Heeft u een goed idee voor het terugdringen van het broeikaseffect?
06 augustus 2007, Amsterdam - De Postcode Loterij daagt creatieve en
innovatieve geesten uit om een concrete bijdrage te leveren aan het
terugdringen van klimaatveranderingen. Heeft u een goed idee voor een
product of dienst waarmee het broeikaseffect op een
consumentvriendelijke wijze teruggedrongen kan worden? Draagt uw idee
bij aan een duurzame levensstijl? Doe dan mee met de PICNIC Green
Challenge!
EUR 500.000
De Nationale Postcode Loterij stelt EUR 500.000 beschikbaar voor de
uitvoering van het winnende plan. Bovendien krijgt de winnaar
deskundige coaching van topmensen uit de zakenwereld en een lijst met
potentiële afnemers.
Alle inzendingen moeten worden onderbouwd met een concreet plan om het
idee binnen twee jaar op de markt te brengen.
De inschrijvingstermijn sluit op 30 augustus 2007. Uit de inzendingen
maakt de prejury een voorselectie van drie tot vijf finalisten. Deze
genomineerden presenteren hun idee op 29 september tijdens PICNIC '07
aan de jury.
De jury
Voorzitter van de jury is Sir Richard Branson van de Virgin Group.
'Deze competitie helpt mensen in te zien tot hoeveel zij in staat
zijn", aldus Branson. "Grote dingen komen vaak voort uit de meest
eenvoudige ideeën."
De overige juryleden zijn: Avery Baker (Executive Vice President Tommy
Hilfiger), Steve Howard (CEO The Climate Group), Peter ter Kulve
(Senior Vice President Unilever Ice Cream), John Thakara (Directeur
Doors of Perception), Liesbeth van Tongeren (Algemeen Directeur
Greenpeace Nederland) en Eckart Wintzen (oprichter Ex'tent Green
Venture Capital). Gezamenlijk bepalen zij op 29 september 2007 wie de
winnaar is.
Nationale Postcodeloterij en PICNIC
De Nationale Postcode Loterij zet zich in voor een groene en
rechtvaardige wereld en is samen met de PICNIC initiatiefnemer van de
PICNIC Green Challenge. Beide organisaties zijn van mening dat de
wereld innovatieve iddeën nodig heeft om aantrekkelijke producten en
diensten te realiseren voor een milieuvriendelijker levensstijl.
Vijftig procent van de afdracht van de Nationale Postcode Loterij is
bestemd voor het goede doel. Dankzij 2,4 miljoen deelnemers aan de
Postcode Loterij is er in 2006 een recordbedrag van ruim 217 miljoen
euro verdeeld over 53 goededoelenorganisaties. Deze organisaties zijn
werkzaam op het gebied van mens en natuur. Unicef is een van deze
goede doelen.
www.picnicnetwork.org