Garmin (Nederland) kiest voor MCS als PR-bureau

Hoofddorp, 2 augustus 2007 - Garmin (Nederland), onderdeel van Sailtron BV en de exclusieve importeur van Garmin navigatieapparatuur, heeft Monogram Communication Strategies (MCS) BV in Hoofddorp gekozen als PR-bureau. MCS richt zich met haar PR-diensten op ondernemingen in de technologiesector, zowel business to business als business to consumer.

Garmin (Nederland) is exclusief verantwoordelijk voor het importeren en distribueren van Garmin navigatiesystemen in Nederland. Het bedrijf is onderdeel van Sailtron BV, in de jachtenwereld al ruim 30 jaar een begrip in Nederland. Garmin (Nederland) levert kwalitatief hoogwaardige apparatuur voor gebruik in de auto, op de motor, op het water, outdoor en bij fitness. Al deze producten zijn verkrijgbaar via een uitgebreid netwerk van verkooppunten in Nederland. De organisatie heeft als doelstelling om GPS-navigatieproducten te leveren die van hoogwaardige kwaliteit zijn en tegelijkertijd betaalbaar.

Garmin International is wereldleider op het gebied van navigatie- en communicatiesystemen. Luchtvaart, watersport, automotive en outdoor profiteren sinds de oprichting van Garmin in 1989 dagelijks van de uitgebreide keuze aan apparatuur. Eén van Garmin's belangrijkste innovaties is 's werelds eerste draagbare autonavigatiesysteem, de StreetPilot III (2001). In Nederland is Garmin vooral bekend om zijn Nüvi- en StreetPilot-navigatieproducten.

"MCS beschikt over ongeëvenaarde PR-expertise in de navigatiemarkt en is daarom de aangewezen partner om Garmin in Nederland nog meer bekendheid te geven", zegt Paul van Ginneke, Communications medewerker van Garmin (Nederland). "De navigatiemarkt blijft zich ontwikkelen en wij bevinden ons, als leverancier van meer dan alleen navigatiesystemen voor in de auto, in een zeer sterke positie. We verwachten dat we - met de hulp van MCS - het marktaandeel van Garmin in Nederland de komende tijd aanzienlijk zullen vergroten".

Over MCS
Monogram Communication Strategies (MCS) is een onafhankelijk full-service PR-bureau. De dienstverlening van MCS richt zich vooral op bedrijven in de sector informatie- en communicatietechnologie. Tot de opdrachtgevers behoren zowel grote - al dan niet beursgenoteerde - organisaties, als middelgrote ondernemingen en kleine bedrijven, waaronder CycloMedia, Digacom, GX, Intel, iSOFT, Microsoft, Misco, MSN, Multrix, Netgear, Roel Pieper (Favonius Ventures), Uphantis en Winvision. Meer informatie over MCS is te vinden op: www.mcsonline.nl.