkeer Nederland en het Ministerie van Verkeer en Waterstaat starten vandaag een nationale kunstwedstrijd. Het thema van de wedstrijd luidt Goed Licht Beter Zicht.

Dit gebeurt in aanloop naar een grootschalige nationale campagne rond voertuigverlichting die de organisaties in het najaar lanceren. Doel is om Nederland nog bewuster te maken van het belang van goede voertuigverlichting voor de verkeersveiligheid. RDW, Centraal Beheer Achmea, De Garage en Polaroid Eyewear ondersteunen de campagne actief. Op www.goedlichtbeterzicht.nl is meer informatie te vinden over de wedstrijd.

Prijzen
Alle kunstvormen zijn welkom. Van een tekening, schilderij, collage, stellage, gedicht tot foto(reportage) De inzendingen die het belang van deugdelijke autoverlichting voor de verkeersveiligheid het beste laten zien, worden een jaar lang het symbool voor de campagne en worden o.a. geëxposeerd in de hoofdkantoren van de initiatiefnemers van ANWB, BOVAG, Philips, RAI Vereniging, Veilig Verkeer Nederland en het Ministerie van Verkeer en Waterstaat. Verder is een prijzenpakket samengesteld t.w.v.
1.500,-. Dit bestaat uit diverse Philips MP3 spelers en een digitale camera en digitale fotolijst plus zonnebrillen van Polaroid. Alle directies van de campagnepartners hebben zitting in de jury die onder leiding staat van kunstenaar Clemens Briels.

Meedoen
De uiterste inleverdatum voor de creaties is 15 oktober. Een foto/afbeelding van het kunstwerk kan worden gemaild naar info@goedlichtbeterzicht.nl onder vermelding van de naam, leeftijd en adres van de maker van het kunstwerk. De eindtentoonstelling en bekendmaking van het winnende kunstwerk gebeurt tijdens de officiële lancering van de campagne eind oktober/begin november waarvoor vele genodigden en vanzelfsprekend de media worden uitgenodigd.

Campagne
Uit diverse onderzoeken, o.a. van BOVAG, RAI Vereniging, Trendbox en Philips komt naar voren dat nog te veel automobilisten rondrijden met ondeugdelijke autoverlichting. ANWB, BOVAG, Philips, RAI Vereniging, Veilig Verkeer Nederland en het Ministerie van Verkeer en Waterstaat willen met de campagne meer mensen bewust maken van het belang van goede verlichting voor de verkeersveiligheid. Rond de overgang naar de wintertijd in oktober gaat de campagne officieel van start. Bron: Persbericht BOVAG
Datum: 08-08-2007