Heeft u een goed idee voor het terugdringen van het broeikaseffect? 06 augustus 2007, Amsterdam - De Postcode Loterij daagt creatieve en innovatieve geesten uit om een concrete bijdrage te leveren aan het terugdringen van klimaatveranderingen. Heeft u een goed idee voor een product of dienst waarmee het broeikaseffect op een consumentvriendelijke wijze teruggedrongen kan worden? Draagt uw idee bij aan een duurzame levensstijl? Doe dan mee met de PICNIC Green Challenge!

EUR 500.000
De Nationale Postcode Loterij stelt EUR 500.000 beschikbaar voor de uitvoering van het winnende plan. Bovendien krijgt de winnaar deskundige coaching van topmensen uit de zakenwereld en een lijst met potentiële afnemers.

Alle inzendingen moeten worden onderbouwd met een concreet plan om het idee binnen twee jaar op de markt te brengen.

De inschrijvingstermijn sluit op 30 augustus 2007. Uit de inzendingen maakt de prejury een voorselectie van drie tot vijf finalisten. Deze genomineerden presenteren hun idee op 29 september tijdens PICNIC '07 aan de jury.

De jury
Voorzitter van de jury is Sir Richard Branson van de Virgin Group. 'Deze competitie helpt mensen in te zien tot hoeveel zij in staat zijn", aldus Branson. "Grote dingen komen vaak voort uit de meest eenvoudige ideeën."

De overige juryleden zijn: Avery Baker (Executive Vice President Tommy Hilfiger), Steve Howard (CEO The Climate Group), Peter ter Kulve (Senior Vice President Unilever Ice Cream), John Thakara (Directeur Doors of Perception), Liesbeth van Tongeren (Algemeen Directeur Greenpeace Nederland) en Eckart Wintzen (oprichter Ex'tent Green Venture Capital). Gezamenlijk bepalen zij op 29 september 2007 wie de winnaar is.

Nationale Postcodeloterij en PICNIC De Nationale Postcode Loterij zet zich in voor een groene en rechtvaardige wereld en is samen met de PICNIC initiatiefnemer van de PICNIC Green Challenge. Beide organisaties zijn van mening dat de wereld innovatieve iddeën nodig heeft om aantrekkelijke producten en diensten te realiseren voor een milieuvriendelijker levensstijl.

Vijftig procent van de afdracht van de Nationale Postcode Loterij is bestemd voor het goede doel. Dankzij 2,4 miljoen deelnemers aan de Postcode Loterij is er in 2006 een recordbedrag van ruim 217 miljoen euro verdeeld over 53 goededoelenorganisaties. Deze organisaties zijn werkzaam op het gebied van mens en natuur. Unicef is een van deze goede doelen.

www.picnicnetwork.org