Ingezonden persbericht


Nederlands Uitgeversverbond sluit zich aan bij 'digitale NEE/JA sticker' Infofilter

Amsterdam, 6 augustus 2007 - Het Nederlands Uitgeversverbond heeft zich aangesloten bij Infofilter, de 'digitale NEE/JA sticker'. De 140 aangesloten bedrijven in de uitgeversbranche zijn dringend geadviseerd gebruik te maken van de bestanden van Infofilter om zo een einde te maken aan publieksirritatie door ongevraagde reclame, commerciële aanbiedingen of onaangekondigd telefonisch marktonderzoek

Via Infofilter.nl hebben 1,9 miljoen consumenten bepaald of ze zich willen laten blokkeren tegen ongevraagde reclame, commerciële aanbiedingen en telefonisch marktonderzoek. Per week sluiten zo'n 12.000 consumenten zich aan bij Infofilter. Inmiddels zijn er meer dan 1.000 organisaties aangesloten die naar schatting meer dan 95% van het totaal aan DM volume in Nederland afdekken.

Over Het Nederlands Uitgeversverbond
Het Nederlands Uitgeversverbond (NUV) is de brancheorganisatie en werkgeversvereniging van de uitgevers in Nederland. Het verbond behartigt de collectieve belangen van alle aangesloten uitgevers en vertegenwoordigt circa 90% van de Nederlandse uitgeverijbranche.